Για τα “υπό αναμονή” έργα στο Χαϊδάρι μπορείτε να διαβάσετε αναλυτικά στο έντυπο “Χαϊδάρι Σήμερα” που κυκλοφορεί. Ένα από αυτά είχε εξαγγελθεί από κυβερνητικά χείλη κάπου στις αρχές της δεκαετίας, για την ασφάλεια των πεζών σε αστικούς δρόμους ταχείας κυκλοφορίας, όπως η Λεωφόρος Αθηνών. Πρόκειται, όπως καταλάβατε, για τις πολύπαθες πεζογέφυρες της πόλης μας.

Σχεδιάστηκαν το 2012 από την τότε Γενική Γραμματεία Δημοσίων Έργων. Όμως η παρέμβαση αυτή, που είχε χρονικό ορίζοντα εκτέλεσης το 2015, δεν προχώρησε. Το 2016 το Υπουργείο Υποδομών έσυρε εκ νέου τα σχέδια για τις πεζογέφυρες από το συρτάρι, επικαιροποίησε τις μελέτες και σε συνεργασία με την Περιφέρεια, δημοπράτησε 6 πεζογέφυρες στην Αττική, μεταξύ τους και τις δύο στο Χαϊδάρι.

Αυτή στο Παλατάκι δεν πρόλαβε καν να ξεκινήσει και χρειάστηκαν δύο συνεδριάσεις του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων για να πάρει έγκριση με διαφορετική μορφή, ώστε να μην υποβαθμιστεί το παρακείμενο Παλατάκι. Παρά την οριστική απόφαση να χτιστεί με λιγότερο μπετόν και περισσότερο γυαλί… η τύχη της αγνοείται. Ομοίως νεκρό είναι και το εργοτάξιο στο Δάσος, όπου έχουν κατασκευαστεί τα βάθρα και εκκρεμεί η τοποθέτηση της μεταλλικής ράμπας.

Για τη γέφυρα στο Παλατάκι πρέπει η σημερινή δημοτική αρχή να δώσει και μια οριστική απάντηση σχετικά με τη χωροθέτησή της. Αν δηλαδή θα επιδιώξει να μετακινηθεί προς την πλευρά του Δημαρχείου για να αποφευχθεί η “στενή επαφή” από το Παλατάκι, όπως θεωρούσε σωστό μέχρι τώρα.

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” κατέβαλε μεγάλη προσπάθεια να πληροφορηθεί από το Υπουργείο Υποδομών τι συμβαίνει με τις πεζογέφυρες, γιατί καθυστερούν και ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα υλοποίησης (;), αλλά από αυτή την πηγή δεν δόθηκε απάντηση. Με δεδομένο ότι ο ορίζοντας ολοκλήρωσης ήταν το τέλος του 2018, ήδη έχουμε πέσει έξω ένα ολόκληρο χρόνο και, αν μη τι άλλο, οφείλονται κάποιες εξηγήσεις!

Οι τελευταίες πληροφορίες μας είναι ότι, κατόπιν αιτήματος του αναδόχου, βρίσκεται υπό έγκριση νέο Χρονοδιάγραμμα Εργασιών, που μεταθέτει την ολοκλήρωση της εργολαβίας για τις 23-09-2020, χωρίς περαιτέρω λεπτομέρειες, ειδικά για αυτήν στο Παλατάκι, η οποία είναι η μόνη από τις 6 της Αττικής όπου δεν έχει γίνει καμία εργασία.

Μάλλον χρειάζεται να είναι κανένας εκ φύσεως αισιόδοξος για να πιστέψει κι αυτή την ημερομηνία… Από την άλλη, μπορούν να είναι ικανοποιημένοι όσοι θεωρούσαν την πεζογέφυρα στο Παλατάκι καταστροφική για το μνημείο.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΕΣ:  Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών – Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα     //   – Έκτακτο: Άμεση διακοπή εργασιών για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Μια σύγχρονη πεζογέφυρα δεν υποτιμά το Παλατάκι    //      Οι πεζογέφυρες και τα προβλήματα της Λεωφόρου Αθηνών       //        Απίστευτο! Η λύση για την πεζογέφυρα είναι διαθέσιμη εδώ και 50 χρόνια! Γιατί την έκαναν «γαργάρα» οι διοικήσεις του Δήμου;   //     Πεζογέφυρα στο Παλατάκι: Κρίσιμο έργο – Προβληματική μελέτη  //   Όλες οι εξελίξεις για τις νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών