Τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αστικών συγκοινωνιών με σύγχρονα, χαμηλών ρύπων λεωφορεία, επιδιώκει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών. Πράγματι δρομολογείται μετά από 15 χρόνια (!) η προμήθεια οχημάτων τελευταίας τεχνολογίας. Στόχος είναι να αποκτήσουν η Αττική και η Θεσσαλονίκη καλύτερο επίπεδο εξυπηρέτησης για τους επιβάτες, με βελτιωμένο περιβαλλοντικό αποτύπωμα.

Τα παραπάνω περιλαμβάνονται σε ανακοίνωση του Υπουργείου, το οποίο έχει ήδη εκκινήσει την δημόσια διαβούλευση για τις τεχνικές προδιαγραφές των λεωφορείων. Η διαβούλευση θα διαρκέσει μέχρι τις 17 Δεκεμβρίου 2018. Μετά την αξιολόγηση των παρατηρήσεων που θα υποβληθούν, θα προχωρήσει η δημοπράτηση του Έργου της Προμήθειας 750 Αστικών Λεωφορείων. Η χρηματοδότηση του έργου θα προέλθει από το ΕΣΠΑ και την ΕΤΕπ. Η παράδοσή τους θα ξεκινά 7 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης και θα ολοκληρωθεί στους 18 μήνες.

Τα νέα λεωφορεία θα είναι 12 μ. ηλεκτροκίνητα, 12 μ. με κινητήρα συμπιεσμένου φυσικού αερίου και 18 μ. πετρελαιοκίνητα Euro VΙ (τύπου φυσαρμόνικα, δηλαδή με μεγάλο μήκος καμπίνας). Φορέας Υλοποίησης του έργου θα είναι το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Όπως ανέφερε στο ypodomes.com ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου, κ. Θάνος Βούρδας, στόχος είναι μέχρι τον Φεβρουάριο να βγει στον αέρα ο δημόσιος διεθνής διαγωνισμός. Το κόστος του θα ανέρχεται σε περίπου 220 εκατ.ευρώ (ποσό χωρίς ΦΠΑ). Θα περιλαμβάνει, εκτός από την προμήθεια, και την συντήρηση προκειμένου η κατάσταση των οχημάτων να παραμείνει σε υψηλό επίπεδο. Τα νέα λεωφορεία θα πρέπει να έχουν υποχρεωτικά ενσωματώσει τις νέες υπηρεσίες τηλεματικής και ηλεκτρονικού εισιτηρίου.