ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Παράλληλος Κηφισός” από Πειραιά μέχρι Γέφυρα Καλυφτάκη: Η ρεαλιστική εναλλακτική εντός της Αττικής, που μπορεί να αποσυμφορήσει το Ποτάμι

Στην μέχρι τώρα αναζήτηση λύσεων στο πρόβλημα του υπερκορεσμένου “Ποταμιού”, υπήρχε η γενική παραδοχή ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να βρεθεί άλλος αντίστοιχος οδικός άξονας στην Αττική. Ως εκ τούτου η μοναδική πρόταση για νέο αυτοκινητόδρομο “επικουρικό” του Κηφισού είναι η λεγόμενη “Παράκαμψη Αττικής”, είτε με τη μορφή “Ελευσίνα – Υλίκη” είτε με την αντίστοιχη “Ελευσίνα – Οινόφυτα“, που θα συνδέει τις δύο εθνικές οδούς χωρίς να χρειάζεται να φτάσει κανείς στον Κηφισό.

Στον ιστότοπο “Χαϊδάρι Σήμερα” έχει αναπτυχθεί πλούσιος διάλογος για τα κυκλοφοριακά προβλήματα στη Δυτική Αθήνα, κορωνίδα των οποίων βέβαια είναι το διαρκές μποτιλιάρισμα στον Κηφισό. Σήμερα δημοσιεύουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα σκέψη για έναν “παράλληλο Κηφισό”, που αποτελεί ρεαλιστική προοπτική.

Πρόκειται στην ουσία για έναν υπερτοπικό άξονα από Πειραιά μέχρι Αττική Οδό (Γέφυρα Καλυφτάκη) και από εκεί μέχρι Γαλάτσι! Και μάλιστα κάποια τμήματά του είναι ήδη σε χρήση, ενώ άλλα προγραμματίζονται αποσπασματικά. Η συνολική αντίληψη των τμημάτων ως ενιαίου άξονα και η κατάλληλη σύνδεσή τους θα δημιουργήσει μία πολύ ρεαλιστική εναλλακτική όδευση στον Κηφισό.

Για την υλοποίηση της πρότασης αυτής η ανάγκη απαλλοτριώσεων και νέων έργων είναι μικρή. Βασικό πεδίο μελέτης είναι η σύνδεση από τη Λεωφόρο Κων. Καραμανλή μέχρι την Λ. Κύμης. Κύρια προϋπόθεση φυσικά είναι η κατασκευή -επιτέλους- του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και η ολοκλήρωση της ημιδιανοιγμένης Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω.

Ας δούμε αναλυτικά την πρόταση:

Kαι όμως, υπάρχει λύση: η επέκταση της σημερινής Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω προς τα βορειοανατολικά και η σύνδεσή της με την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας!

Η επέκταση της υπάρχουσας Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω προς βορειοανατολικά και η σύνδεσή της με την Λεωφόρο Καραμανλή στο Μενίδι προβλέπεται από νέο έργο της Περιφέρειας για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω – Γ’ τμήμα, αν και όχι ως κλειστός αυτοκινητόδρομος. Όμως η Λ. Καραμανλή ακόμη ΔΕΝ έχει ολοκληρωμένη σύνδεση με την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας!

Προτείνω λοιπόν την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, μέχρι και το “τυφλό” σήμερα τμήμα της υφιστάμενης Λ. Κύμης, που ξεκινά από τους Θρακομακεδόνες, διέρχεται εμπρός του Ολυμπιακού Χωριού και καταλήγει απευθείας στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στον κόμβο Καλυφτάκη!

