ΘΕΜΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας – Σύνδεση με Λ. Σχιστού: 7 χρόνια φαγούρα

Η διαδικασία του διαγωνισμού για την κατασκευή με τη μέθοδο της παραχώρησης του έργου “Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας” ξεκίνησε το 2016, χωρίς να έχει ολοκληρωθεί, καθώς ακόμη βρισκόμαστε στη δεύτερη φάση του.

Mε το έργο αυτό, που θα εξυπηρετεί ετησίως 4 εκατ. αυτοκίνητα και 11 εκατ. επιβάτες, ο χρόνος διέλευσης θα πέσει στα 2 λεπτά. Πρόκειται σήραγγα με συνολικό μήκος περίπου 1 χλμ., μαζί με τις εκατέρωθεν προσβάσεις, με το κόστος να εκτιμάται σε περίπου 400-450 εκατ. ευρώ και κατασκευαστική διάρκεια περίπου πέντε χρόνια.

Στις 24 Μαρτίου 2021 κατατέθηκε από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών η μελέτη περιβαλλοντικών επιπτώσεων για το έργο «μελέτη–κατασκευή–χρηματοδότηση–λειτουργία–συντήρηση και εκμετάλλευση του έργου μόνιμης υποθαλάσσιας οδικής ζεύξης Σαλαμίνας», ώστε, μετά την έγκριση των περιβαλλοντικών όρων από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας και την αδειοδότησή του (η οποία εκκρεμεί) να προχωρήσουν τα προεπιλεγέντα σχήματα στην κατάθεση δεσμευτικών προσφορών για τη συνέχεια του διαγωνισμού μέχρι τη συμβασιοποίηση του έργου.

Υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας

Η περιβαλλοντική μελέτη του έργου περιλαμβάνει αναλυτικά: Το οδικό τμήμα σύνδεσης του Ανισόπεδου Κόμβου του Περάματος με τη Λεωφόρο Σχιστού συνολικού μήκους 4,5 χλμ για να παρακάμπτεται ο Δήμος Περάματος, την υποθαλάσσια ζεύξη με Οδική Σήραγγα μήκους 1 χλμ. από το Πέραμα έως το νησί του Αγίου Γεωργίου και τo οδικό τμήμα από το νησί του Αγίου Γεωργίου μέχρι το νησί της Σαλαμίνας και τις οδικές συνδέσεις με την πόλη της.

Ειδικότερα, βάσει του σχεδιασμού, ένας νέος οδικός άξονας θα ξεκινά πλησίον της υπάρχουσας Λεωφόρου Σχιστού-Σκαραμαγκά στην περιοχή του ναυτικού οχυρού Σκαραμαγκά, και θα εκτείνεται μέχρι την περιοχή του Κολυμβητηρίου Περάματος, έναντι του Πορθμείου, όπου θα δημιουργηθεί και κόμβος για τη σύνδεσή του με το παρακείμενο οδικό δίκτυο.

Από το σημείο εκείνο, ο οδικός άξονας θα βυθίζεται προοδευτικά στη θάλασσα με την κατασκευή υποθαλάσσιας οδικής σήραγγας, η οποία θα εδράζεται στον βυθό.

Η σήραγγα θα ξεκινά από την περιοχή του Περάματος κοντά στην περιοχή του Κολυμβητηρίου, όπου θα δημιουργηθεί και ο σχετικός κόμβος, και θα καταλήγει στη Σαλαμίνα ανάμεσα από το νησάκι του Αγίου Γεωργίου και την είσοδο του Ναυστάθμου (δεξιά από τα φέρυ).

Στη συνέχεια θα κατασκευαστεί νέος άξονας παράκαμψης των Παλουκίων με μία ακόμα σήραγγα 700 μέτρων που θα καταλήγει σε ένα ανισόπεδο κόμβο βόρεια της Σαλαμίνας (στο ύψος του φούρνου Μπεγνή), που θα συνδέεται με το τοπικό οδικό δίκτυο.

Πρόκειται για ένα έργο δύσκολο και εξαιρετικά περίπλοκο, που έχει πραγματικά περάσει από 40 κύματα και πριν λίγα χρόνια έδειξε πως έμπαινε πλέον σε τροχιά υλοποίησης. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό, γιατί μπορεί να αναβαθμίσει όλη τη Δυτική Αττική και κυρίως, την ευρύτερη περιοχή του Περάματος, αλλά και της Σαλαμίνας. Από τη μία πλευρά θα αποσυμφορήσει σε μεγάλο βαθμό το Πέραμα και από την άλλη θα αναβαθμίσει την ίδια τη νήσο της Σαλαμίνας, καλύπτοντας με ταχύτητα και ασφάλεια τις χιλιάδες καθημερινές μετακινήσεις από και προς αυτήν.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button