Ελευσίνα – Παραλία Ασπροπύργου: Τα δύο λιμάνια που θέλουν να ανταγωνίζονται τον Πειραιά στα κοντέινερ
Οι μεταφορές και τα logistics γνωρίζουν άνθιση. Στην περιοχή του Θριάσιου αναπτύσσονται τεράστιες μονάδες αποθήκευσης και διανομής προϊόντων ασιατικής προέλευσης. Βασικός κόμβος της ροής αγαθών είναι το λιμάνι του Πειραιά, το οποίο ανήκει στην κινεζική Cosco, κάποιοι όμως θέλουν να μοιραστεί η “πίτα” της διακίνησης. Τα μάτια στρέφονται στην περιοχή του Κόλπου της Ελευσίνας, όπου λειτουργεί ήδη ένα λιμάνι, αλλά σχεδιάζεται και ένα δεύτερο μικρότερο.
Να τι σημειώνει η στήλη ΑΠΟCRYPTOΓΡΑΦΟΣ του newsit.gr:
Ένας από τους όρους της σύμβασης πώλησης του ΟΛΠ στην κινεζική Cosco προβλέπει πως δεν θα δημιουργηθεί ανταγωνιστικό λιμάνι στη μεταφορά εμπορευματοκιβωτίων σε ακτίνα κάποιων χιλιομέτρων (ο ακριβής αριθμός μας διαφεύγει). Κάποιοι, όμως, πιέζουν την κυβέρνηση ώστε να προχωρήσει σε αλλαγή του συγκεκριμένου όρου προκειμένου να δημιουργηθεί στην Αττική ένας δεύτερος εμπορευματικός πόλος, με επίκεντρο το λιμάνι της Ελευσίνας που είναι και πιο κοντά στις μεγάλες αποθήκες του Θριασίου Πεδίου.
Ετσι και αλλιώς, τονίζουν, το μονοπώλιο της Cosco στον εμπορευματικό βραχίονα του Πειραιά, όπου ελέγχουν και τους τρεις προβλήτες, είναι σχεδόν πρωτοφανές στην Ευρώπη, όπου σε κάθε λιμάνι υπάρχουν από δύο έως πέντε – έξι ανταγωνιστές που λειτουργούν τερματικούς σταθμούς containers. Ένα μικρό ανταγωνιστικό προβλήτα θέλει να δημιουργήσει στον Ασπρόπυργο, στο πρώην εργοστάσιο της Ελληνικής Χαλυβουργίας, η αμερικανική H.I.G. Capital. Μέχρι και ο πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης έχει επισκεφτεί το χώρο που προγραμματίζεται η μεγάλη επένδυση.
Γιατί η Ελευσίνα και όχι η Θεσσαλονίκη;
Σε έναν ιδανικό κόσμο, και όχι στη βαλκανική χερσόνησο, ιδανικό σημείο για την ανάπτυξη τερματικού σταθμού containers θα ήταν η Θεσσαλονίκη και ο ΟΛΘ. Βρίσκεται πολύ κοντά στη βαλκανική ενδοχώρα, έχει παραδοσιακές σχέσεις με γειτονικές δημοκρατίες κ.ά. Η μικρή λεπτομέρεια είναι πως οι βασικοί μέτοχοι του ΟΛΘ δε δείχνουν να βιάζονται. Και όσοι βιαστείτε να τους κακολογήσετε, θυμηθείτε πως το λιμάνι της Θεσσαλονίκης δε διαθέτει σήμερα ούτε επαρκή σύνδεση με το σιδηροδρομικό δίκτυο! Και πως το βαλκανικό σιδηροδρομικό δίκτυο δεν είναι ακόμα το καλύτερο για τη μεταφορά containers προς την κεντρική Ευρώπη. Εδώ δε διαθέτουμε σιδηροδρομική σύνδεση για μεταφορά επιβατών προς της Ευρώπη αν και υπήρχε στις δεκαετίες του ‘50 και του ’60.
Ο ανταγωνισμός για τη διαχείριση
της εφοδιαστικής αλυσίδας καλά κρατεί
Οι πληροφορίες του “Αποcryptτογράφου, λοιπόν, είναι ότι επιδιώκεται το “σπάσιμο” του μονοπωλίου της Cosco στην αλυσίδα μεταφορών. Όμως την προηγούμενη διετία είχε αναπτυχθεί η αντίστροφη προσπάθεια εκ μέρους της κινεζικής εταιρείας, δηλαδή να φτιάξει τα δικά της logistics κοντά στο Νέο Ικόνιο. Αναφερόμαστε στο mega project του “Green Σχιστό” σε έκταση 3.000 στρεμμάτων της εκκλησίας στο Σχιστό.
Γράφαμε μετά τη ματαίωση του σχεδίου: Το πολυδιαφημισμένο έργο Green Σχιστό ΑΕ ουσιαστικά στόχευε στην κάλυψη των αναγκών της κινεζικής Cosco, η οποία από τη μία ασφυκτιά στους χώρους που διαθέτει στο λιμάνι, αλλά από την άλλη δεν επιθυμεί να εξυπηρετηθεί στις ειδικά χωροθετημένες εδώ και πολλά χρόνια εγκαταστάσεις στο Θριάσιο, οι οποίες βρίσκονται σε φάση ανάπτυξης (για χάρη των οποίων κατασκευάστηκε και η εμπορική σιδηροδρομική γραμμή Νέο Ικόνιο – Ασπρόπυργος, που διέρχεται από το Χαϊδάρι).
Διάβασε σχετικά:
– Green Σxisto: Η Εκκλησία σχεδιάζει “παπάδες” στη γειτονιά μας
– Ταφόπλακα στο “Green Σχιστό” – Ολική μεταστροφή Ιερώνυμου
– “Έσκασε η καλοστημένη επικοινωνιακή φούσκα του Σχιστού”
Hull Logistics Park στην Παραλία Ασπροπύργου
Το αμερικανικό επενδυτικό Fund HIG και έχει εστιάσει στην Ελληνική αγορά στον τομέα των logistics. Στο πλαίσιο αυτό προγραμματίζει τη δημιουργία του “Hull Logistics Park” στον Ασπρόπυργο, στο οικόπεδο 300 στρεμμάτων της πρώην Χαλυβουργίας Ελλάδος.
Ο χώρος ανάπτυξης του Τα χαρακτηριστικά του Hull Logistics Park στην Παραλία Ασπροπύργου.
Η εν λόγω επένδυση έχει χαρακτηριστεί στρατηγική και έχει λάβει τα κίνητρα που προβλέπονται όσο αφορά στην αδειοδότηση και τη χωροθέτηση, με απόφαση του υπουργείου Ανάπτυξης τον Δεκέμβριο του 2023. Η έκταση έχει μέτωπο στον Κόλπο της Ελευσίνας, όπου θα κατασκευαστεί προβλήτας πρόσδεσης πλοίων, με τα αντίστοιχα λιμενικά έργα και τις απαραίτητες υποδομές για την φορτοεκφόρτωση εμπορευματοκιβωτίων μέσω θαλάσσης.