ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω: Στα “σκαριά” νέα επέκταση

Σε δημόσια διαβούλευση τέθηκε νέο έργο για Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω στο Ανατολικό της τμήμα, έως τη Λεωφόρο Καραμανλή. Στο μεταξύ συνεχίζεται η αναμονή για την ολοκλήρωση του δυτικού τμήματος, στον πολυαναμενόμενο Κόμβο Σκαραμαγκά, η οποία θα αποσυμφορήσει τη Λεωφόρο Σχιστού και τη Λεωφόρο Αθηνών.

Το έργο της παρούσας περιβαλλοντικής μελέτης για τη Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, που ανατέθηκε από την Περιφέρεια Αττικής, αφορά σε «Μελέτες για το έργο ευρεία παράκαμψη Δ.Κ. Άνω Λιοσίων, Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, Γ’ Τμήμα».

Η Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΜΠΕ) για το νέο έργο έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 14/11/2023.

Το προφίλ του έργου

Το υπό μελέτη έργο αφορά νέο οδικό έργο, διαδημοτικής σημασίας. Αποτελεί επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, την οποία συνδέει με την οδό Αγ. Διονυσίου στα δυτικά της Δ.Ε Αχαρνών, στην περιοχή των εγκαταστάσεων διυλιστηρίου της ΕΥΔΑΠ.

Σύμφωνα με τη ΜΠΕ, το έργο χωροθετείται στον Δήμο Φυλής, της Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων, της Περιφερειακής Ενότητας Ανατολικής Αττικής, της Περιφέρειας Αττικής.

Το πρώτο τμήμα του βρίσκεται στο Δήμο Φυλής και ειδικότερα στα Άνω Λιόσια. Το ανατολικό τμήμα βρίσκεται στην στο Δήμο Αχαρνών.

Η νέα Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω θα έχει μήκος περί τα 2,5χλμ και τετράιχνη διατομή, πλάτους 18,10μ πλέον ερεισμάτων και τάφρων (όπου απαιτούνται), με πρόβλεψη νησίδας 3,30μ για τον διαχωρισμό των δύο κατευθύνσεων. Το νότιο έρεισμα προβλέπεται με πλάτος 2,5μ για την κυκλοφορία πεζών με διαχωριστικό στηθαίο ασφαλείας. Προβλέπονται 3 κυκλικοί κόμβοι (Roundabout) και τεχνικό cut & cover μήκους 192m. Στις θέσεις διασταύρωσης με τον ενισχυτικό αγωγό ΕΥΔΑΠ Φ2000 προβλέπονται κατάλληλα τεχνικά έργα, ενώ προβλέπονται και νέα τμήματα ενισχυτικού αγωγού για την απομάκρυνση του από το οδικό έργο, σε θέσεις που απαιτείται.

Η αρχή του έργου προβλέπεται στον κυκλικό κόμβο στο τέλος του υφιστάμενου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω.

Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, σκοπιμότητα του έργου

Χαϊδάρι Σήμερα ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 1
Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω

Κύριος σκοπός του έργου είναι η παράκαμψη της Δημοτικής Ενότητας Άνω Λιοσίων, καθώς και η δημιουργία νέας βορειοδυτικής εισόδου – εξόδου του Δήμου Αχαρνών, αποφορτίζοντας κυκλοφοριακά τους Δήμους Φυλής και Αχαρνών και αποτρέποντας τη διαμπερή κυκλοφορία εντός αυτών. Στη σημερινή κατάσταση, εξαιτίας της χωροθέτησης των δύο Δήμων, που περικλείονται από την Αττική Οδό, τον ΠΑΚΕ και την Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω, παρατηρείται τόσο στο κέντρο όσο και στις γειτονιές τους έντονη υπερτοπική / διαμπερής κυκλοφορία, συμπεριλαμβανομένου σημαντικού ποσοστού βαρέων οχημάτων, η οποία αφενός διοχετεύεται σε αστικές οδούς που δεν έχουν τα κατάλληλα γεωμετρικά χαρακτηριστικά για να την απορροφήσουν και αφετέρου δημιουργεί προβλήματα οδικής ασφάλειας και υποβάθμισης της ποιότητας ζωής των δημοτών.

Ειδικότερα, στον Δήμο Αχαρνών με την δημιουργία νέας εισόδου – εξόδου θα επιτευχθεί μεταξύ άλλων η ταχεία εξυπηρέτηση των δημοτών προς την Αττική Οδό και την Περιφερειακή Αιγάλεω, όπου κυρίως οι χρήστες του βόρειου τμήματος του Δήμου θα κινούνται πλέον προς αυτές χωρίς να διέρχονται από το κέντρο του, αποφορτίζοντάς το σημαντικά και μειώνοντας την διαμπερή κυκλοφορία. Αντίστοιχα οφέλη με την προτεινόμενη σύνδεση αναμένεται αν δημιουργηθούν και στον Δήμο Φυλής.

Άλλος ένας πολύ σημαντικός ρόλος του μελετώμενου άξονα είναι ότι θα προσφέρει τη δυνατότητα της διαδημοτικής σύνδεσης των δύο όμορων Δήμων περιμετρικά, με άνεση και ασφάλεια, προσφέροντας μια επιπλέον αποφόρτιση του κεντρικού αστικού ιστού τους.

Πέραν των ανωτέρω, ο μακροπρόθεσμος σκοπός του έργου έγκειται στην μελλοντική επέκταση και ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω προς τη Λεωφ. Καραμανλή, ούτως ώστε το υπό μελέτη τμήμα μαζί με το μελλοντικό να αποτελέσουν έναν ενιαίο κυκλοφοριακό δακτύλιο των δύο Δήμων, επαυξάνοντας τα οφέλη που προαναφέρθηκαν και παρέχοντας ευελιξία αναβάθμισης των πυρήνων τους με πεζοδρομήσεις, ηπιότερη κυκλοφορία, έργα πρασίνου, αστική επίπλωση, κ.λπ.

Περαιτέρω, η υλοποίηση του υπό μελέτη σχεδίου συνάδει με την αντίστοιχη σκοπιμότητα και την γενική φιλοσοφία των υπό εκπόνηση Σχεδίων Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας των δύο Δήμων, ενισχύοντας και συμπληρώνοντας τα οφέλη τους, ενώ ο σχεδιασμός του εν λόγω έργου και της μελλοντικής επέκτασης είναι σύμφωνος και με τα οριζόμενα στα Γενικά Πολεοδομικά Σχέδια των δύο Δήμων.

Φορέας του έργου είναι η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΑΤΤΙΚΗΣ – ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΕΧΝΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button