Οριστικό παρελθόν αποτελεί πια ένα μεγάλο μέρος της βαριάς βιομηχανίας της Ελλάδας, όπως η χαλυβουργία, όπου κατά τις προηγούμενες δεκαετίες δημιουργήθηκαν περιουσίες αλλά και καλά μεροκάματα, χτίστηκαν σπίτια και φτιάχτηκαν… καλές προίκες (βλέπε Χαλυβουργική – Ρέκβιεμ για ένα μύθο). Η Χαλυβουργική είχε μια ηχηρή πτώση, ενώ οριστικοί τίτλοι τέλους μπήκαν και στην Χαλυβουργία της Ελλάδος, της οικογένειας Μάνεση στον Ασπρόπυργο.

Σύμφωνα με τη στήλη DarkRoom του newmoney.gr, το ακίνητο του Ασπροπύργου της χαλυβουργίας της Ελλάδας πάνω στην Εθνική Οδό, όπου λειτουργούσε παλιότερα το δεύτερο εργοστάσιο της Χαλυβουργίας, περνάει στον έλεγχο του αμερικανικού private capital HIG, που αγόρασε μέρος των δανείων της εταιρίας και σχεδιάζει να το αξιοποιήσει δημιουργώντας εγκαταστάσεις logistics. Σήμερα το Πρωτοδικείο αναμένεται να επικυρώσει τη συμφωνία εξυγίανσης της Χαλυβουργίας Ελλάδος, με την οποία η Χαλυβουργία μένει με το εργοστάσιο του Βόλου, με αναχρηματοδότηση των υφιστάμενων δανείων.

Τα logistics, λοιπόν, ζουν τον θρίαμβό τους στη Δυτική Αττική, με οδηγό τις τεράστιες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του Logistics Park στο Θριάσιο Πεδίο (ΓΑΙΑΟΣΕ), που προορίζονται να αποτελέσουν την πύλη προς τις αγορές της Ευρώπης για μεγάλο μέρος των ασιατικών προϊόντων.

Το ακίνητο της Χαλυβουργίας της Ελλάδος, έκτασης 290 στρεμμάτων, βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία και διαθέτει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως η πρόσβαση στη θάλασσα και η άδεια για νέα λιμενική υποδομή που έχει δοθεί από το 2012, η εξαιρετικά κοντινή απόσταση με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, αλλά και η εγγύτητά του με τις σχεδιαζόμενες υποδομές του Θριάσιου Πεδίου. Το αμερικανικό fund H.I.G Capital, μεταξύ άλλων δραστηριοτήτων στην Ελλάδα, έχει δρομολογήσει, κατά πληροφορίες, μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία σύγχρονου κόμβου logistics με αποθήκες άνω των 100.000 τ.μ.

Για συνολικά 50.000 θέσεις εργασίας στον διαμετακομιστικό κλάδο μιλούν οι ειδικοί. Μπορεί όμως να πιστέψει κανείς ότι τα μεροκάματα στις αποθήκες έστω θα αγγίξουν τα παλιά, αυτά που άφηναν στους εργαζόμενους οι χαλυβουργίες και οι άλλες βαριές βιομηχανίες που χάθηκαν;