Μετά από πολύχρονες διαδικασίες, διαγωνισμούς και πισωγυρίσματα, διαπραγματεύσεις και σημαντικές αλλαγές στη σύμβαση, υπογράφεται σήμερα Τετάρτη 30 Μαρτίου 2022 η σύμβαση για το Θριάσιο Ι, όπως ονομάζεται το πρώτο Logistics Park στην Ελλάδα, που κατασκευάζεται στο Θριάσιο σε επιφάνεια 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.

Σύμφωνα με το ypodomes.gr, oι διαδικασίες όλες έχουν ολοκληρωθεί, η σύμβαση έχει εγκριθεί από το Ελεγκτικό Συνέδριο οπότε οι υπογραφές θα κλείσουν μια υπόθεση που εκκρεμεί εδώ και περίπου 5 χρόνια. Στη συνέχεια η σύμβαση θα σταλεί στη Βουλή προς κύρωση και το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο μπαίνει και επίσημα σε ράγες υλοποίησης.

Οι διαπραγματεύσεις του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών με την Κομισιόν ολοκληρώθηκαν πέρυσι με την αλλαγή 12 σημείων στην σύμβαση παραχώρησης. Πρόκειται για ένα μεγάλο project, το οποίο θα αλλάξει τον χάρτη των logistics της χώρας μας.

Η νέα επιχειρηματική μόδα στη Δυτική Αττική, βρίσκεται σε φάση πλήρους ανάπτυξης. Ας μην ξεχνάμε ότι εκτός από το Θριάσιο Ι, υπάρχει και το Θριάσιο ΙΙ, που έχει τριπλάσια έκταση (περίπου 1.650 στρέμματα) και έχει φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ. Ελληνικός στόχος δεν είναι μόνο οι μεταφορές αλλά συμμετοχή και στο κομμάτι της τελικής συναρμολόγησης των ασιατικών προϊόντων προκειμένου να ενταχθούν στις ευρωπαϊκές αγορές. Ειδικοί, όπως ο καθηγητής Παραγωγής – Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Θανάσης Ζηλιασκόπουλος, θεωρούν ότι στο Θριάσιο πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 20.000 θέσεις εργασίας στη συναρμολόγηση προϊόντων.

Χαϊδάρι Σήμερα Στόχος 20.000 θέσεις εργασίας για συναρμολόγηση κινεζικών προϊόντων στο Θριάσιο 2
Η εμπορική σιδηροδρομική γραμμή Ν. Ικόνιο – Ασπρόπυργος, που διέρχεται από τη γέφυρα πάνω από τη Λ. Αθηνών, στο ύψος του Δαφνίου, κατασκευάστηκε με σκοπό να συνδέσει το λιμάνι του Πειραιά με τις μεγάλες εμπορευματικές εγκαταστάσεις του Θριάσιου.

Τι άλλαξε

Για να φτάσουμε εδώ, έπρεπε 12 σημεία της σχετικής σύμβασης παραχώρησης να αναθεωρηθούν για να ξεκολλήσει το πρότζεκτ και να φτάσουμε στο σημείο να μιλάμε για εκκίνηση του έργου. Σημειώνεται ότι ο προϋπολογισμός της επένδυσης στα 588 στρέμματα του Θριασίου ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ.

Δύο από τις σημαντικότερες αλλαγές έχουν να κάνουν με το τίμημα και τον χρόνο διάρκειας της παραχώρησης. Το ποσό που θα πρέπει να καταβληθεί είναι 20 εκατ. ευρώ (από 10 εκατ. αρχικά). Η νέα σύμβαση θα έχει διάρκεια 37 αντί για 60 χρόνια με την αλλά δίδεται επίσης η δυνατότητα κάλυψης των 23 ετών, ξεκινώντας διαπραγματεύσεις τουλάχιστον 3 χρόνια πριν τη λήξη της παραχώρησης, ενώ ανάλογα με τις επιδόσεις θα υπάρχει και δυνατότητα επιπλέον παράτασης κατά 3 έτη.

Θα πρέπει να αναφερθεί πως στη «Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο AE» (ΘΕΚ ΑΕ) αλλάζει η μετοχική σύνθεση, με το ποσοστό της στην ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ να μειώνεται στο 60% από 80% και εκείνο της Goldair αντίστοιχα να αυξάνεται στο 40% από το 20% που ήταν αρχικά.

Η λειτουργία του ΘΕΚ θα σημάνει και την απασχόληση τουλάχιστον 3.000 εργαζομένων σε μία εξαιρετικά ευαίσθητη περιοχή, τον Ασπρόπυργο, αλλά και τις γύρω περιοχές (Λιόσια, Ελευσίνα, Μαγούλα). Μαζί με το υπό δημοπράτηση Θριάσιο 2, θα αποτελέσουν την αιχμή του δόρατος για τη βιομηχανία των logistics στη χώρα μας

Τι θα κατασκευαστεί

Το έργο αφορά στην Μελέτη και Κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα, που περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών καθώς και υποστηρικτικών κτιρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 m2 εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.

Παράλληλα με τις κατασκευές των κτιριακών εγκαταστάσεων, θα κατασκευαστεί οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του πάρκου, με σκοπό την δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, μία δυνατότητα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα.

Η έναρξη υλοποίησης του Θριασίου, θα σημάνει μία περίοδο κατασκευής 5 ετών, χωρισμένη σε δύο φάσεις.  Η πρώτη φάση θα είναι 24 μήνες από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης και η Β` φάση επιπλέον 36 μήνες  (2+3 χρόνια) με μια συνολική επένδυση 150 εκατ. ευρώ για την ανάπτυξη αποθηκών, κτιριακών χώρων και οδικών και σιδηροδρομικών προσβάσεων. Η σύμβαση με την Μυτιληναίος αρχικού ύψους 109 εκατ.ευρώ είναι εν ισχύ και όταν ενεργοποιηθεί θα είναι η μεγαλύτερη όλων των εποχών στο χώρο των logistics.