ΥΠΟΔΟΜΕΣ

Επεκτείνεται το αμαξοστάσιο Ελαιώνα, για τις νέες ανάγκες του Μετρό

Το αμαξοστάσιο Ελαιώνα θα αναπτυχθεί σε μεγαλύτερο χώρο, για να εξυπηρετήσει νέες ανάγκες του Μετρό.  

Το αμαξοστάσιο λειτουργεί σε χώρο 86 στρεμμάτων και στις βασικές λειτουργίες του περιλαμβάνεται η υποστήριξη λειτουργίας της Γραμμής 3 του Μετρό, οι τρέχουσες επισκευές, η γενική επιθεώρηση τόσο των συρμών όσο και των γραμμών, η αποθήκευση συρμών αλλά και ανταλλακτικών, η εκπαίδευση οδηγών και προσωπικού λειτουργίας και συντήρησης, και ο εσωτερικός καθαρισμός οχημάτων.

Επίσης διαθέτει και τροχιά δοκιμών, όπου δοκιμάζονται και οι ειδικοί διρευματικοί συρμοί που λειτουργούν στο τμήμα του Προαστιακού Δ. Πλακεντίας – Αεροδρόμιο.

Στο πλαίσιο έργου επέκτασης της Γραμμής 2 “Ανθούπολη – Ίλιον”, και λόγω της προσθήκης 8 επιπλέον συρμών αλλά και 7 ακόμα νέων διρευματικών συρμών για το τμήμα Πειραιάς – Αεροδρόμιο, περιλαμβάνεται επέκταση στο αμαξοστάσιο Ελαιώνα, ώστε να καλυφθούν οι νέες ανάγκες.

Η ανάπτυξη θα γίνει σε πρόσθετο χώρο, συνολικού εμβαδού 20 περίπου στρεμμάτων που σήμερα βρίσκονται το κτίριο αποθηκών της πρώην Χαρτοβιομηχανίας SOFTEX και άλλοι βιομηχανικοί χώροι. 

Με αυτόν τον τρόπο το μεγαλύτερο πλέον αμαξοστάσιο συνολικού εμβαδού περίπου 106 στρεμμάτων θα υποστηρίξει και τις πρόσθετες ανάγκες εναπόθεσης, αποκατάστασης βλαβών, ελαφριών επισκευών και βαρέων επισκευών συρμών, που επιχειρούν κυρίως στη Γραμμή 3, περιλαμβανομένων των 14 (7 παλαιότερων και 7 νέων) ειδικών διρευματικών συρμών. Οι πρόσθετες κατασκευές που θα απαιτηθούν για την επέκταση του αμαξοστασίου θα καλύψουν εμβαδόν περίπου 25 στρεμμάτων σε υφιστάμενους χώρους ιδιοκτησίας Ελληνικό Μετρό Α.Ε. και στους νέους προς απαλλοτρίωση χώρους.

Το έργο στο αμαξοστάσιο Ελαιώνα είναι συνολικού προϋπολογισμού 110 εκατ. ευρώ. 

Στην περιοχή του Ελαιώνα αναμένεται να κατασκευαστεί και ο νέος Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων (ΚΣΥΛ). Ο νέος σταθμός στον Ελαιώνα, που μετρά πάνω 25 χρόνια ως έργο μακέτας, θεωρείται υψίστης σημασίας για τον νομό Αττικής. Ο προϋπολογισμός του εκτιμάται στα 100 εκατ. ευρώ.

Ο νέος τερματικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα σήμερα εξυπηρετείται από δύο υπεραστικούς σταθμούς λεωφορείων σε Κηφισό και Λιοσίων, που λειτουργούν έχοντας ξεπεράσει τη χωρητικότητά τους, ενώ η πρόσβαση σε αυτούς γίνεται οδικώς με αυτοκίνητο, ταξί ή αστικά λεωφορεία.

Επεκτείνεται το αμαξοστάσιο Ελαιώνα, για τις νέες ανάγκες του Μετρό 3

Η έναρξη λειτουργίας του υπερ-σταθμού πάνω από το αμαξοστάσιο Ελαιώνα αναμένεται να αποσυμφορήσει κεντρικές αρτηρίες, όπως η οδός Λιοσίων, η λεωφόρος Kηφισού, αλλά και η λεωφόρος Aλεξάνδρας και οι περιφερειακές οδοί γύρω από την πλατεία Kαραϊσκάκη.

Με βάση τον σχετικό σχεδιασμό, ο νέος κεντρικός σταθμός των ΚΤΕΛ στον Ελαιώνα, που θα θυμίζει τερματικό σταθμό μεγάλου αεροδρομίου, θα είναι συνολικής επιφάνειας 40.000 τ.μ. Αναμένεται να γίνει “τοπόσημο” για την Αθήνα, καθώς θα είναι το πλέον σύγχρονο κτήριο όχι μόνο στην Ελλάδα, αλλά και παγκοσμίως.

Ο σταθμός στο αμαξοστάσιο Ελαιώνα, σύμφωνα με τους σχεδιασμούς, θα περιλαμβάνει εμπορικούς χώρους 11.750 τ.μ., χώρους πολιτιστικού ενδιαφέροντος 1.500 τ.μ., χώρους στάθμευσης 572 θέσεων και ελεύθερους χώρους πρασίνου 20.000 τ.μ.

Αμαξοστάσιο Ελαιώνα

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button