ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Τι αλλάζει στη Γραμμή 3 του Μετρό για να μειωθεί η ταλαιπωρία του κοινού

Στη Γραμμή 3 του Μετρό εντοπίζεται ο μεγαλύτερος επιβατικός φόρτος στο δίκτυο των τριών γραμμών του. Αυτή η πίεση γίνεται εντονότερη κατά την καλοκαιρινή περίοδο όταν αυξάνεται πολύ η επιβατική κίνηση από/προς το αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, καθώς τη χρησιμοποιούν πολλοί ταξιδιώτες. Φέτος προβλέπεται να ξεπεράσει τα 30 εκατ. επιβάτες και η Σταθερές Συγκοινωνίες ΑΕ (ΣΤΑΣΥ) αντιλαμβάνεται ότι χρειάζεται παρέμβαση.

Η μόνιμη λύση με την προσθήκη 7 συρμών δεν αναμένεται πριν τις αρχές του 2028. Βραχυπρόθεσμα λοιπόν σχεδιάζεται αναδιάταξη και επέκταση των ωρών αιχμής, καθώς και προσθήκη ενός συρμού, ώστε να αποσυμφορηθεί η κατάσταση.

Στο πλαίσιο η ΣΤΑΣΥ θα υλοποιήσει ανασχεδιασμό των δρομολογίων, τα οποία είναι “κολλημένα” στα 36 λεπτά, με αποτέλεσμα οι συρμοί να είναι ασφυκτικά γεμάτοι ως το Μοναστηράκι.

Το σημείο καμπής για τη Γραμμή 3 του Μετρό ήταν η παράδοση σε δύο δόσεις των έξι νεότερων σταθμών της επέκτασης προς Πειραιά, που προσέθεσε 7,2 χλμ. στο δίκτυο, αλλά με τον αριθμό των συρμών να μένει ο ίδιος. Έτσι, τα δρομολόγια του αεροδρομίου, που εκτελούνται με επτά διρευματικούς συρμούς, μειώθηκαν κατά πέντε. Διανύοντας πια τα συνολικά 46,5 χλμ. της γραμμής, οι συρμοί που εκτελούν τα αεροδρομιακά δρομολόγια, είναι πια πολύ καταπονημένοι, φτάνοντας τα 3 εκατ. χλμ. έκαστος.

Με 24 συρμούς συνολικά στη Γραμμή 3 του Μετρό, οι χρονοαποστάσεις τις ώρες αιχμής διαμορφώνονται σήμερα στα 4 λεπτά τις καθημερινές και στα 7 λεπτά το Σαββατοκύριακο. Μετά από περισσότερα από 20 χρόνια, που παρά τις μεγάλες αλλαγές στο δίκτυο του μετρό, δεν έχει γίνει εκ βάθρων αναδιοργάνωση των δρομολογίων, αλλά οι όποιες αλλαγές έχουν πατήσει στον αρχικό σχεδιασμό, η ΣΤΑΣΥ προχωρά σε μετατόπιση των ζωνών επιβατικής αιχμής.

Παράλληλα, με αλλαγές στο σύστημα διαχείρισης για την καλύτερη εκτέλεση των δρομολογίων, η εταιρεία στοχεύει να «κλειδώσει» ότι τα δρομολόγια του αεροδρομίου θα έχουν συγκεκριμένες ώρες άφιξης και αναχώρησης, χωρίς να επηρεάζονται από πιθανές καθυστερήσεις στην υπόλοιπη γραμμή ή χαμένα δρομολόγια.

