Χαϊδάρι Σήμερα Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών - Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα 3

Ο Μάης στον οποίο αναφέρεται ο τίτλος του άρθρου είναι αυτός του 2021 (!)  που αποτελεί τον νέο “ορίζοντα ολοκλήρωσης” των πεζογεφυρών της Λ. Αθηνών, η κατασκευή των οποίων υπογράφηκε το 2017 με στόχο να παραδοθούν την άνοιξη του 2019… “Το καλό πράμα αργεί να γίνει”, λέει η λαϊκή ρήση, ωστόσο κυρίως γι’ αυτήν στο Παλατάκι δεν συμφωνούν όλοι ως προς το “καλό πράμα”. Μήπως λοιπόν ανοίγει “παράθυρο ευκαιρίας”, ώστε να επανεξεταστεί η θέση της γέφυρας και να αποφευχθεί ο στενός εναγκαλισμός της με το Παλατάκι;

Στη σχετική απόφαση του Υπ. Υποδομών η προθεσμία ολοκλήρωσης, από τις 23 Σεπτεμβρίου φέτος (σύμφωνα με την τρίτη παράταση), μεταφέρεται στις 24 Μαΐου 2021. Η απόφαση αφορά συνολικά 6 πεζογέφυρες σε λεωφόρους του Λεκανοπεδίου, μεταξύ των οποίων και οι δύο δικές μας. Οι λόγοι έχουν να κάνουν με αλλαγές στις μελέτες (αφορά αυτήν στο Παλατάκι) κ.ά. 

Θυμίζουμε ότι με απόφαση του Κεντρικού Συμβουλίου Νεοτέρων Μνημείων του Υπ. Πολιτισμού, η πεζογέφυρα στο Παλατάκι θα γίνει στη σημερινή θέση με νέα “ελαφρότερη” μορφή, δηλαδή περισσότερο γυαλί αντί τσιμέντο, με αλλαγή μελέτης (Η σολομώντεια λύση για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι.)     

Το έργο των πεζογεφυρών είχε υπογραφτεί στις 5 Οκτωβρίου 2017 με ημερομηνία ολοκλήρωσης στις 5 Απριλίου 2019. Πήρε πρώτη παράταση για τις  5 Αυγούστου 2019, μετά 15 Απριλίου 2020 και κατόπιν στις 23 Σεπτεμβρίου του 2020. Όπως ήδη αναφέραμε, με την πιο πρόσφατη παράταση φτάνουμε Μάιο του 2021 -πρώτα ο Θεός. 

Αναθέτουσα Αρχή είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ανάδοχη είναι η εταιρεία “Στάθης Κοκκίνης”, που με ποσοστό έκπτωσης 52,50% ανέλαβε την εργολαβία. Το έργο έχει αρχικό κόστος 12.350.000 (ποσό με ΦΠΑ, χωρίς ΦΠΑ 9.959.677,42 ευρώ) και συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020».

Η πρώτη πολιτική αντίδραση που έφτασε στην εφημερίδα μας είναι από τους Πολίτες σε Δράση Χαϊδαρίου. Ο Θοδωρής Σπηλιόπουλος, με επιστολή του στον δήμαρχο Βαγγέλη Ντηνιακό, ρωτά αν αυτός προτίθεται να εκμεταλλευτεί την τελευταία μεγάλη χρονική παράταση του έργου (243 μέρες), προκειμένου να οδηγήσει σε επανεξέταση τη θέση κατασκευής της πεζογέφυρας στο Παλατάκι. Θυμίζουμε ότι οι περισσότερες τοπικές πολιτικές δυνάμεις, μεταξύ τους και η σημερινή δημοτική αρχή, προέκριναν την χωροθέτησή της όχι στο πεζοδρόμιο δίπλα στο ιστορικό κτήριο, αλλά στο απέναντι, στην πλευρά του Δημαρχείου, ώστε να μην υποβαθμίζεται ο Πύργος Παλατάκι.   

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΕΣ:  Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών – Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα     //   – Έκτακτο: Άμεση διακοπή εργασιών για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Μια σύγχρονη πεζογέφυρα δεν υποτιμά το Παλατάκι    //      Οι πεζογέφυρες και τα προβλήματα της Λεωφόρου Αθηνών       //        Απίστευτο! Η λύση για την πεζογέφυρα είναι διαθέσιμη εδώ και 50 χρόνια! Γιατί την έκαναν «γαργάρα» οι διοικήσεις του Δήμου;   //     Πεζογέφυρα στο Παλατάκι: Κρίσιμο έργο – Προβληματική μελέτη  //   Όλες οι εξελίξεις για τις νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών