Οι προτάσεις πάνω στην καθημερινότητα της ζωής στη Δυτική Αθήνα, προερχόμενες από υποψήφιους βουλευτές της περιοχής μας, δεν είναι κάτι συνηθισμένο, καθώς η “γενική πολιτική” είναι πιο ευκολοδιάβατος δρόμος. Γι’ αυτό αξίζει να μνημονευτεί η παρέμβαση του Ηρακλή Δρούλια, που εντοπίσαμε στο thesocialist.gr, στην οποία περιέχονται συγκεκριμένες προτάσεις για το μεγάλο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Δυτικής Αθήνας. Τονίζει ότι για την “παραμελημένη, πυκνοκατοικημένη και περιβαλλοντικά επιβαρυμένη Δυτική Αθήνα, χρειάζεται ένα ολιστικό σχέδιο αποσυμφόρησης, που θα μεταβάλει τη συνολική εικόνα της”. Ειδικότερα, προτείνει ενέργειες όπως:

– Αξιοποίηση της Λεωφόρου Θηβών με συνδυαστικά έργα κατασκευής ανισόπεδων κόμβων αλλά και  απομάκρυνση της παράνομης στάθμευσης, καθώς και διερεύνηση δημιουργίας γραμμής τραμ στον άξονά της.
– Επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον και την Πετρούπολη αλλά και τη μελέτη της γραμμής 7 που θα εξυπηρετεί το Αττικό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής.
– Να υλοποιηθεί άμεσα η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με τη Λεωφόρο Σχιστού.
– Να γίνει διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου στο Σκαραμαγκά.
– Να δρομολογηθεί η υπογειοποίηση της Λ. Αθηνών στην είσοδο του Χαϊδαρίου.

Ακολουθεί ολόκληρο το άρθρο του πολιτικού μηχανικού Ηρακλή Δρούλια, υποψήφιου βουλευτή Δυτικής Αθήνας με το ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ και μέλους της Κεντρικής Επιτροπής του κόμματος.

Τα ζητήματα καθημερινότητας και ποιότητας ζωής των πολιτών πρέπει να να είναι ψηλά στις προτεραιότητες ενός προοδευτικού κόμματος. Ένα τέτοιο, μεγάλο ζήτημα, που χρειάζεται πολλές και συνδυαστικές παρεμβάσεις, είναι η αντιμετώπιση του αυξημένου κυκλοφοριακού φόρτου σε καθημερινή πλέον βάση. Ένα πρόβλημα διαρκώς επιδεινούμενο, τόσο στο Κέντρο της Αθήνας, όσο και σε ορισμένες γειτονιές της, όπως τα δυτικά προάστια.

Η πανδημία μετέβαλε ριζικά το μοντέλο των μετακινήσεων, καθώς σημαντικό ποσοστό επιβατών μεταφέρθηκε από τα Μ.Μ.Μ. στα ΙΧ. Ωστόσο, παρά το γεγονός ότι η κρίση αυτή μπορούσε -λόγω μείωσης του κυκλοφοριακού φόρτου που επέφεραν τα περιοριστικά μέτρα- να αποτελέσει ευκαιρία βελτίωσης των συγκοινωνιακών υποδομών και λήψης μέτρων για πεζούς, ποδήλατα κλπ., η συγκυρία δεν αξιοποιήθηκε.

Η επάνοδος στην προ-πανδημίας ροή δραστηριοτήτων, σε συνδυασμό με το γεγονός ότι η εμπιστοσύνη των πολιτών στα Μαζικά Μέσα Μεταφοράς δεν έχει πλήρως αποκατασταθεί και την αύξηση στις αγορές αυτοκινήτων την τελευταία διετία, έχουν επιδεινώσει περαιτέρω το κυκλοφοριακό πρόβλημα στην Αθήνα.

Πέρασε καιρός από την τελευταία ουσιαστική προσπάθεια βελτίωσης του κυκλοφοριακού προβλήματος της πόλης μας, που έγινε ενόψει των Ολυμπιακών Αγώνων του 2004. Σήμερα, η μητροπολιτική περιοχή της Αττικής χρειάζεται ένα νέο σχέδιο βιώσιμης κινητικότητας, που θα βελτιώσει τους όρους μετακινήσεων για τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.

Ένα τέτοιο σχέδιο ασφαλώς πρέπει να είναι προϊόν εξαντλητικών μελετών και αξιοποίησης όσων ήδη υπάρχουν. Όποιος όμως έχει στοιχειώδεις γνώσεις αυτών των ζητημάτων είναι σε θέση να περιγράψει κάποιες βασικές παρεμβάσεις που μπορούν να βελτιώσουν το κυκλοφοριακό στην Αττική. Όπως π.χ. η επανασχεδίαση της Λεωφόρου Κηφισού με σταθερή διατομή και ομαλές εισροές στα σημεία εισόδου. Η αναβάθμιση της Υπηρεσίας Διαχείρισης Κυκλοφορίας –είτε από την Περιφέρεια είτε από Ιδιώτη– ώστε να συμβάλλει στη βελτίωση της υφιστάμενης κατάσταση, ένας τομέας που έχει μεγάλα περιθώρια βελτίωσης. Είναι ενδεικτικό ότι κάθε μικροατύχημα στον Κηφισό χρειάζεται ως μέσο χρόνο αποκατάστασης περί τις δύο ώρες και προκαλεί 15 χλμ. μποτιλιαρίσματος, όταν στην Αττική Οδό χρειάζεται μόλις 15 λεπτά. Επίσης εναλλακτικές παρεμβάσεις που θα μπορούσαν να βελτιώσουν την κατάσταση είναι το κυλιόμενο ωράριο και η ενίσχυση της τηλεεργασίας, τουλάχιστον για μία ημέρα την εβδομάδα ανά εργαζόμενο, στο πλαίσιο της αποσυμφόρησης της πόλης.

Ειδικά όσον αφορά στην παραμελημένη, πυκνοκατοικημένη και περιβαλλοντικά επιβαρυμένη Δυτική Αθήνα, χρειάζεται ένα ολιστικό σχέδιο αποσυμφόρησης, που θα μεταβάλει τη συνολική εικόνα της. Με ενέργειες όπως είναι η αξιοποίηση της Λεωφόρου Θηβών με συνδυαστικά έργα κατασκευής ανισόπεδων κόμβων αλλά και  απομάκρυνση της παράνομης στάθμευσης, καθώς και διερεύνηση δημιουργίας γραμμής τραμ στον άξονά της. Με την επέκταση του Μετρό προς το Ίλιον και την Πετρούπολη αλλά και τη μελέτη της γραμμής 7 που θα εξυπηρετεί το Αττικό Νοσοκομείο και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής. Ταυτόχρονα είναι αναγκαίο να μπουν στον περιφερειακό κυκλοφοριακό σχεδιασμό της Αττικής και να υλοποιηθούν άμεσα η σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω με τη Λεωφόρο Σχιστού, η διαπλάτυνση της Εθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου στο Σκαραμαγκά καθώς και η υπογειοποίησή της στην είσοδο της πόλης.

Απέναντι στην αδράνεια τόσων ετών, χρειάζεται ένα μελετημένο σχέδιο που θα αλλάξει την καθημερινότητα των μετακινήσεων στην πόλη. Οι βιώσιμες πόλεις, χρειάζονται σύγχρονες, προοδευτικές λύσεις. Για να ανήκουν πρώτα στους πολίτες τους.