Με μια ολονύκτια, άκρως εντυπωσιακή επιχείρηση έγινε η τοποθέτηση της μεταλλικής ανοδομής της πεζογέφυρας του Δάσους πάνω από τη Λ. Αθηνών. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” ήταν εκεί, παρακολούθησε και κατέγραψε όσα έγιναν. Παρακαλουθήστε τα μαζί μας.

Από νωρίς το βράδυ πήραν θέση εκατέρωθεν των βάθρων της γέφυρας οι δύο τεράστιοι γερανοί και ξεκίνησε η διαδικασία τοποθέτησης των αντίβαρων σε αυτούς. Αυτό ήταν το πιο χρονοβόρο τμήμα. Όλα έγιναν βάσει λεπτομερούς μελέτης που είχε εκπονηθεί, ώστε να σηκωθεί το μεταλλικό κομμάτι, να περιστραφεί και να “καθίσει” με ακρίβεια χιλιοστού πάνω στα τσιμεντένια βάθρα. “Όλα πήγαν βάσει του σχεδίου”, είπε στην εφημερίδα μας μόλις ολοκληρώθηκε η ανύψωση, ο κ. Περικλής Βούτας, ιδιοκτήτης των γερανών.

Τη διαδικασία παρακαλούθησε ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός, μαζί με τους Κωνσταντίνο Καλογράνα, Γιάννη Ηλιάδη, Κωνσταντίνα Χρονοπούλου και Βασίλη Καρατζαφέρη.

Στην επιχείρηση πήραν μέρος περίπου 40 εργαζόμενοι τριών εταιρειών: της “Voutas” των γερανών, της “Δημητρίου”, που έφτιαξε τη μεταλλική κατασκευή, και της “Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020” που είναι ο ανάδοχος του έργου.

Τοποθέτηση αντίβαρων στους γερανούς. Ο κόκκινος είναι ανυψωτικής δύναμης 350 τόνων, ενώ αυτός που βλέπετε στη φωτογραφία είναι της τάξης των 800 τόνων, σε 9 άξονες (!) ο μεγαλύτερος που υπάρχει στην Ελλάδα.

Η καθαυτή διαδικασία της ανύψωσης ξεκίνησε στις 2.30 τα ξημερώματα της Κυριακής και διήρκεσε 35 λεπτά. Από το πεζοδρόμιο της ανόδου, όπου είχε συναρμολογηθεί, το μεταλλικό κομμάτι ανυψώθηκε, ώστε να περάσει πάνω από τους πυλώνες φωτισμού και τα δέντρα, και μεταφέρθηκε πάνω από τα βάθρα. Εκεί ελέγχθηκε με μεγάλη προσοχή η ακρίβεια της προσαρμογής στις θέσεις υποδοχής και βρήκε πια την οριστική της θέση.

Αμέσως μετά άρχισε η απομάκρυνση των μερών του εργοταξίου που έκλειναν επί ένα μήνα δύο λωρίδες της Λεωφόρου, ώστε να αποδοθεί αυτή το πρωί στην κυκλοφορία.

Ακολουθεί βίντεο 35 λεπτών με ολόκληρη την προσπάθεια. Ακούγεται η συνομιλία των χειριστών των δύο γερανών, που συντονίζουν τις κινήσεις τους με απόλυτη ακρίβεια. Πρόκειται για επιχείρηση “λεπτομέρειας χιλιοστού” αν και μετακινείται ένα βάρος που προσεγγίζει τους 100 τόνους!

Η πεζογέφυρα δεν θα δοθεί αμέσως στους πεζούς, καθώς χρειάζονται και άλλες εργασίες για την αποπεράτωσή της, όπως ηλεκτρομηχανολογικά, τοποθέτηση γυάλινων στηθαίων κτλ. Υπενθυμίζεται ότι τα βάθρα είναι ολοκληρωμένα, με τα ασανσέρ τους και όλα τα υπόλοιπα έτοιμα από τον περασμένο Φεβρουάριο.

Με τη γέφυρα αυτή έχουν πια κατασκευαστεί 5 από τις 6 πεζογέφυρες του σχετικού προγράμματος του Υπουργείου Υποδομών (οι άλλες σε Κηφισίας, Μεσογείων και Παραλιακή), αν και με μεγάλη καθυστέρηση, η οποία υπερβαίνει το αρχικό χρονοδιάγραμμα κατά τρία χρόνια. Μένει μία ακόμη, αυτή στο Παλατάκι. Κανονικά -και αν δεν υπάρξει νέα καθυστέρηση στη χρηματοδότηση από το Υπουργείο- η κατασκευή της θα ξεκινήσει εντός των επόμενων ημερών. Το σχέδιό της είναι διαφοροποιημένο, μετά από παρέμβαση της Εφορίας Νεοτέρων Μνημείων του Υπ. Πολιτισμού, ώστε να μην “προσβάλλει” το Παλατάκι. Πιο συγκεκριμένα είναι πιο “ελαφριά”, με λιγότερο τσιμέντο και περισσότερο μέταλλο και γυαλί. Επίσης, θα έχει διπλό τόξο για την εξάρτησή της.

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΕΖΟΓΕΦΥΡΕΣ ΤΗΣ ΛΕΩΦΟΡΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: Τρία χρόνια φαγούρα! – Να τι συμβαίνει με τις πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών //  Νέες πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών – Παρουσίαση, μακέτες, λειτουργικότητα  //    – Έκτακτο: Άμεση διακοπή εργασιών για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι   //    – Σκέψεις και προβληματισμός για την πεζογέφυρα στο Παλατάκι    //    – Μια σύγχρονη πεζογέφυρα δεν υποτιμά το Παλατάκι    //     – Οι πεζογέφυρες και τα προβλήματα της Λεωφόρου Αθηνών       //       – Απίστευτο! Η λύση για την πεζογέφυρα είναι διαθέσιμη εδώ και 50 χρόνια! Γιατί την έκαναν «γαργάρα» οι διοικήσεις του Δήμου;    //    – Πεζογέφυρα στο Παλατάκι: Κρίσιμο έργο – Προβληματική μελέτη  //   Όλες οι εξελίξεις για τις νέες πεζογέφυρες της Λ. Αθηνών