ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑ

Βάσιμες ελπίδες από ΟΑΣΑ: Προβληματικά τα λεωφορεία στο Χαϊδάρι, αλλά θα τα διορθώσουμε…

Δημόσια διαβούλευση για τις συγκοινωνίες του Χαϊδαρίου.
Πήραν μέρος και ανέπτυξαν τις απόψεις τους εκπρόσωποι του ΟΑΣΑ, η δημοτική αρχή, οι δημοτικές παρατάξεις, μέλη συλλόγων και δημότες.

Κρίσιμης σημασίας για την καθημερινότητά μας, αλλά και πλούσιος σε περιεχόμενο ήταν ο ανοικτός διάλογος για τις προβληματικές συγκοινωνίες της πόλης, που έγινε στις 2 Ιουνίου στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαϊδαρίου. Οι εκπρόσωποι το ΟΑΣΑ ανέπτυξαν την πρότασή τους για την αναδιοργάνωση των λεωφορειακών γραμμών , ενώ η διοίκηση του Δήμου και πολλοί δημότες έκαναν τις δικές τους προτάσεις. 

Όπως είναι φυσικό, οι παριστάμενοι συνδημότες μας έκαναν έντονα παράπονα για την
ταλαιπωρία που βιώνουν καθημερινά ως
επιβατικό κοινό. Αιτία τα αραιά δρομολόγια
των λεωφορείων και η ελλιπής πρόσβαση προς τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ.
Την
διοίκηση του ΟΑΣΑ εκπροσώπησαν ο
αντιπρόεδρος κ. Ευάγγελος Ρέντζιος μαζί
με τους κυρίους Δημήτρη Αποστολίδη, διευθυντή του Τμήματος Λειτουργικού Σχεδιασμού, και Νίκο Παπαδόπουλο, συγκοινωνιολόγο στον ίδιο Οργανισμό.
“Δεν πάει άλλο”

Ανοίγοντας
τη συζήτηση ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, τόνισε πως έλαβε αυτή
την πρωτοβουλία γιατί τα προβλήματα
που αντιμετωπίζει η πόλη μας σε αυτόν
τον τομέα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, είναι εκρηκτικά. «Δεν πάει
άλλο και πρέπει να αντιμετωπίσουμε την
κατάσταση, γιατί χιλιάδες συμπολίτες
μας κυρίως εργαζόμενοι, συνταξιούχοι
και φοιτητές, άνθρωποι που δεν έχουν
δικό τους μεταφορικό μέσο, ταλαιπωρούνται.
Η αναμονή στη στάση ξεπερνά ακόμα και
τη μία ώρα, με συνέπεια να ξεκινούν πολύ
νωρίς για να πάνε στη δουλειά τους. Από
την άλλη, έχουμε παράνομη στάθμευση ΙΧ, που μπλοκάρει τα λεωφορεία, όπως και
ελλείψεις στεγάστρων και καθισμάτων
στις στάσεις», είπε χαρακτηριστικά.

Πρόσθεσε πως η νέα δημοτική αρχή ήρθε
σε επαφή με τον ΟΑΣΑ, που με τη σειρά του έστειλε τις προτάσεις του και ο
Δήμος τις έδωσε στη δημοσιότητα, προκειμένου να βρεθεί κοινή συνισταμένη με τον Οργανισμό. Το θέμα θα έρθει στο Δημοτικό
Συμβούλιο για να αποφασιστεί τι θα διεκδικήσουμε.
Ο δήμαρχος υπογράμμισε τη
σοβαρή έλλειψη προσωπικού στον ΟΑΣΑ, με
αποτέλεσμα πολλά λεωφορεία να σκουριάζουν
στα αμαξοστάσιά του. Είπε πως δημοτική αρχή έχει
αποφασίσει να κάνει παράσταση στο
Υπουργείο Συγκοινωνιών, προκειμένου
να διεκδικήσει καλύτερες συγκοινωνίες
στην πόλη μας.
Τέλος έκανε λόγο για τη
μαραθώνια προσπάθεια του Δήμου για
εξεύρεση δυο μικρών και ευκίνητων λεωφορείων που
θα λειτουργούν κυκλικά στο πλαίσιο της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
“Πρώτη φορά
έρχομαι σε Δήμο”
Β. Ρέντζιος, Δημήτρης Αποστολίδης, Νίκος Παπαδόπουλος

Από την πλευρά
του ο κ. Ρέντζιος τόνισε πως λόγω έλλειψης
ανθρώπινου δυναμικού, προσπαθούν με “το
τίποτα” να φτιάξουν συγκοινωνίες. Ανέφερε
ακόμα πως είναι η πρώτη φορά που
πάει ο ίδιος σε κάποιο Δήμο για να συζητήσει
με την τοπική αρχή για το θέμα των
συγκοινωνιών. Υποσχέθηκε πως βάσει των
σημερινών δυνατοτήτων που έχει ο Οργανισμός, θα προσπαθήσει να κάνει το μέγιστο δυνατό
για την εξυπηρέτηση των επιβατών.