Γραμμή 3 του Μετρό
Τι αλλάζει στη Γραμμή 3 του Μετρό για να μειωθεί η ταλαιπωρία του κοινού

Μετατοπίζονται οι ώρες αιχμής στη Γραμμή 3 του Μετρό

Στον σχεδιασμό δοκιμάζεται ήδη η λειτουργία της Γραμμής 3 του Μετρό για περισσότερες ώρες με πρόγραμμα αιχμής μετά τις 5 το απόγευμα και ως τις 7 τις καθημερινές. Για τα Σαββατοκύριακα, που από τις επικυρώσεις εισιτηρίων φαίνεται πια ότι υπάρχει αυξημένη κίνηση, η ζώνη αιχμής αναμένεται να μετατοπιστεί από το διάστημα 09.00 – 17.00 στο 12.00 – 20.00, καθώς η μεγαλύτερη κίνηση εντοπίζεται στο τελευταίο τρίωρο οπότε και παρατηρούνται φαινόμενα συνωστισμού.

Για να γίνει αυτή η αναδιάταξη, εκτιμάται πως θα χρειαστεί ένας επιπλέον συρμός για τα δρομολόγια αιχμής, που βρισκόταν έως τώρα σε συντήρηση. Στόχος είναι ο νέος προγραμματισμός που είναι υπό δοκιμή από την Κυριακή, να τεθεί σε εφαρμογή στα μέσα Ιουνίου.  

Η οριστική λύση όμως στο πρόβλημα, που θα ρίξει τη συχνότητα των δρομολογίων στο αεροδρόμιο από τα 36 στα 20 λεπτά, είναι μόνο η προμήθεια νέων συρμών. Η πολυσυζητημένη νέα προμήθεια συνολικά 15 συρμών, εκ των οποίων 7 για το αεροδρόμιο, μπαίνει πια σε τροχιά ωρίμανσης από την Ελληνικό Μετρό. Τον περασμένο Οκτώβριο, η προμήθεια των 7 διρευματικών συρμών, που μπορούν να κινούνται τόσο στο υπόγειο δίκτυο του μετρό όσο και στο υπέργειο κομμάτι Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο που ανήκει στον ΟΣΕ, εντάχθηκε προς χρηματοδότηση στο τρέχον ΕΣΠΑ.

Σύμφωνα με το businessdaily.gr το κόστος των επτά συρμών φτάνει τα 187,24 εκατ. ευρώ. Βάσει της εξέλιξης των διαδικασιών ωρίμανσης, δεν αναμένεται να μπουν στο δίκτυο πριν τις αρχές του 2028, καθώς για την παραλαβή τους θα χρειαστούν τουλάχιστον 24 μήνες. Κι αυτό εφόσον ο διαγωνισμός προκηρυχθεί και έχει ανάδοχο ως τα τέλη του 2025. Μέχρι σήμερα, η ΣΤΑΣΥ, προκειμένου να ενισχύσει τον ενεργό της στόλο, έχει προχωρήσει στην αποκατάσταση άνω των 20 παλαιών συρμών εκ των οποίων οι 15 για τις Γραμμές 2 και 3 του Μετρό.

Στον πάγο τα εναλλακτικά σενάρια για τη Γραμμή 3 του Μετρό

Επί του παρόντος, πάντως, φαίνεται πως μένουν εκτός σχεδιασμού εναλλακτικές λύσεις για το αεροδρόμιο, που έπεσαν στο τραπέζι το προηγούμενο διάστημα. Η βασική πρόταση ήταν να «σπάσει» η διαδρομή Δημοτικό Θέατρο – Αεροδρόμιο, που διαρκεί 59 λεπτά, με ενδιάμεσο σταθμό μετεπιβίβασης το Μοναστηράκι ή το Αιγάλεω.

Η παλαιότερη αποτυχία ανάλογου εγχειρήματος στον σταθμό Δουκίσσης Πλακεντίας, όπου οι επιβάτες από ή προς αεροδρόμιο έπρεπε να ανεβοκατεβαίνουν με αποσκευές στα χέρια για να αλλάξουν αποβάθρα, έχει δημιουργήσει κακό προηγούμενο. Μία ακόμη σκέψη ήταν η καθιέρωση ενός συρμού – «μπαλαντέρ» για τη διαδρομή «Δουκίσσης Πλακεντίας – Αεροδρόμιο», ώστε να αυξηθεί η συχνότητα σε αυτό το τμήμα.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button