ΚΟΙΝΩΝΙΑ

Ποιο είναι το σωστό όριο ταχύτητας στις πόλεις;

Οι χαμηλότερες ταχύτητες των οχημάτων στις πόλεις εκτός από τα ατυχήματα θα μειώσουν και τα επίπεδα της ηχορύπανσης, αλλά και τις εκπομπές ρύπων.

Μελέτες δείχνουν ότι οι ζώνες με όριο ταχύτητας 30 χλμ./ώρα μέσα στην πόλη και η βελτίωση των υποδομών έχει ως συνέπεια την αύξηση της οδικής ασφάλειας.

Σύμφωνα με το newsauto.gr, διαπιστώθηκε μείωση στον αριθμό των ατυχημάτων μεταξύ 11% και 66% στις ζώνες όπου έχει θεσπιστεί νέο χαμηλό όριο ταχύτητας, όπως έδειξε ανάλυση δεδομένων του Ελβετικού Συμβουλίου για την Πρόληψη Ατυχημάτων (BFU).

Στη φωτογραφία εικονίζεται η Λ. Αθηνών. Το όριο ταχύτητας είναι 60χλμ/ώρα και κρίνεται επαρκές. Δυστυχώς όμως πολλοί την θεωρούν “εθνική οδό” και κινούνται με πολύ υψηλές ταχύτητες, στις οποίες οφείλονται πολλά -ακόμη και θανατηφόρα- συμβάντα. Εδώ ανοίγει το άλλο μεγάλο θέμα που ονομάζεται έλεγχος και αστυνόμευση.

Συγκεκριμένα, το 2014 το BFU δημιούργησε ψηφιακή πλατφόρμα αξιολόγησης μέτρων οδικής υποδομής και βάσει αυτών των δεδομένων, αναλύει και εξετάζει όλες τις επικείμενες αλλαγές που σημειώνονται. Αναλυτικότερα, η BFU διαπίστωσε ότι η μείωση του ορίου ταχύτητας στα 30 χλμ./ώρα οδήγησε σε μείωση του αριθμού των σοβαρών ατυχημάτων σύμφωνα με δεδομένα από σχεδόν 600 ζώνες που ισχύουν σήμερα στην Ελβετία. Η μελέτη κατέληξε στο συμπέρασμα ότι η δημιουργία των ζωνών μείωσε τον αριθμό των σοβαρών ατυχημάτων κατά 38% κατά μέσο όρο.

Ανάλογες αποφάσεις αναμένονται τις επόμενες εβδομάδες στο Βέλγιο, το οποίο αναμένεται να θεσπίσει και αυτό ζώνες με χαμηλή ταχύτητα. Κάτι αντίστοιχο αναμένεται να γίνει προσεχώς και στην Ουαλία, η οποία έχει ορίσει την 17η Σεπτεμβρίου ως ημερομηνία για την εφαρμογή ενός νέου ορίου 30 χλμ./ώρα στις αστικές περιοχές. Αν τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά και άλλες πόλεις αναμένεται να υιοθετήσουν αντίστοιχα όρια ταχύτητας.

όριο ταχύτητας
φωτο αρχείου

Βλέπε και “Μαγειρεύονται” νέα όρια ταχύτητας – Οι δύο αντίθετες τάσεις

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x