ΔΗΜΟΤΙΚΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Γιοφύρια χαϊδαριώτικα – Περί γεφυροποιίας και τοπικών εισαγγελέων

Κατασκευή 6 πεζογεφυρών στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Δύο εξ αυτών στο Χαϊδάρι για τη διάσχιση της Λεωφόρου Αθηνών Κορίνθου.
Η μία στη θέση Προβατά και η άλλη στο Παλατάκι Χαϊδαρίου.

Γράφει ο Δημήτρης Αλεξάκης

Η μελέτη τους άρχισε το 2013. Χωρίς καμία ολοκληρωμένη συγκοινωνιακή μελέτη. Η προκήρυξη του διαγωνισμού έγινε το Μάρτιο του 2017 από τη Δ/νση Υποδομών του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και η ανάθεση στην ανάδοχο εταιρεία έγινε τον Οκτ. 2017. Η χρηματοδότηση από το Π.Ε.Π. «Αττική» 2014 – 2020.

Το χρονοδιάγραμμα περαίωσης αρχικά ήταν μέχρι τον Απρ. 2019 και στη συνέχεια μέχρι τον Απρ. 2020.

Φθάσαμε τον Ιουλ. του 2023 για να τοποθετηθεί ο φορέας της μεταλλικής τοξωτής πεζογέφυρας, ενώ η λειτουργία της πεζογέφυρας προβλέπεται να γίνει τέλος Σεπτ. – Οκτ. 2023.

Το μήκος της είναι περίπου 60 μέτρα και το βάρος του χαλύβδινου τοξωτού φορέα ανέρχεται σε 80 τόνους.

Στο μεσοδιάστημα έγιναν προσπάθειες παράλληλης μετατόπισης της πεζογέφυρας για να συνδέεται άμεσα η απέναντι πλευρά της πόλης και η συνοικία της Γρηγορούσας με το Δημαρχείο της πόλης μας, δεδομένου ότι η λειτουργική διάσταση σε προτεραιότητα είναι, η ασφαλής μετακίνηση των πολιτών διαμέσου της πεζογέφυρας κάθετα σε ένα δρόμο ταχείας κυκλοφορίας, αυτόν της Λεωφόρου Αθηνών – Κορίνθου, παράλληλα με την πρόσβαση των πολιτών στο Δημαρχείο.

Παράλληλα δε, έγινε προσπάθεια να αποφευχθεί η αισθητική επιβάρυνση του ιστορικού και διατηρητέου τόπου γύρω από το κτήριο με την ονομασία “Παλατάκι” (έργο του αρχιτέκτονα ΕΡΝΕΣΤΟΥ ΤΣΙΛΛΕΡ), επίσης χαρακτηρισμένου ως νεότερο μνημείο και ως “οίκημα χρήζον ειδικής κρατικής προστασίας” (ΦΕΚ 1364/Β/1976).

Η προηγούμενη Δημοτική Αρχή της Λαϊκής Συσπείρωσης, 2014 – 2019, ήταν οιονεί παρούσα στο σχεδιασμό!

Δυστυχώς δεν τα καταφέραμε, με βασικό πρωταγωνιστή στις απόψεις τον Σύλλογο Ελλήνων Αρχαιολόγων, και με το «πρόσχημα» απένταξης του έργου η γέφυρα παρέμεινε «αμετακίνητη» ως προς τη χωροθέτησή της. Επιτεύχθηκε μετά απ’ όλη αυτή την κινητοποίηση, η μερική παρέμβαση επί τω βελτίω στον αρχιτεκτονικό σχεδιασμό της. Παρά το γεγονός της απουσίας ολοκληρωμένης συγκοινωνιακής μελέτης για την πόλη μας αλλά και της σύνδεσης των παρεμβάσεων με τη Βιώσιμη Αστική Κινητικότητα.

Στις 9-6-2023 ψηφίσαμε κατά πλειοψηφία στο Δημοτικό Συμβούλιο την παραχώρηση εργοταξιακού χώρου, παρά το βόρειο βάθρο (πλευρά Γρηγορούσας και παράλληλα με την υποτείνουσα της τριγωνικής νησίδας) με πρόβλεψη για κοπή 4 δένδρων, δεδομένου ότι μετά από επιτόπια αυτοψία που κάναμε δεν προσφέρονταν αφενός κανένας κατάλληλος χώρος για εργασίες και αφετέρου ασφαλής για πεζούς και οδηγούς.

Από τις αρχές του 2021 μέχρι και τον περασμένο μήνα στο σημείο αυτό και σε παρακείμενες διαβάσεις της Λεωφόρου Αθηνών Κορίνθου 5 συμπολίτες μας και συμπολίτισσες έχασαν τις ζωές τους προσπαθώντας να διασχίσουν τη Λεωφόρο Αθηνών Κορίνθου και να πάνε στις εργασίες τους.

