300 στρέμματα logistics με ιδιωτικό λιμάνι, δίπλα στην Εθνική Οδό
Σε “μαύρο φεγγάρι” βρίσκεται η χαλυβουργία, όπου κατά τις προηγούμενες δεκαετίες δημιουργήθηκαν περιουσίες αλλά και καλά μεροκάματα, χτίστηκαν σπίτια και φτιάχτηκαν… καλές προίκες (βλέπε Χαλυβουργική – Ρέκβιεμ για ένα μύθο). Η Χαλυβουργική είχε μια ηχηρή πτώση, ενώ οριστικοί τίτλοι τέλους μπήκαν και στην Χαλυβουργία Ελλάδος, της οικογένειας Μάνεση στον Ασπρόπυργο. Ανοίγουν όμως νέοι επιχειρηματικοί δρόμοι, με επίκεντρο τι άλλο; Τη νέα μόδα: logistics.
Του Μενέλαου Χρόνη
Ήρθε το αμερικάνικο “ιππικό”
Η Χαλυβουργία Ελλάδος την περίοδο της οικονομικής κρίσης, στις αρχές της δεκαετίας του 2010, αναγκάστηκε να αναστείλει τη λειτουργία της μονάδας της στον Ασπρόπυργο διατηρώντας σε λειτουργία το εργοστάσιο στον Βόλο, ενώ κουβαλούσε υπέρογκο δανεισμό που στην πορεία έγινε «κόκκινος» και έφτασε στα 336 εκατ. ευρώ.
Υπάρχουν όμως σοβαρές εξελίξεις. Το ακίνητο του Ασπροπύργου της Χαλυβουργίας της Ελλάδας πάνω στην Εθνική Οδό, δίπλα στα ΕΛΠΕ, πέρασε στον έλεγχο του αμερικανικού private capital HIG, που αγόρασε μέρος των δανείων της εταιρίας. Μετά από μακρές διαπραγματεύσεις με τις τράπεζες επιτεύχθηκε τον Οκτώβριο του 2021 συμφωνία εξυγίανσης με πιστωτές που εκπροσωπούν το 75,8% του συνόλου των απαιτήσεων και το 99,9% των εμπραγμάτως εξασφαλισμένων απαιτήσεων.
Η συμφωνία επικυρώθηκε το καλοκαίρι που μας πέρασε (15 Ιουνίου) από το αρμόδιο δικαστήριο.
Άδεια για ιδιωτικό λιμάνι
Το ακίνητο της Χαλυβουργίας της Ελλάδος, έκτασης 290 στρεμμάτων με 70.000 τετραγωνικά μέτρα στεγασμένων χώρων, βρίσκεται σε στρατηγική τοποθεσία και διαθέτει πολλά συγκριτικά πλεονεκτήματα, όπως η πρόσβαση στη θάλασσα και η άδεια για νέα λιμενική υποδομή που έχει δοθεί από το 2012, η εξαιρετικά κοντινή απόσταση με το εμπορικό λιμάνι του Πειραιά, αλλά και η εγγύτητά του με τις σχεδιαζόμενες υποδομές του Θριάσιου Πεδίου. Όλο αυτό το εντυπωσιακό “πακέτο” το αμερικανικό fund σκοπεύει να το αξιοποιήσει με μεγάλη επένδυση για τη δημιουργία σύγχρονου κόμβου logistics με αποθήκες άνω των 100.000 τ.μ.
Τα logistics, λοιπόν, ζουν τον θρίαμβό τους στη Δυτική Αττική, με “πιλότο” τις τεράστιες επενδύσεις στις εγκαταστάσεις του Logistics Park στο Θριάσιο Πεδίο, που προορίζονται να αποτελέσουν την πύλη προς τις αγορές της Ευρώπης για μεγάλο μέρος των ασιατικών προϊόντων.
Τα τοξικά βουνά σκουριάς τι θα γίνουν;
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχει και η περιβαλλοντική πλευρά του συγκεκριμένου επενδυτικού σχεδίου, καθώς η Χαλυβουργία Ελλάδος άφησε πίσω της μια εξαιρετικά τοξική κληρονομιά. Πιο συγκεκριμένα, πρόκειται για χιλιάδες τόνους επικίνδυνης σκουριάς από εκκαμινεύματα, αλλά και σκόνες από τα φίλτρα της βιομηχανίας (φαίνονται στην αεροφωτογραφία), για τα οποία αναλύσεις της Greenpeace έδειξαν ότι είναι ισχυρότατα τοξικά, με φορτίο διοξινών και βαρέων μετάλλων. Πώς θα γίνει η διαχείριση αυτών των βουνών με τα άκρως επικίνδυνα υλικά, που σήμερα βρίσκονται εκτεθειμένα δίπλα στην Εθνική Οδό;
Βλέπε σχετικά: