Πρώην στέλεχος της ΕΡΓΟΣΕ: Με συστήματα ασφάλειας θα είχε αποφευχθεί η τραγωδία, ήταν αναμενόμενη
Σύγκρουση τρένων στη Λάρισα: Τα προβλεπόμενα συμβατικά συστήματα ασφαλείας αποκλείουν το ανθρώπινο λάθος, αναφέρει σε επιστολή προς τη διοίκηση της ΕΡΓΟΣΕ τον Απρίλιο του 2022, ο κ. Χρήστος Κατσιούλης, ο οποίος ήταν πρόεδρος της Επιτροπής του ETCS (σύστημα τηλεδιοίκησης και ελέγχου κυκλοφορίας) που προστατεύει από το ανθρώπινο λάθος.
Είχε προειδοποιήσει ο Χρήστος Κατσιούλης για τη συμφορά που ερχόταν στη Λάρισα όταν κατέθετε την παραίτησή του προς την ΕΡΓΟΣΕ τον Απρίλιο του 2022, εκφράζοντας τη διαφωνία του για ενέργειες του Οργανισμού επί θεμάτων ανάταξης των γραμμών και των συστημάτων ασφαλείας.
Στην δισέλιδη επιστολή του, που φέρνει στο φως το protothema.gr, κατέγραφε την ημιτελή συντήρηση του σιδηροδρομικού δικτύου και έκρουε κώδωνα κινδύνου για την ασφάλεια, αναφέροντας ότι συγκεκριμένο τμήμα του δικτύου, στο οποίο θα γίνεται «κυκλοφορία τρένων με 200 km/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής, με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων».
Συγκεκριμένα στην επιστολή του τότε ο κ. Κατσιούλης διαφωνούσε στα εξής:
Στη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 και του τρόπου υλοποίησης του ETCS στα τμήματα Αχαρνές – Οινόη, Δομοκός — Λάρισα και Λάρισα — Πλατύ, διότι καταργούνται συμβατικά δρομολόγια και συμβατικές ενδείξεις φωτοσημάτων.
Στη μη τήρηση του φυσικού αντικειμένου της σύμβασης 717 με την αναίτια αποξήλωση των εν λειτουργία (χρηματοδοτούμενων με ευρωπαϊκά κονδύλια) υφιστάμενων συστημάτων αλληλεξάρτησης στους Σ. Σ.Τανάγρα, Ελεώνα, Θήβα, Σφίγγα, Αλίαρτο, Αλαλκομενές, Λιβαδειά, Δαύλεια και την αντικατάστασή τους με ένα σύστημα αλληλεξάρτησης, διότι επιφέρουν τεράστιες καθυστερήσεις στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
Στην κακοδιαχείριση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης στο τμήμα Δομοκός — Λάρισα και τις τεράστιες καθυστερήσεις που αυτή ακόμα επιφέρει στη σύμβαση του ETCS επί γραμμής.
Στη μη τήρηση του συμβατικού αντικειμένου της σύμβασης 717 στο τμήμα Οινόη — Τιθορέα με την κατάργηση της συμβατικά προβλεπόμενης τμηματοποίησης της γραμμής και την αντικατάσταση των συμβατικά προβλεπόμενων κυκλώματων γραμμής με μετρητές αξόνων, διότι με την υλοποίηση του ETCS θα επιτρέπεται η κυκλοφορία των τρένων στο εν λόγω τμήμα με 200Κm/h, χωρίς σε αυτό να υπάρχει καμία ένδειξη της κατάστασης της γραμμής, ακόμα και θραύση αυτής’ με ό,τι αυτό συνεπάγεται στην ασφάλεια κυκλοφορίας των τρένων.
Και στις δεσμεύσεις προς στην Ευρωπαϊκή Ένωση, ως προς την αποπεράτωση του ETCS τον Οκτώβριο του 2022, δεδομένου ότι η παράταση της σύμβασης ανάταξης της σηματοδότησης (Σ.717) λήγει το Μάιο του 2022, χωρίς να έχει σημειωθεί πρόοδος στην εξέλιξή της».
Όπως ανέφερε στο protothema.gr αν υπήρχαν συστήματα ασφαλείας το δυστύχημα θα είχε αποφευχθεί. «Είχα ενημερώσει όλους τους αρμόδιους με επίσημα έγγραφα. Αυτό ήταν ένα συμβάν που ήταν αναμενόμενο να γίνει» και προσθέτει: «Ένα δυστύχημα είναι συνδυασμός πολλών παραγόντων. Εδώ μια απλή εξήγηση μπορεί να είναι το ανθρώπινο λάθος, αλλά για αυτό βάζεις τα προβλεπόμενα συμβατικά συστήματα ασφαλείας, για να αποκλειστεί το ανθρώπινο λάθος. Γιατί και να θέλει κάποιος επίτηδες να βάλει δυο τρένα να συγκρουστούν επεμβαίνει το σύστημα ασφαλείας και το αποτρέπουν».
Δείτε την επιστολή παραίτησης του Χρήστου Κατσιούλη:
“Αδιανόητο δυστύχημα”
«Ήταν μετωπική σύγκρουση με υψηλότατες ταχύτητες. Στην περιοχή δεν λειτουργούν τα συστήματα ασφαλείας, τα φωτοσήματα, η τηλεδιοίκηση και έχουμε αυτές τις εικόνες που βλέπετε» είπε στην εκπομπή “Ανοιχτή Επικοινωνία” του OPEN ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Προσωπικού Έλξης (Μηχανοδηγοί).
«Αν δουλεύαν τα συστήματα και τα φωτοσήματα, θα σταματούσαν τα τρένα σε απόσταση μεταξύ τους. Τα συστήματα δεν λειτουργούν και τα τρένα δεν έπρεπε να βρεθούν στην ίδια γραμμή. Δεν μπορεί να το φανταστεί ανθρώπινος νους αυτό που έγινε. Είναι αδιανόητο δυστύχημα», τόνισε.