Οι «γνωστοί εισαγγελείς» της πόλης μας, με εγκάλεσαν (μεταξύ άλλων 12 παρόντων συμβούλων και πολλών απόντων εξ όσων κόπτονται για το καλό της πόλης μας) για τη συναίνεση της κοπής των 4 δένδρων (τελικά φαίνεται ότι τρία εξ αυτών έχουν ξαναπετάξει κλαδιά, φωτ.), η οποία έγινε με βάση αφενός όπως προαναφέρθηκε μετά από επιτόπια επίσκεψη και αφετέρου μετά από εισήγηση της αρμόδιας Δ/νσης του Υπουργείου Υποδομών καθώς και της γραπτής δέσμευσής της για αποκατάσταση του τοπίου.

Γιοφύρια χαϊδαριώτικα - Περί γεφυροποιίας και τοπικών εισαγγελέων 7

Θα πω στους γνωστούς «εισαγγελείς» της πόλης μας ότι, η εξίσωση της ζωής των πέντε συμπολιτών και συμπολιτισσών που χάθηκαν και άλλων που κινδυνεύουν καθημερινά με τα 4 δένδρα, όχι μόνο είναι ατυχής αλλά προσβολή τόσο στις οικογένειές τους όσο και σε όλους τους πολίτες του Χαϊδαρίου.

Θα μπορούσαν να συναντήσουν και να αντικρίσουν κατάματα όσες οικογένειες έχασαν προσφιλή τους πρόσωπα και να τους πουν ότι βάζουν σε προτεραιότητα 4 δένδρα, παρά τη δρομολόγηση εγκατάσταση της πεζογέφυρας;

Ο λαϊκισμός και η δημαγωγία τους, δεν πρόκειται να βρει κανένα πρόσφορο έδαφος για ευρύτερη αποδοχή! Η προστασία της ζωής είναι αγαθό αδιαπραγμάτευτο σε κάθε περίπτωση, πόσο δε μάλλον στην περίπτωση που πραγματευόμαστε!

Και για την ιστορία : Η Δημοτική Παράταξη «Λαϊκή Συσπείρωση» παρά το γεγονός ότι επί θητείας της είχε λάβει την υπ’ αρ. 35/2018 Απόφαση στο Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Χαϊδαρίου, με την οποία είχε τεθεί υπέρ της άμεσης έναρξης των εργασιών κατασκευής της πεζογέφυρας στον χώρο που έχει οριστεί, ψήφισε λευκό για την παραχώρηση του χώρου άμεσης συναρμολόγησης των τριών μεταλλικών τμημάτων του φορέα (20 τόνων το καθένα) και τελικά της έδρασης του μεταλλικού φορέα στα δύο βάθρα.

Άντε βρες άκρη!

Δημήτρης Αλεξάκης, Δημοτικός Σύμβουλος

Χαϊδάρι 16 Ιουλ. 2023

Γιοφύρια χαϊδαριώτικα - Περί γεφυροποιίας και τοπικών εισαγγελέων 9

Παρόμοια Άρθρα

Ένα Σχόλιο

  1. Το πρόβλημα της Λ. Αθηνών με την κυκλοφορία των πεζών είναι γνωστό εδώ και πολλά χρόνια… Υπάρχουν όμως κάποια ερωτηματικά τα οποία ενισχύονται από το γεγονός ότι σύμφωνα με το άρθρο δεν έχει γίνει σωστή συγκοινωνιακή μελέτη… Τοποθετήθηκε λοιπόν μια γέφυρα ακριβώς πάνω από το φανάρι και τη διάβαση… Τα ατυχήματα που συνέβησαν στο παρελθόν ήταν επειδή παραβιάστηκε ο φωτεινός σηματοδότης για τους πεζούς; Αν ναι, τότε σίγουρα θα βοηθήσει. Γιατί αν δεν ισχύει κάτι τέτοιο, δεν υπάρχει άλλος λόγος για τη γέφυρα… Μήπως όμως συνέβησαν σε σημεία εκτός της διάβασης; Γιατί αν είναι έτσι, τα ατυχήματα θα συνεχίσουν να συμβαίνουν. Όποιος είναι στην περιοχή ξέρει ότι πολλοί άνθρωποι περνούσαν επικίνδυνα εκτός πεζοδρομίου… Αν έκλειναν όλα τα διαχωρηστικά και οι πεζοί αναγκάζονταν να περνούν ΜΟΝΟ από τις διαβάσεις, αυτό δεν θα έλυνε το πρόβλημα; Το μέλλον θα δείξει αν αυτη η γέφυρα θα βοηθήσει πραγματικά.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button