Όσον αφορά την πόλη μας, εντόπισε πως το οξύτερο πρόβλημα εντοπίζεται στο Δάσος και όχι σε τόσο μεγάλο βαθμό στο Κέντρο της πόλης.
Τέλος, σημείωσε πως θα γίνει λεωφορειόδρομος στην Ιερά Οδό, από τον Κηφισό μέχρι το σταθμό “Αγία Μαρίνα”, περίπου
σε 15 μέρες. Αναμένεται ότι η παρέμβαση αυτή θα βελτιώσει τους χρόνους όλων των γραμμών που περνούν από την Ιερά Οδό.
“Προβλήματα με
αριθμούς”
Ο κ. Αποστολίδης, αφού επανέλαβε με τη σειρά
του πως θέλει και εκείνος να ακούσει
τις προτάσεις των δημοτών, παρουσίασε
τα δεδομένα που έχουν οι υπηρεσίες του
ΟΑΣΑ για την περιοχή μας.
Συγκεκριμένα, στην πόλη μας λειτουργεί γραμμή ΜΕΤΡΟ
που καταλήγει στην Αγία Μαρίνα, ενώ κοντά βρίσκεται και αυτή που καταλήγει στην Ανθούπολη. Άρα, σύμφωνα
με το σκεπτικό του, πρέπει οι γραμμές
αυτές να συνδεθούν με τις λεωφορειακές.
Σε επαφές που είχε η διοίκηση του ΟΑΣΑ
με τον δήμαρχο, κατάλαβαν πως το πρόβλημα
εντοπίζεται στις γραμμές 803 και 811, σε
θέματα συχνότητας διέλευσης και κάλυψης με τις
γραμμές του ΜΕΤΡΟ στο Αιγάλεω.
Λειτουργούν
όμως και άλλες λεωφορειακές γραμμές,
που συνδέουν το Χαϊδάρι με την Ανθούπολη,
τη Νίκαια και την Αθήνα. Η άποψη του
Δήμου είναι πως το 811 πρέπει να καταλήγει
στον Εσταυρωμένο (Αιγάλεω) και όχι στην Αγία Μαρίνα, προκειμένου οι δημότες
να έχουν πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες
που έχουν φύγει από το Χαϊδάρι και έχουν
μεταφερθεί στη γειτονική πόλη, αίτημα
που έχει γίνει ήδη δεκτό από τον ΟΑΣΑ.
“Δεν τηρούνται
κατά γράμμα τα δρομολόγια”
Ο κ. Αποστολίδης αναγνώρισε
πως τα προγραμματισμένα δρομολόγια που
είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του
ΟΑΣΑ δεν εκτελούνται στον προβλεπόμενο
χρόνο. Έτσι δρομολόγιο με συχνότητα 10
λεπτά (στα χαρτιά), εκτελείται ακόμα
και σε 30-40 λεπτά! Υποσχέθηκε όμως πως θα
τηρείται η συχνότητα με βάση τα σημερινά
δεδομένα σε δρομολόγια που μπορούν να
εκτελούνται σε σωστό χρόνο. Έτσι ο
σχεδιασμός τους θα εφαρμόζεται και στην
πράξη.
Παράλληλα ανέφερε πως υπήρχε
αίτημα από το Δήμο να περνάει η γραμμή
811 από το Δάσος και συγκεκριμένα από τις οδούς
Σατωβριάνδου – Αθηνάς – Ηρώων
Πολυτεχνείου – Σουκατζίδη. Κάτι τέτοιο,  ενώ τεχνικά μπορεί να γίνει, θα έχει
ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η χρονική διάρκεια του δρομολογίου αυτού. Έτσι θεωρούν
πως στην παρούσα φάση καλό είναι να μη
γίνει.
Ακόμα, για τη γραμμή 811 (με κατεύθυνση προς το σταθμό του ΜΕΤΡΟ) είπε ότι υπάρχει αίτημα να διέρχεται
από την περιοχή του Λιούμη, όπως και
παλαιότερα.
Για τη γραμμή 803 κατέθεσε
εναλλακτικά τρεις προτάσεις: Να συνεχίσει
να πηγαίνει στον Πειραιά ή να έχει τελικό
προορισμό το Κρατικό Νοσοκομείο της
Νίκαιας ή να έχει τερματική στάση στο
Αιγάλεω, κάτι που θα φέρει συχνότερα
δρομολόγια. Δική τους άποψη είναι να
πηγαίνει μέχρι τη Νίκαια.
Πρόσθεσε ακόμα
τα δρομολόγια του Β15 θα μπουν στη γραμμή
Α15. Για τις υπόλοιπες γραμμές που αφορούν
την πόλη μας, δεν προτείνουν αλλαγές.
Οι ομιλητές ξεκαθάρισαν πως δεν πρόκειται για αποφάσεις του Οργανισμού, αλλά για προτάσεις.
 
Οι δημότες παίρνουν το λόγο

Στη συνέχεια
πήραν το λόγο οι δημότες. Ως βασικό
πρόβλημα της ομαλής λειτουργίας των
συγκοινωνιών, θεώρησαν την παράνομη
στάθμευση οχημάτων. Ο ΟΑΣΑ υποσχέθηκε πως θα στείλει ενημέρωση στην Τροχαία,
ζητώντας τη συνδρομή της.

Συνδημότης
μας πρότεινε την κατασκευή ειδικών
δαπέδων, που δεν θα επιτρέπουν την
παράνομη στάθμευση, σε σημεία διέλευσης
των λεωφορείων.
Ακολούθησαν και άλλες
προτάσεις.
– Δεν υπάρχει γραμμή Δάσος – Αγία Μαρίνα, αλλά ούτε και Δάσος – Ανθούπολη. Είναι τεράστια ταλαιπωρία η μετάβαση από το Δάσος στην Αγία Μαρίνα με μέσο μαζικής μεταφοράς.
– Το λεωφορείο 803 να
ακολουθεί το 811.
– Η οδός
Κέκροπος δεν μπορεί να είναι διπλής
κατεύθυνσης, αλλά να γίνεται αναστροφή
των οχημάτων.
– Στις
προτάσεις δεν αναφέρεται καθόλου η
συγκοινωνιακή σύνδεση με την Αφαία ή
και με άλλες περιοχές όπως τη Γρηγορούσα.
– Τα λεωφορεία σταματούν νωρίτερα
από τα τελευταία δρομολόγια του ΜΕΤΡΟ.
– Το 803 είναι το μοναδικό λεωφορείο που συνδέει το κέντρο με το Δάσος.
– Τα δρομολόγια της γειτονικής Αγίας Βαρβάρας, είναι συχνότερα από αυτά του Χαϊδαρίου.
Κάποιοι δημότες δεν έχασαν την ευκαιρία να θυμίσουν στον δήμαρχο, τους αγώνες που έκανε από τη θέση της αντιπολίτευσης για να μην κοπεί ούτε μια συγκοινωνιακή γραμμή, ενώ τώρα βρίσκεται σε συμβιβασμό. Άλλοι απαίτησαν οδηγοί που απασχολούνται
σε γραφεία του ΟΑΣΑ να βγουν και να
αναλάβουν δρομολόγια, κάτι που οι
υπεύθυνοι υποστήριξαν πως δεν ισχύει.Θα βγει “άσπρος
καπνός”;

Το ενδιαφέρον
ήταν αμείωτο και η συζήτηση κράτησε ως
αργά το βράδυ.
Μετά το τέλος της συνάντησης ζητήσαμε την εντύπωση που αποκόμισε ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος. Μας
ανέφερε πως, όπως δείχνουν τα πράγματα, υπάρχει καλή πρόθεση από τη διοίκηση
του ΟΑΣΑ για την επίλυση αυτών των
προβλημάτων και πολύ σύντομα θα υπάρξουν
και θα εφαρμοστούν ορατές λύσεις.
Από
την πλευρά του ο Ανδρέας Μποζίκας μάς δήλωσε
πως συγχαίρει τη σημερινή
δημοτική αρχή, για το ενδιαφέρον που
έδειξε σε αυτό το φλέγον θέμα.

 

 

 

 

Γιώργος
Παπαπαναγιώτου  

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button