Εδώ και μήνες οι κάτοικοι του Δυτικού Δάσους και του Άνω Δάσους αγωνίζονται να φέρουν στην επιφάνεια την σφοδρή αντίδρασή τους στην πεζοδρόμηση τμήματος της οδού Αρεοπόλεως, καθώς επιθυμούν την πλήρη απόδοσή της στην κυκλοφορία. Γνωρίζουμε ότι μάζεψαν υπογραφές και προσπάθησαν να φέρουν το θέμα σε συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο, πράγμα που δεν κατάφεραν μέχρι τώρα, ίσως λόγω φόρτου εργασίας του Σώματος. 

Το έργο που έκανε το περασμένο καλοκαίρι η διοίκηση Σελέκου στο τμήμα της Αρεοπόλεως μεταξύ Καλαβρώτων και Ύδρας, κόστους περίπου 46.000 ευρώ, δεν βρίσκει σύμφωνη την πλειοψηφία των Δασιωτών. Έγινε, όπως είπε ο πρώην δήμαρχος, για να αντιμετωπιστεί το πρόβλημα της απορροής των νερών της βροχής στο σημείο αυτό, ενώ ταυτόχρονα κατασκευάστηκε πεζόδρομος στη λογική της “ήπιας κυκλοφορίας”. Αλλά έτσι η κυκλοφορία στη συνοικία παραμένει προβληματική και επικίνδυνη, με μόνους ωφελημένους τους όμορους του πεζόδρομου, λένε οι περίοικοι. 

Με πορτοκαλί χρώμα το επίμαχο τμήμα της οδού Αρεοπόλεως, που κόβει τον δρόμο στη μέση και αναγκάζει τους οδηγούς σε δύσκολους και επικίνδυνους ελιγμούς σε τμήματα διπλής κυκλοφορίας.

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” ρώτησε τον εντεταλμένο δημοτικό σύμβουλο Τεχνικών Υπηρεσιών, Βασίλη Καρατζαφέρη, για τις σκέψεις της νέας δημοτικής αρχής σχετικά με τη διάνοιξη της οδού Αρεοπόλεως. Αναγνωρίζει ότι “όπως δείχνουν τα πράγματα, η πλειοψηφία των κατοίκων επιθυμεί την υλοποίηση αυτού του έργου, αφού ο Δήμος παραλαμβάνει κατά καιρούς αρκετά αιτήματα τους για αυτό το σκοπό”. Υπόσχεται πως “σε περίπτωση δρομολόγησης της διάνοιξης δρόμου, θα προηγηθεί συζήτηση με τους κατοίκους της περιοχής, όπου θα ληφθούν σοβαρά υπόψη οι γνώμες τους”.

Όπως υποστηρίζει, για να προχωρήσει το έργο στην Αρεοπόλεως θα πρέπει να υπάρχουν οι εξής προϋποθέσεις:
– Να ξεκαθαρίσει το νομικό-ιδιοκτησιακό καθεστώς της συγκεκριμένης οδού. Ο λόγος είναι πως απαραίτητη προϋπόθεση για να χαρακτηριστεί ένας δρόμος ως πεζόδρομος ή ήπιας κυκλοφορίας ή μονόδρομος ή για οποιαδήποτε άλλη αλλαγή, θα πρέπει να εξεταστεί το πολεοδομικό ή ακόμα και το νομικό μέρος (λχ με απαλλοτρίωση μέρους ιδιοκτησιών, όταν θα γίνουν δρόμοι).
– Να γίνει μια κυκλοφοριακή μελέτη για τη συγκεκριμένη περιοχή, με στόχο να επιλυθεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δάσους συνολικά. Στο παρελθόν οι κάτοικοι του Δάσους είχαν κάνει προτάσεις για αλλαγή στην κυκλοφοριακή μελέτη της πόλης, που έγιναν ομόφωνα δεκτές από το Δημοτικό Συμβούλιο, αλλά δεν εφαρμόστηκαν ποτέ, μας λέει ο κ. Καρατζαφέρης.
–  Το έργο αναμένεται να γίνει με ιδίους πόρους του Δήμου.

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” παρακολουθεί χρόνια το ζήτημα της οδού Αρεοπόλεως. Εκτιμά λοιπόν ότι, με βάση τις παραπάνω προϋποθέσεις, βρισκόμαστε πάλι στο “σημείο μηδέν”.

Συγκεκριμένα:

  • Ποια είναι η νομική εκκρεμότητα στο ιδιοκτησιακό του επίμαχου τμήματος της Αρεοπόλεως; Και αν υπάρχει τέτοια πώς έγινε η παρέμβαση του Δήμου για την πεζοδρόμηση – διευθέτηση των ομβρίων;
  • Αληθεύει ότι ο Δήμος έχει αποζημιώσει φερόμενο ως ιδιοκτήτη στο κομμάτι αυτό;
  • Αν ναι, ποιες νέες απαλλοτριώσεις απαιτούνται;
  • Με ποιον χαρακτηρισμό (Δημοτικό Συμβούλιο, Αποκεντρωμένη Διοίκηση) υλοποιήθηκε το παρόν έργο πεζοδρόμησης;
  • Τι απέγινε η κυκλοφοριακή μελέτη που είχε εξαγγείλει εδώ και τέσσερα χρόνια η προηγούμενη δημοτική αρχή; 