"Παράλληλος Κηφισός" από Πειραιά μέχρι Γέφυρα Καλυφτάκη: Η ρεαλιστική εναλλακτική εντός της Αττικής, που μπορεί να αποσυμφορήσει το Ποτάμι 3
Με τη μπλε γραμμή αριστερά ο προτεινόμενος “παράλληλος Κηφισός”. Το πρώτο κομμάτι του είναι η υπάρχουσα Λεωφόρος Σχιστού. Με διακεκομμένη γραμμή το κομμάτι της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω που λείπει και αποτελεί αντικείμενο του έργου “Τριπλός Κόμβος Σκαραμαγκά. Στη συνέχεια η εν λειτουργία Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, που περνά την Αττική Οδό προς Άνω Λιόσια. Στο βορειοανατολικό τμήμα με διακεκομμένη γραμμή το έργο που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Αττικής μέχρι την Αγίου Διονυσίου στις Αχαρνές, κοντά στη Λεωφόρο Καραμανλή. Λείπει ένα μικρό τμήμα μέχρι τη Λεωφόρο Κύμης, που κατεβαίνει στη Γέφυρα Καλυφτάκη. Ο άξονας αυτός, αν ολοκληρωθεί, μπορεί να καλύψει πολλές ανάγκες, τοπικές και υπερτοπικές, σε μια περιοχή με έντονη οικονομική δραστηριότητα. Η συγκεκριμένη χάραξη μπορεί να ελαφρύνει σημαντικά και τη Λ. Αθηνών.

Στον ίδιο κόμβο δηλαδή που θα καταλήξει από την άλλη πλευρά και η ήδη σχεδιαζόμενη επέκταση της Λ. Κύμης – Βεΐκου!

Σε συνδυασμό με την σχεδιαζόμενη ολοκλήρωση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, θα δημιουργηθεί σχετικά εύκολα ένας ευρύτατος υπερτοπικός άξονας, σχεδόν παράλληλος του Κηφισού, που ουσιαστικά θα ξεκινά σχεδόν από το κέντρο της Αθήνας (Γαλάτσι), θα διασχίζει Νέα Ιωνία/Φιλοθέη, Ν. Ηράκλειο, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση/Κηφισιά, Μενίδι/Θρακομακεδόνες, Άνω Λιόσια, Φυλή, Ασπρόπυργο/αρχή Λ. ΝΑΤΟ και μέσω της Λεωφόρου Σχιστού, θα καταλήγει απευθείας σε Κερατσίνι και Πειραιά!

Πέραν των προφανών πλεονεκτημάτων της όδευσης αυτής, αξίζει να αναφέρουμε ότι η σύνδεσή της με την Αττική Οδό από βορρά είναι ήδη έτοιμη με ελάχιστη χρήση σήμερα, όπως και ο κόμβος Καλυφτάκη στην πλευρά του προς Ολυμπιακό Χωριό (η απέναντι πλευρά του κόμβου θα επαναδιαμορφωθεί με την ώριμη πια επέκταση της Λ. Κύμης – Βεΐκου).

Επίσης τμήματα της προτεινόμενης χάραξης είναι σχεδόν έτοιμα (Θρακομακεδόνες – Ολυμπιακό Χωριό – κόμβος Καλυφτάκη, αλλά και μέρος βόρειου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω στο Δήμο Φυλής, όπου και το κλειστό γήπεδο της ΑΕΚ), μειώνοντας την ανάγκη απαλλοτριώσεων, επιταχύνοντας το χρόνο κατασκευής και ελαχιστοποιώντας τα προβλήματα σε υφιστάμενες οδούς και τους χρήστες τους.

Τέλος, δίνει νέα χρήση σε υφιστάμενες οδούς που έχουν περιθώρια υποδοχής κυκλοφορίας, όπως η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω και η Λ. Σχιστού.

Ένας τέτοιος άξονας πράγματι θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό και θα δώσει πολύτιμο χρόνο για την περαιτέρω επέκταση και ολοκλήρωση του δικτύου Μετρό στο Λεκανοπέδιο Αττικής.

Την πρόταση κατέθεσε ως σχόλιο στο άρθρο μας Fly over στον Κηφισό και διαπλάτυνση της Αθηνών – Κορίνθου; ο κ. Μανωλης Ανδρεου.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button