ΕΛΛΑΔΑ

Αλλάζει ο οδικός χάρτης της Αθήνας: Αυτοί είναι οι άξονες που θα υπογειοποιηθούν

Από αυτήν εδώ τη σελίδα έχουμε αναφερθεί πολλές φορές στο θέμας “νέος οδικός χάρτης της Αθήνας”, εστιάζοντας την κριτική μας στο γεγονός ότι μένει εκτός του σχεδιασμού ένας πολύ επιβαρυντικός σε όλους τους τομείς άξονας: Η Λεωφόρος Αθηνών. Σχετικό αφιέρωμα για την αλλαγή του «χάρτη» του οδικού δικτύου στο Λεκανοπέδιο έχει το CNN Greece, που κάνει αναφορά στους υπογειποιούμενους δρόμους και φιλοξενεί συνέντευξη του Παναγιώτη Παπαντωνίου, Επίκουρου Καθηγητής Πανεπιστημίου Δυτικής Αττικής (ΠΑΔΑ) και Προέδρου Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων (ΣΕΣ).

«Σκοπός είναι η οδική ασφάλεια, η αναβάθμιση των περιοχών αυτών και τέλος, η βελτίωση της ποιότητας ζωής των κατοίκων», τονίζει ο κ. Παπαντωνίου.

Αλλάζει ο οδικός χάρτης της Αθήνας: Αυτοί είναι οι άξονες που θα υπογειοποιηθούν 2

Πιο συγκεκριμένα, ο νέος οδικός χάρτης της Αθήνας σχολιάζεται ως εξής από τον πρόεδρο του ΣΕΣ:

Οι υπογειοποιήσεις δρόμων, αν και υψηλού συνήθως κόστους έργα υποδομής, αποτελούν ένα πολύ σημαντικό εργαλείο για τη βελτίωση των κυκλοφοριακών και όχι μόνο συνθηκών, στις περιοχές που πραγματοποιούνται.

Πιο συγκεκριμένα οι συνέπειες στους οδικούς άξονες αλλά και στο ευρύτερο δίκτυο της περιοχής παρέμβασης είναι πολλαπλές και περιλαμβάνουν:

  • μείωση της κυκλοφοριακής συμφόρησης
  • μείωση του χρόνου διαδρομής των μετακινούμενων τόσο με το ΙΧ όσο και με τα ΜΜΜ
  • περιορισμό της διαμπερούς κυκλοφορίας σε περιοχές ιδιαίτερα επιβαρυμένες από μετακινήσεις ΙΧ
  • βελτίωση οδικής ασφάλειας καθώς μειώνονται οι εμπλοκές συγκριτικά με το υφιστάμενο οδικό δίκτυο πριν την υπογειοποίηση
  • σημαντικό περιβαλλοντικό όφελος τόσο σε επίπεδο ατμοσφαιρικών ρύπων όσο και θορύβου
οδικός χάρτης της Αθήνας
Νέος οδικός χάρτης της Αθήνας. Η πρόοδος των εργασιών στην υπογειοποίηση
της Λ. Ποσειδώνος στο Ελληνικό είναι εντυπωσιακή.

Το Χαϊδάρι διχοτομείται από τη Λεωφόρο Αθηνών (τεράστιοι φόρτοι από και προς Δυτική Αττική, Πελοπόννησο, Δυτική Ελλάδα) και βασανίζεται από όλα όσα αναφέρει ο πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Συγκοινωνιολόγων. Παρόλα αυτά το μόνο που εξαγγέλθηκε για την περιοχή μας είναι η εκπόνηση μελέτης για την κατασκευή ανισόπεδου κόμβου στη συμβολή της Λ. Αθηνών με τη Γ. Παπανδρέου, έργο διόλου εξασφαλισμένο αλλά και πρακτικά εξαιρετικά υποδεέστερο των ήδη δρομολογημένων παρεμβάσεων σε βόρεια και νότια προάστια.

Αυτό που δεν έγινε ποτέ είναι ένα σθεναρό κίνημα διεκδίκησης με επικεφαλής τον ίδιο τον Δήμο Χαϊδαρίου, με απόφαση του Δημοτικού Συμβουλίου και κινητοποίηση όλων των δημοτικών παρατάξεων. Διότι, όπως αποδεικνύεται “λεφτά υπάρχουν” και διατίθενται απλόχερα για τέτοια έργα.

Σχετικά άρθρα: 
- Υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών: Τοπικός ανισόπεδος κόμβος στη Γ. Παπανδρέου ή σήραγγα όση στην Ποσειδώνος, την Ηλιουπόλεως και τη Λ. Κύμης;

Αλλάζει ο οδικός χάρτης της Αθήνας

Ο οδικός χάρτης της Αθήνας στο πρόγραμμα των υπογειοποιήσεων περιλαμβάνει:

  • Υπογειοποίηση Λ. Ποσειδώνος. Μήκος 3 χιλιόμετρα, έχει ήδη κατασκευαστεί το 50% του έργου. Επίσης, έχει γίνει εγκάρσια μετατόπιση της ίδιας Λεωφόρου στο παραλιακό μέτωπο του Φαλήρου.
  • Σήραγγα Ηλιουπόλεως. Θα συνδέσει την Περιμετρική Υμηττού με τη Λεωφ. Βουλιαγμένης. Μήκος 3 χιλιόμετρα.
  • Επέκταση Λ. Κύμης από Αττική Οδό μέχρι Ε.Ο. Αθηνών Λαμίας (υπόγεια 4,2 χλμ). Ο Δήμος Νέου Ηρακλείου λέει «ναι», αλλά έχει ληφθεί ομόφωνη απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο το τμήμα που περνά από το Ηράκλειο να γίνει σκεπαστό, «ώστε να αποφευχθεί η διχοτόμηση της πόλης».

Ολόκληρη η συνέντευξη του κ. Παπαντωνίου ΕΔΩ.

https://youtu.be/IVao86Crlk8

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x