Οδικές υποδομές: Ο “παράλληλος Κηφισός” από Πειραιά μέχρι Καλυφτάκη βρίσκεται μπροστά στα μάτια μας!
Το ολικό πια αδιέξοδο στις οδικές υποδομές της Αττικής και ειδικά του Κηφισού αναγκάζει το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να κινητοποιηθεί -επιτέλους- στην αναζήτηση λύσεων. Με πρόσφατη απόφασή του το Υπουργείο προχωρά σε σύναψη σύμβασης με Τεχνικό Σύμβουλο, που θα αναλάβει την εκπόνηση της μελέτης κυκλοφοριακής βελτίωσης του Κηφισού, ώστε να προσδιοριστούν παρεμβάσεις μικρού ή μεσαίου κόστους στην υφιστάμενη υποδομή, που μπορούν να δώσουν γρήγορες νίκες. Ζητούμενο, όμως, αποτελεί και η αναβάθμιση υφισταμένων ή η κατασκευή εναλλακτικών οδικών αξόνων. Η εξέλιξη αυτή μάς παρακινεί να επαναφέρουμε στο προσκήνιο προς εξέταση μία πρόταση που διατυπώθηκε στην εφημερίδα μας για μια ρεαλιστική προοπτική ενός “παράλληλου Κηφισού”, εντός της Αττικής.
Στην μέχρι τώρα αναζήτηση λύσεων στο πρόβλημα που ακούει στο όνομα οδικές υποδομές και ειδικά “υπερκορεσμένο Ποτάμι”, επικράτησε η γενική παραδοχή ότι δεν υπάρχει δυνατότητα να βρεθεί άλλος αντίστοιχος οδικός άξονας στην Αττική. Ως εκ τούτου η μοναδική πρόταση για νέο αυτοκινητόδρομο “επικουρικό” του Κηφισού είναι η λεγόμενη “Παράκαμψη Αττικής”, είτε με τη μορφή “Ελευσίνα – Υλίκη” είτε με την αντίστοιχη “Ελευσίνα – Οινόφυτα“, που θα συνδέει τις δύο εθνικές οδούς χωρίς να χρειάζεται να φτάσει κανείς στον Κηφισό.
Στον ιστότοπο “Χαϊδάρι Σήμερα” έχει αναπτυχθεί πλούσιος διάλογος για τα κυκλοφοριακά προβλήματα και τις οδικές υποδομές στη Δυτική Αθήνα, κορωνίδα των οποίων βέβαια είναι το διαρκές μποτιλιάρισμα στον Κηφισό. Σήμερα δημοσιεύουμε μια πολύ ενδιαφέρουσα σκέψη για έναν “παράλληλο Κηφισό”, που αποτελεί ρεαλιστική προοπτική.
Πρόκειται στην ουσία για έναν άξονα από Πειραιά μέχρι Αττική Οδό (Γέφυρα Καλυφτάκη) και από εκεί μέχρι Γαλάτσι! Το πολύ σημαντικό είναι πως κάποια τμήματά του είναι ήδη σε χρήση, ενώ άλλα προγραμματίζονται αποσπασματικά, χωρίς όμως αντίληψη συνολικής διαμόρφωσης ενός υπερτοπικού οδικού έργου που θα δώσει ανάσα στο κυκλοφοριακό της Αττικής. Η συνολική αντίληψη των τμημάτων ως ενιαίου άξονα και η κατάλληλη σύνδεσή τους θα δημιουργήσει μία πολύ ρεαλιστική εναλλακτική όδευση στον Κηφισό και θα εμπλουτίσει καίρια τις οδικές υποδομές της πρωτεύουσας.
Για την υλοποίηση της πρότασης αυτής η ανάγκη απαλλοτριώσεων και νέων έργων είναι μικρή. Βασικό πεδίο μελέτης είναι η σύνδεση από τη Λεωφόρο Κων. Καραμανλή μέχρι την Λ. Κύμης. Κύρια προϋπόθεση φυσικά είναι η κατασκευή -επιτέλους- του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά και η ολοκλήρωση της ημιδιανοιγμένης Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω.
Οδικές υποδομές Δυτικής Αθήνας – Αναλυτικά η πρόταση για τον “παράλληλο Κηφισό”:
Kαι όμως, υπάρχει λύση: η επέκταση της σημερινής Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω προς τα βορειοανατολικά και η σύνδεσή της με την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας!
