Τελικά, πεζόδρομος αντί δρόμος η Αρεοπόλεως – Απογοήτευση στο Δάσος

Βιαστήκαμε να μιλήσουμε για απόδοση του “τυφλού” τμήματος της οδού Αρεοπόλεως στην κυκλοφορία. Η αλήθεια είναι ότι το έργο που γίνεται στο τμήμα μεταξύ Καλαβρύτων και Ύδρας “δεν αποκαθιστά μια κυκλοφοριακή και πολεοδομική εκκρεμότητα από το 1955”, όπως γράψαμε στις 2 Ιουλίου. Πρόκειται απλώς για πεζοδρόμηση, η οποία βρίσκει αντίθετους αρκετούς Δασιώτες, που επικοινώνησαν με την εφημερίδα μας.

Αρχικά θέλουμε να δώσουμε εξηγήσεις για το λάθος δημοσίευμά μας, αλλά και να ζητήσουμε συγγνώμη από τους συμπολίτες, τους οποίους κάναμε να πιστεύουν ότι θα κινούνται πιο άνετα στην περιοχή. Παρασυρθήκαμε από το εύλογο του πράγματος. Δηλαδή με την έναρξη των εργασιών νομίσαμε ότι πρόκειται για απόδοση στην κυκλοφορία ενός πολύ κρίσιμου κομματιού στο δυτικό Δάσος, που εξυπηρετεί και το Άνω Δάσος. Πέρα από αυτό, προσπαθήσαμε επανειλημμένα να έρθουμε σε επαφή με τον αρμόδιο αντιδήμαρχο, κ. Κώστα Σταθά, αλλά δεν το καταφέραμε. Δεν παρενέβη ούτε και όταν είδε στο άρθρο μας το προφανές λάθος, εδώ και 8 ημέρες. 

Πεζόδρομος

Σύμφωνα, λοιπόν, με πληροφορίες, που συγκεντρώσαμε από γείτονες, αλλά και όπως δείχνει η τελική μορφή του έργου, πρόκειται περί πεζοδρόμησης. Ταυτόχρονα εξυπηρετείται η αποστράγγιση των βρόχινων νερών που λίμναζαν μπροστά στην βόρεια πύλη του Ψυχιατρείου. Για το λόγο αυτό φαίνεται ότι έγινε και μικρό τεχνικό έργο με κατασκευή τοιχίων εκατέρωθεν του τμήματος που τσιμεντοστρώθηκε.

Όπως έχουμε γράψει πολλές φορές, πρόκειται για ένα πολύτιμο κομμάτι δρόμου, περίπου εκατό μέτρων. Η οδός Αρεοπόλεως ξεκινάει από τη Λ. Αθηνών και τη χρησιμοποιούν όσοι θέλουν να κατευθυνθούν στη δυτική πλευρά του Δάσους και το Άνω Δάσος. Στη συμβολή της με την οδό Καλαβρύτων, η Αρεοπόλεως διακόπτεται ξαφνικά (βλέπε πορτοκαλί γραμμή στο χάρτη) και για να συνεχίσει την πορεία του ο οδηγός πρέπει να κάνει την παράκαμψη από Καλαβρύτων και Σύρου. Ακολούθως ξαναβρίσκει την Αρεοπόλως.

Η αναγκαστική παράκαμψη από Καλαβρύτων έως Ύδρας δυσχεραίνει την κυκλοφορία των αυτοκινήτων στη δυτική πλευρά του Δάσους. Στο σημείο αυτό η καμπή του δρόμου μειώνει πολύ την ορατότητα των οδηγών και, καθώς είναι διπλής κατεύθυνσης, τα αυτοκίνητα έρχονται σε απόσταση αναπνοής. Τα ατυχήματα είναι συχνά. Για εμάς και τους κατοίκους της περιοχής δεν μπορεί να βρεθεί εξήγηση για την επιλογή της πεζοδρόμησης. Έτσι ο “κουτσός δρόμος”, όπως αποκαλούσαμε παλιά την Αρεοπόλεως, παραμένει κουτσός. Περιμένουμε να ακούσουμε από επίσημα χείλη την αιτιολόγηση της απόφασης.
Η κάτοικος της γειτονιάς, κυρία Γιώτα Παπαδοπούλου, μιλώντας στο “ Σήμερα”, επιβεβαιώνει τις πληροφορίες που αναφέραμε. Μας είπε επίσης ότι οι περίοικοι σκέφτονται να προχωρήσουν σε συλλογή υπογραφών για να ανοίξει ο δρόμος.  

Έστω κι έτσι, να δοθεί στην κυκλοφορία!

Το τσιμεντοστρωμένο κομμάτι ξεκινάει στενό από την Καλαβρύτων και φαρδαίνει όσο πλησιάζει προς την Ύδρας. Όμως έστω και έτσι όπως κατασκευάστηκε, μπορεί τελικά να δεχτεί την κίνηση αυτοκινήτων σε μονή κατεύθυνση, είτε σαν άνοδος προς Ύδρας είτε σαν κάθοδος. Αρκεί να κοπούν τρεις ευκάλυπτοι που κλείνουν τον δρόμο προς την βόρεια έξοδο. Ήδη έχουν κοπεί κάποια δέντρα.
 
Μία λύση, που συζητιέται από τους κατοίκους είναι να μονοδομηθεί ολόκληρη η Αρεοπόλεως, με κατεύθυνση από τη Λ. Αθηνών (όπως δηλαδή λειτουργεί και τώρα μέχρι την Κυπρίων Αγωνιστών) προς την οδό Μάνης και να τροφοδοτεί με κίνηση τους δρόμους προς τα δεξιά της (Αθηνάς, Καλαβρύτων, Ύδρας). 
Η απόδοση στην κυκλοφορία του νέου τμήματος της Αρεοπόλως είναι μια υπόθεση στην οποία οφείλει να πάρει θέση ο νυν δήμαρχος Μιχάλης , αλλά και ο νέος δήμαρχος Βαγγέλης . Επίσης και οι υπόλοιπες παρατάξεις.