Παραθέτουμε κείμενο Επιτροπής Πρωτοβουλίας Δασιωτών για την συλλογή υπογραφών σχετικά με το έργο που έγινε στην οδό Αρεοπόλεως και τα αιτήματά τους:

ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΤΑΣΗ ΤΩΝ ΚΑΤΟΙΚΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ (ΜΗ) ΔΙΑΝΟΙΞΗ ΤΗΣ ΟΔΟΥ ΑΡΕΟΠΟΛΕΩΣ ΣΤΟ ΔΑΣΟΣ

Οι κάτοικοι του Δάσους εκφράζουμε την απογοήτευση και την αγανάκτησή μας για την μη απόδοση στην κυκλοφορία της οδού Αρεοπόλεως, παρά τη διάνοιξή της, και ζητάμε να αλλάξει αυτή η λανθασμένη απόφαση. Θεωρούμε πρωτοφανές ένα κομμάτι δρόμου να γίνεται πεζόδρομος, ενώ αριστερά και δεξιά του είναι στη διάθεση της κυκλοφορίας!

Η χρήση της οδού Αρεοπόλεως ως δρόμου προβλέπεται από το σχέδιο πόλης του Δάσους, από το 1955. Οι πρόσφατες εργασίες όμως την μετέτρεψαν σε πεζόδρομο, που δεν έχει καμία γενικότερη χρησιμότητα για την πόλη, μια και αυτός είναι “τυφλός”, αφού δεν υπάρχει καν πεζοδρόμιο στα δύο άκρα του.

Το κυριότερο, με την επιλογή αυτή δεν θεραπεύτηκε το χρόνιο πρόβλημα της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων σε όλη τη δυτική πλευρά του Δάσους. Θεωρούμε αυτονόητη τη χρήση του σαν κυκλοφοριακής αρτηρίας, ώστε να τερματιστεί η δύσκολη και επικίνδυνη αναγκαστική κίνηση των οχημάτων σε τρεις διαδοχικές στροφές διπλής κυκλοφορίας προκειμένου να παρακαμφθεί η Αρεοπόλεως στο σημείο αυτό και κατόπιν να επανέλθουν τα οχήματα σε αυτήν! Συγκεκριμένα: Αρεοπόλεως – Καλαβρύτων, Καλαβρύτων – Σύρου, Αρεοπόλεως – Σύρου – Ύδρας.

Διαμαρτυρόμαστε διότι ο Δήμος, προτού προχωρήσει στη διάνοιξη της οδού Αρεοπόλεως, δεν κάλεσε τους κατοίκους της περιοχής σε δημόσια διαβούλευση, ώστε να αναδείξουμε εγκαίρως τα προβλήματα και να έχουμε λόγο σε αυτό το τόσο κρίσιμο για την καθημερινότητά μας και την ευχερή και ασφαλή κυκλοφορία στη γειτονιά μας, τόσο ημών των ιδίων όσο και των επισκεπτών.

Ζητάμε από τον Δήμο Χαϊδαρίου να προχωρήσει σε αναθεώρηση της μελέτης και με ανοικτό πνεύμα συνεργασίας και φροντίδας για το κοινωνικό συμφέρον να προχωρήσει σε αλλαγή της τωρινής λανθασμένης χρήσης του κομματιού αυτού της Αρεοπόλως ως πεζοδρόμου. Θα μπορούσε, έστω ως έχει, να λειτουργήσει σαν μονόδρομος. Αν, αντίθετα, επικρατήσει η άποψη ότι η πλήρης πεζοδρόμηση του συγκεκριμένου τμήματος είναι “σύγχρονη λογική”, όπως ακούστηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο, ζητάμε τη γενίκευσή της σε όλη την περιοχή μας, σαν πράξη δικαιοσύνης και αναλογικότητας των αποφάσεων της διοίκησης.

Ασφαλώς χρειάζεται κυκλοφοριακή μελέτη και όχι αποσπασματικές, εμβαλωματικές και βλαβερές τελικά παρεμβάσεις. Περιμένουμε από την νέα δημοτική αρχή να πράξει τα αυτονόητα.

Μενέλαος Χρόνης

Σχετικά δημοσιεύματα: Σελέκος: «Το έργο της οδού Αρεοπόλεως προχωράει με σύγχρονη λογική»         – Ε, παιδί, πιάσε έναν πεζόδρομο         /           Έργο οδού Αρεοπόλεως: Τι λέει η Τεχνική Υπηρεσία – Ερωτήματα που περιμένουν απάντηση        /      Τελικά, πεζόδρομος αντί δρόμος η Αρεοπόλεως – Απογοήτευση στο Δάσος        /      Διανοίγεται η οδός Αρεοπόλεως, μετά από 65 χρόνια! – Σημαντική παρέμβαση για το Δάσος        /        Οδός Αρεοπόλεως: Ο απαραίτητος δρόμος που έμεινε “κουτσός”!     /   Πρόταση για μονοδρομήσεις στον “λαβύρινθο” του Δάσους      /      “Το κυκλοφοριακό του Δάσους θα λυθεί με μονοδρομήσεις – μεγαλύτερα πεζοδρόμια”             Οδικές έξοδοι Δάσους: Σατωβριάνδου ή Κυπρίων Αγωνιστών; 25ης Μαρτίου ή Ηρώων Πολυτεχνείου;