Οι πεζογέφυρες στο Παλατάκι και στο Δάσος, των οποίων η κατασκευή ξεκίνησε με κυβερνητική χρηματοδότηση και σκοπό την ασφάλεια των διερχόμενων πολιτών από τη Λεωφόρο Αθηνών, κοντεύουν να ξεχαστούν. Η χρονική καθυστέρηση ολοκλήρωσης των δύο γεφυρών παίρνει υπερβολικές διαστάσεις, ακόμη και για τα δεδομένα των ελληνικών δημόσιων έργων, αφού η στασιμότητα αγγίζει τα τρία χρόνια! Όπως σωστά υποθέσατε, κατά βάθος το πρόβλημα είναι τα λεφτά…

Σελέκος: “Τι κάνατε για τις γέφυρες;”

Το θέμα συζητήθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο (συνεδρίαση της 21ης Οκτωβρίου), που πραγματοποιήθηκε με τηλεδιάσκεψη. Ο επικεφαλής της αξιωματικής αντιπολίτευσης – τέως δήμαρχος, Μιχάλης Σελέκος, απευθυνόμενος στη δημοτική αρχή ρώτησε: «Ποιο είναι το χρονοδιάγραμμα κατασκευής των δύο πεζογεφυρών; Γιατί υπάρχει καθυστέρηση και εσείς τι ενέργειες κάνατε για αυτό;».

Χαϊδάρι Σήμερα Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών - Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα 3
Αρχική μακέτα της πεζογέφυρας στο Παλατάκι.

Βαγγέλης Ντηνιακός: “Είναι λάθος τα σημεία, αλλά να μην χαθούν”

«Εμείς επιμένουμε και για τις δύο πεζογέφυρες. Για το λόγο αυτό εδώ και περίπου ένα μήνα έχουμε ζητήσει ραντεβού με τον υπουργό Υποδομών, Κώστα Καραμανλή», δήλωσε ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός, απευθυνόμενος στα μέλη του Δημοτικού  Συμβουλίου.

Τόνισε ότι εμμένει στην προεκλογική θέση της παράταξης του, δηλαδή ότι είναι λανθασμένη η επιλογή χωροθέτησής τους και θα πρέπει να υπάρχει μετακίνηση των σημείων ανέγερσής τους. Ωστόσο επανέλαβε για πολλοστή φορά πως, αν υπάρχει κίνδυνος απένταξης και μη κατασκευής τους, θα στηρίξει την ανέγερσή τους στα σημεία που προβλέπουν τα σχέδια.

Πρόβλημα με τη χρηματοδότηση   

Στη συνέχεια ανέφερε πως όταν ανέλαβε η παράταξή του τη διοίκηση του Δήμου ο ανάδοχος των δύο έργων, Στάθης Κοκκίνης, είχε αποβιώσει. Έκαναν συνάντηση με το γιο του, που συνεχίζει τη λειτουργία της εργολήπτριας  εταιρείας. Εκείνος είπε στον δήμαρχο ότι υπάρχουν προβλήματα σε σχέση με τη σύμβαση και τη χρηματοδότηση. Ο Β. Ντηνιακός του υπενθύμισε μια ηθική δέσμευση που είχε αναληφθεί από την εταιρεία, ότι δηλαδή με την αποπεράτωση της πεζογέφυρας στο ύψος της οδού Αρεοπόλεως, θα αποκαταστήσει το γήπεδο του μπάσκετ.

Προσφυγή δημότη

Ο κ. Ντηνιακός τόνισε ακόμα πως εκκρεμεί στο Κεντρικό Συμβούλιο Νεοτέρων Μνημείων εξέταση αιτήματος δημότη σε δεύτερο βαθμό (αίτηση θεραπείας), που στρέφεται κατά της κατασκευής πεζογέφυρας απέναντι από το Παλατάκι. Πιστεύει πως μετά τη συζήτησή της οι εργασίες αποπεράτωσης αυτών των δύο σημαντικών έργων, αναμένεται να πάρουν το δρόμο τους. Σύμφωνα με τις πληροφορίες που έχει, θα προηγηθεί η πεζογέφυρα στο Δάσος και μετά στο Παλατάκι.

Θυμίζουμε ότι με βάση την πρώτη απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων του Υπ. Πολιτισμού, η πεζογέφυρα στο Παλατάκι θα γίνει στη σημερινή θέση με νέα, “ελαφρότερη” μορφή, δηλαδή περισσότερο γυαλί αντί τσιμέντο, με αλλαγή μελέτης (Η σολομώντεια λύση για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι.)   

«Γιατί όχι και υπογειοποίηση;»

Κλέινοντας ο δήμαρχος εξέφρασε την άποψη πως την οριστική λύση θα την έδινε  μια υπογειοποίση της Λεωφόρου Αθηνών, μια πολιτική του θέση στην οποία, όπως είπε, επιμένει. «Η ενοποίηση των δύο συνοικιών, Γρηγορούσα – Κεντρικό Χαϊδάρι, θα ήταν το καλύτερο αποτέλεσμα ανεξαρτήτως των πεζογεφυρών», κατέληξε ο δήμαρχος.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΕΣ:  Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών – Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα //    – Έκτακτο: Άμεση διακοπή εργασιών για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι    //    – Μια σύγχρονη πεζογέφυρα δεν υποτιμά το Παλατάκι    //     – Οι πεζογέφυρες και τα προβλήματα της Λεωφόρου Αθηνών       //       – Απίστευτο! Η λύση για την πεζογέφυρα είναι διαθέσιμη εδώ και 50 χρόνια! Γιατί την έκαναν «γαργάρα» οι διοικήσεις του Δήμου;    //    – Πεζογέφυρα στο Παλατάκι: Κρίσιμο έργο – Προβληματική μελέτη  //   Όλες οι εξελίξεις για τις νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών