ΕΛΛΑΔΑ

“Μαγειρεύονται” νέα όρια ταχύτητας – Οι δύο αντίθετες τάσεις

Δύο αντίθετες τάσεις κυριαρχούν στη συζήτηση για τα νέα όρια ταχύτητας. Από τη μία πλευρά οι νέοι αυτοκινητόδρομοι και τα σύγχρονα αυτοκίνητα επιτρέπουν αύξηση (η κλιματική αλλαγή βέβαια… έχει άλλη γνώμη) από την άλλη όμως επιβάλλεται η εντός των πόλεων μείωση, για λόγους ασφάλειας.

Στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, τα όρια ταχύτητας καθορίζονται από τους εθνικούς νόμους και μπορεί να διαφέρουν μεταξύ των κρατών μελών. Τα όρια ταχύτητας είναι σημαντικά για την ασφάλεια των οδηγών και των πεζών και επηρεάζουν επίσης την κατανάλωση καυσίμου και τις εκπομπές ρύπων.

Συνήθως, τα όρια ταχύτητας διαφέρουν ανάλογα με τον τύπο του δρόμου και την περιοχή. Για παράδειγμα, σε κατοικημένες περιοχές, τα όρια είναι συνήθως περίπου 50 χιλιόμετρα ανά ώρα, ενώ σε εθνικές οδούς και αυτοκινητόδρομους μπορεί να φτάσουν τα 100-130 χιλιόμετρα ανά ώρα.

Μερικές χώρες, όπως η Γερμανία, έχουν μέρη του αυτοκινητοδρόμου όπου δεν υπάρχει τυπικό όριο ταχύτητας, αν και υπάρχει μια «συνιστώμενη» ταχύτητα των 130 χιλιομέτρων ανά ώρα. Άλλες χώρες, όπως η Εσθονία και η Κύπρος, έχουν χαμηλότερα όρια ταχύτητας σε σύγκριση με τον μέσο όρο της ΕΕ.

Στην ευρωπαϊκή οδική κοινότητα, η συζήτηση για την ταχύτητα στους αυτοκινητοδρόμους παίρνει νέες διαστάσεις. Ηδη μία χώρα έλαβε αποφάσεις και μία δεύτερη θα λάβει άμεσα: Στην Ιταλία, η συζήτηση για την αύξηση της ταχύτητας στα 150 χλμ./ώρα ολοκληρώνεται ενώ στην Τσεχία με πρόσφατη έγκριση νόμου, η αύξηση της ταχύτητας είναι πλέον μέχρι τα 150 χλμ./ώρα στους αυτοκινητοδρόμους.

"Μαγειρεύονται" νέα όρια ταχύτητας - Οι δύο αντίθετες τάσεις 3
Φωτό αρχείου

Στην Ελλάδα, σύμφωνα με το newsauto, επίσημα η κουβέντα έχει ξεκινήσει, κάτι που έπρεπε να γίνει, αφού πλέον υπάρχουν οδικοί άξονες με τραγελαφικά μειωμένα όρια, όπως κάποια με υψηλά σε σημεία που δεν θα έπρεπε… Οι προτάσεις είναι να αυξηθούν σε κάποια σημεία στους αυτοκινητοδρόμους, όπως σε μεγάλες ευθείες των νέων αυτοκινητοδρόμων (της Ολυμπίας Οδού, του Αιγαίου, του Μορέα, της Εγνατίας Οδού, ακόμα και της Αττικής Οδού) και σε κάποια σημεία να μειωθούν, όπως μέσα στις πόλεις. Φυσικά με ανάλογη προσαρμογή στις καιρικές συνθήκες. Δηλαδή το όριο σε κομμάτι αυτοκινητοδρόμου, των 150km/h να μειώνεται στα 100 σε περίπτωση βρεγμένου οδοστρώματος.

Το σίγουρο είναι ότι ακόμα και μέσα στη χρονιά θα παρθούν αποφάσεις και για την ελληνική επικράτεια.

όρια ταχύτητας
Στη φωτογραφία εικονίζεται η Λ. Αθηνών. Το όριο ταχύτητας είναι 60χλμ/ώρα και κρίνεται επαρκές. Δυστυχώς όμως πολλοί την θεωρούν “εθνική οδό” και κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες, στις οποίες οφείλονται πολλά -ακόμη και θανατηφόρα- συμβάντα. Εδώ ανοίγει το άλλο μεγάλο θέμα που ονομάζεται έλεγχος και αστυνόμευση.
"Μαγειρεύονται" νέα όρια ταχύτητας - Οι δύο αντίθετες τάσεις 6

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button