Η επέκταση της υπάρχουσας Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω προς βορειοανατολικά και η σύνδεσή της με την Λεωφόρο Καραμανλή στο Μενίδι προβλέπεται από νέο έργο της Περιφέρειας για την επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω – Γ’ τμήμα, αν και όχι ως κλειστός αυτοκινητόδρομος. Όμως η Λ. Καραμανλή ακόμη ΔΕΝ έχει ολοκληρωμένη σύνδεση με την Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας!
Προτείνεται λοιπόν η επέκταση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω, μέχρι και το “τυφλό” σήμερα τμήμα της υφιστάμενης Λ. Κύμης, που ξεκινά από τους Θρακομακεδόνες, διέρχεται εμπρός του Ολυμπιακού Χωριού και καταλήγει απευθείας στην Εθνική Οδό Αθηνών – Λαμίας στον κόμβο Καλυφτάκη!
Στον ίδιο κόμβο δηλαδή που θα καταλήξει από την άλλη πλευρά και η ήδη σχεδιαζόμενη επέκταση της Λ. Κύμης – Βεΐκου!
Σε συνδυασμό με την σχεδιαζόμενη ολοκλήρωση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, θα δημιουργηθεί σχετικά εύκολα ένας ευρύτατος υπερτοπικός άξονας, σχεδόν παράλληλος του Κηφισού, που ουσιαστικά θα ξεκινά σχεδόν από το κέντρο της Αθήνας (Γαλάτσι), θα διασχίζει Νέα Ιωνία/Φιλοθέη, Ν. Ηράκλειο, Μεταμόρφωση, Λυκόβρυση/Κηφισιά, Μενίδι/Θρακομακεδόνες, Άνω Λιόσια, Φυλή, Ασπρόπυργο/αρχή Λ. ΝΑΤΟ και μέσω της Λεωφόρου Σχιστού, θα καταλήγει απευθείας σε Κερατσίνι και Πειραιά!
Πέραν των προφανών πλεονεκτημάτων της όδευσης αυτής, αξίζει να αναφέρουμε ότι η σύνδεσή της με την Αττική Οδό από βορρά είναι ήδη έτοιμη με ελάχιστη χρήση σήμερα, όπως και ο κόμβος Καλυφτάκη στην πλευρά του προς Ολυμπιακό Χωριό (η απέναντι πλευρά του κόμβου θα επαναδιαμορφωθεί με την ώριμη πια επέκταση της Λ. Κύμης – Βεΐκου).
Επίσης τμήματα της προτεινόμενης χάραξης είναι σχεδόν έτοιμες οδικές υποδομές (Θρακομακεδόνες – Ολυμπιακό Χωριό – κόμβος Καλυφτάκη, αλλά και μέρος βόρειου τμήματος της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω στο Δήμο Φυλής, όπου και το κλειστό γήπεδο της ΑΕΚ), μειώνοντας την ανάγκη απαλλοτριώσεων, επιταχύνοντας το χρόνο κατασκευής και ελαχιστοποιώντας τα προβλήματα σε υφιστάμενες οδούς και τους χρήστες τους.
Τέλος, δίνει νέα χρήση σε υφιστάμενες οδικές υποδομές που έχουν περιθώρια υποδοχής κυκλοφορίας, όπως η Δυτική Περιφερειακή Αιγάλεω και η Λ. Σχιστού.
Ένας τέτοιος άξονας πράγματι θα αποσυμφορήσει τον Κηφισό και θα δώσει πολύτιμο χρόνο για την περαιτέρω επέκταση και ολοκλήρωση του δικτύου Μετρό στο Λεκανοπέδιο Αττικής.
Την πρόταση κατέθεσε ως σχόλιο στο άρθρο μας Fly over στον Κηφισό και διαπλάτυνση της Αθηνών – Κορίνθου; ο κ. Μανωλης Ανδρεου.
Χωρίς κατασκευή του Κόμβου Σκαραμαγκά οι οδικές υποδομές της Αθήνας μένουν ανολοκλήρωτες.
