ΕΛΛΑΔΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Μάστιγα τα τροχαία δυστυχήματα στον αστικό ιστό

Η επιβολή του νόμου είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για τα τροχαία δυστυχήματα, γιατί νόμους έχουμε αλλά δεν εφαρμόζονται

Το προχθεσινό σοκαριστικό τροχαίο δυστύχημα στην παραλιακή, όπου δύο νέες γυναίκες έχασαν τη ζωή τους ήρθε να προστεθεί στη μακρά λίστα των θανατηφόρων τροχαίων στη χώρα μας. Παράλληλα, υπάρχει κι άλλη μία λίστα που προκαλεί έντονο προβληματισμό, αυτή με τους ασυνείδητους οδηγούς που αφήνουν αβοήθητα τα θύματά τους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΑΣ από τις αρχές του 2023 έως τον Οκτώβριο σημειώθηκαν συνολικά 9.352 τροχαία ατυχήματα εκ των οποίων τα 492 ήταν θανατηφόρα, ενώ όλο το 2022 είχαν σημειωθεί 9.195 τροχαία.

H υπερβολική ταχύτητα αποτελεί την υπ’ αριθμόν ένα αιτία για τα τροχαία δυστυχήματα, με την οδήγηση υπο την επήρεια αλκοόλ να ακολουθεί. Τρίτη αιτία η παραβίαση του ερυθρού σηματοδότη.

Η πρόεδρος Ινστιτούτου Οδικής Ασφάλειας «Πάνος Μυλωνάς», Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά, μίλησε στην ΕΡΤ για τα τροχαία δυστυχήματα, τα οποία καταγράφονται πλέον μέσα στον αστικό ιστό.

Η Ελλάδα είναι η χώρα με το μεγαλύτερο ποσοστό θανατηφόρων τροχαίων μέσα στον αστικό ιστό. 56% όταν στην υπόλοιπη Ευρώπη έχουν 38%. Έχουμε ασφαλέστερους αυτοκινητόδρομους από ότι στην Ευρώπη, αλλά το ποσοστό αυτό μέσα στον αστικό ιστό είναι πάρα πολύ ανησυχητικό” τόνισε η κα Δανέλλη – Μυλωνά.

Η επιβολή του νόμου είναι το πιο σημαντικό ζήτημα για τα τροχαία δυστυχήματα, γιατί νόμους έχουμε αλλά δεν εφαρμόζονται. Υπήρξαν χώρες, για παράδειγμα η Ιρλανδία, όπου μετά από ένα θανατηφόρο τροχαίο με νεαρά παιδιά, έγινε αφορμή για να αλλάξει και να γίνει η νομοθεσία πιο αυστηρή, αλλά με ελέγχους συστηματικούς και αυστηρούς, ειδικά για τους νέους και για τα δύο πρώτα χρόνια αφότου πάρουν το δίπλωμά τους” πρόσθεσε.

Μάστιγα τα τροχαία δυστυχήματα στον αστικό ιστό 3
Η Βασιλική Δανέλλη – Μυλωνά μίλησε για τα τροχαία δυστυχήματα στην ΕΡΤ

Ο νόμος και το έργο της Τροχαίας είναι κρίσιμο και πάρα πολύ σημαντικό. Πρέπει να υποστηριχτεί με σύγχρονα μέσα, με εκπαιδευμένο προσωπικό, με ραντάρ, με σύγχρονο εξοπλισμό. Είναι κάτι στο οποίο δεν έχει δοθεί προτεραιότητα” δήλωσε.

Όσον αφορά στις ζώνες ασφαλείας είπε ότι το 88% των νέων ηλικίας 15 έως 30 χρονών που έχασαν τη ζωή τους σε τροχαίο δεν φορούσαν ζώνη και αντίστοιχα 66% των μοτοσικλετιστών. “Αν δούμε πάλι και τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ για το 2020, το 32% των επιβατών που σκοτώθηκαν σε τροχαία ήταν άτομα ηλικίας μέχρι 24 χρονών. Και να πούμε ότι στην Ευρώπη οι Έλληνες νεαροί είναι αυτοί που κατέχουν πάλι την κορυφή“.

Βλέπουμε ότι οι νέοι όταν ενημερώνονται, όταν γνωρίζουν, αλλάζουν συμπεριφορά. Έχουμε επιμορφώσει 300.000 παιδιά μέσα σε σχολικές τάξεις και 7.500 εκπαιδευτικούς για να ξέρουν το γνωστικό αντικείμενο και όταν φεύγουμε εμείς από την τάξη να το συνδέουν διαθεματικά και να μπορούν να μιλάνε στα παιδιά. Είχαμε μια μείωση της τάξης του 54% στα θανατηφόρα τροχαία την τελευταία δεκαετία, αλλά δυστυχώς μετά την περίοδο του κορονοϊού είδαμε τα δυστυχήματα να αυξάνουν, τα τροχαία συμβάντα να αυξάνουν” κατέληξε.

Βλέπε και Λεωφόρος Αθηνών, “Το χιλιόμετρο του θανάτου”

τροχαία δυστυχήματα
Ατύχημα στον επικίνδυνο κόμβο του Δάσους. (Φωτό αρχείου.)

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button