Πολυ σωστη και ορθολογικη η προταση του αναγνώστη σας αλλα εδω εχουμε μια κατάσταση στον κηφισο που πρεπει να αντιμετωπιστει ΧΤΕΣ κι όχι..μεθαυριο!! Η μόνη περιπτωση που μπορεσε και ξεμπλόκαρε ο κηφισος εδω και δυο δεκαετιες που ανελειπως τον ανεβοκατεβαινω απο τον ρεντη μεχρι την καλυφτακη, είναι, σας αρεσει δεν σας αρεσει αυτο, την περιοδο 20 21 που ΕΠΕΒΛΗΘΗΣΑΝ εκτακτα μετρα απαγορευσης κυκλοφοριας, με την ΥΠΟΧΡΕΩΤΙΚΗ επιβολη του μετρου της τηλεργασιας σε όλες τις επιχειρησεις του λεκανοπαιδιου!! Θελετε δεν θελετε να το παραδεχτητε, αυτη ειναι η πραγματικοτητα και η μοναδικη αμεσα εφαρμοζομενη λυση, που θα δωσει αποτελεσμα την επομενη αμεσως μερα: Η επαναφορα δηλαδή ΠΛΑΦΌΝ τηλεργασιας ανω του 30 % για οσους εργαζομενους μιας επιχειρησης ειναι αναγκασμενοι να χρησιμοποιούν ΙΧ για τη μετακινηση τους στις εργασιες τους, απο τα οινοφυτα μέχρι και τον Πειραιά, κι εν τω μεταξυ ας βάλουν μπροστα και τα ΟΠΟΙΑ..μεγάλα έργα που συνεχεια ακουμε και δεν βλεπουμε – νιος ημουνα και γερασα ακουγωντας για εργα και…παραεργα φαραωνικης εμπνευσης, που ΘΑ μας ξεμπλοκαρουν τον κηφισο και πουπρεπε ναχανε ξεκινησει 10 ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΙΝ!!! – γιατι οσο καθόμαστε και, συγνωμη για την εκφραση αλλα αυτο κανουμε, το κολοβαραμε σαν κοινωνια, η κατασταση γινεται ολοενα και πιο ασφυκτική με κυριολεκτικα εκατομμυρια ευρω να χάνονται καθημερινα σε εργατωρες ΚΑΙ ΠΑΝΑΚΡΙΒΑ ΚΑΥΣΙΜΑ, μεσα σε ενα μονιμως πλεον μπλοκαρισμενο ποταμι που ολο και χειροτερευει!!! Αλλα που να ξεπεζεψει κανας υπουργος και κανας “αρμοδιος” απο τα ΜΠΑΜΠΟΥ πουχουνε καβαλήσει κατι δεκαετιες τωρα, παρα μονο ξερουνε να πηγαινουνε και να φτιαχνουν εκτρωματα τυπου ρενω 5 λωριδες σε 3, και αττικων οδων, ιδιωτικων δηλαδη δρομων(!!!) μεσα σε μια πολη ΠΕΝΤΕΜΙΣΙ ΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΩΝ , αν εχετε το θεο σας!!!!
Εδώ και δεκαετίς είναι γνωστός ο νόμος της “προκληθείσας ζήτησης” (induced demand, ψάξτε το). Κάθε νέος αυτοκινητόδρομος προκαλεί νέους χρήστες, ώσπου να κορεστεί κι αυτός όπως όλοι. Η λύση δεν είναι περισσότεροι δρόμοι, αλλά μια συνολική αλλαγή του συστήματος μεταφορών, που θα επιτρέπει τη μεταφορά μεγάλου αριθμού προσώπων και αγαθών με τρόπους που απαιτούν μικρότερη δαπάνη χώρου, χρόνου και καυσίμων.
Φίλε μου η λύση είναι η αποκέντρωση που ποτέ δεν αντιμετωπίστηκε σοβαρά από το κράτος μας.Εγινε μια προσπάθεια τη δεκαετία 80 αλλά τίποτε,όσοι δρόμοι και να ανοίξουν σε λίγα χρόνια θα είναι αναγκαίοι κι άλλοι.Λογικο είναι με 5 εκατομμύρια στο λεκανοπέδιο Στη σημερινή εποχή η λεγόμενη επαρχία έχει αποκτήσει σύγχρονες υποδομές και μπορεί να συγκεντρώσει κόσμο και επενδύσεις Με συγχωρείς που τα λεω αυτά καθώς ζω εκτός Αττικής,καλή δύναμη, ευχαριστώ για την υπομονή σας.