Βάσιμες ελπίδες από ΟΑΣΑ: Προβληματικά τα λεωφορεία στο Χαϊδάρι, αλλά θα τα διορθώσουμε…

Δημόσια διαβούλευση για τις συγκοινωνίες του Χαϊδαρίου. Πήραν μέρος και ανέπτυξαν τις απόψεις τους εκπρόσωποι του ΟΑΣΑ, η δημοτική αρχή, οι δημοτικές παρατάξεις, μέλη συλλόγων και δημότες. |
Κρίσιμης σημασίας για την καθημερινότητά μας, αλλά και πλούσιος σε περιεχόμενο ήταν ο ανοικτός διάλογος για τις προβληματικές συγκοινωνίες της πόλης, που έγινε στις 2 Ιουνίου στην αίθουσα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαϊδαρίου. Οι εκπρόσωποι το ΟΑΣΑ ανέπτυξαν την πρότασή τους για την αναδιοργάνωση των λεωφορειακών γραμμών , ενώ η διοίκηση του Δήμου και πολλοί δημότες έκαναν τις δικές τους προτάσεις.
ταλαιπωρία που βιώνουν καθημερινά ως
επιβατικό κοινό. Αιτία τα αραιά δρομολόγια
των λεωφορείων και η ελλιπής πρόσβαση προς τους σταθμούς του ΜΕΤΡΟ.
διοίκηση του ΟΑΣΑ εκπροσώπησαν ο
αντιπρόεδρος κ. Ευάγγελος Ρέντζιος μαζί
με τους κυρίους Δημήτρη Αποστολίδη, διευθυντή του Τμήματος Λειτουργικού Σχεδιασμού, και Νίκο Παπαδόπουλο, συγκοινωνιολόγο στον ίδιο Οργανισμό.
Ανοίγοντας
τη συζήτηση ο δήμαρχος Μιχάλης Σελέκος, τόνισε πως έλαβε αυτή
την πρωτοβουλία γιατί τα προβλήματα
που αντιμετωπίζει η πόλη μας σε αυτόν
τον τομέα, ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια, είναι εκρηκτικά. «Δεν πάει
άλλο και πρέπει να αντιμετωπίσουμε την
κατάσταση, γιατί χιλιάδες συμπολίτες
μας κυρίως εργαζόμενοι, συνταξιούχοι
και φοιτητές, άνθρωποι που δεν έχουν
δικό τους μεταφορικό μέσο, ταλαιπωρούνται.
Η αναμονή στη στάση ξεπερνά ακόμα και
τη μία ώρα, με συνέπεια να ξεκινούν πολύ
νωρίς για να πάνε στη δουλειά τους. Από
την άλλη, έχουμε παράνομη στάθμευση ΙΧ, που μπλοκάρει τα λεωφορεία, όπως και
ελλείψεις στεγάστρων και καθισμάτων
στις στάσεις», είπε χαρακτηριστικά.
σε επαφή με τον ΟΑΣΑ, που με τη σειρά του έστειλε τις προτάσεις του και ο
Δήμος τις έδωσε στη δημοσιότητα, προκειμένου να βρεθεί κοινή συνισταμένη με τον Οργανισμό. Το θέμα θα έρθει στο Δημοτικό
Συμβούλιο για να αποφασιστεί τι θα διεκδικήσουμε.
σοβαρή έλλειψη προσωπικού στον ΟΑΣΑ, με
αποτέλεσμα πολλά λεωφορεία να σκουριάζουν
στα αμαξοστάσιά του. Είπε πως δημοτική αρχή έχει
αποφασίσει να κάνει παράσταση στο
Υπουργείο Συγκοινωνιών, προκειμένου
να διεκδικήσει καλύτερες συγκοινωνίες
στην πόλη μας.
μαραθώνια προσπάθεια του Δήμου για
εξεύρεση δυο μικρών και ευκίνητων λεωφορείων που
θα λειτουργούν κυκλικά στο πλαίσιο της Δημοτικής Συγκοινωνίας.
έρχομαι σε Δήμο”
Β. Ρέντζιος, Δημήτρης Αποστολίδης, Νίκος Παπαδόπουλος |
Από την πλευρά
του ο κ. Ρέντζιος τόνισε πως λόγω έλλειψης
ανθρώπινου δυναμικού, προσπαθούν με “το
τίποτα” να φτιάξουν συγκοινωνίες. Ανέφερε
ακόμα πως είναι η πρώτη φορά που
πάει ο ίδιος σε κάποιο Δήμο για να συζητήσει
με την τοπική αρχή για το θέμα των
συγκοινωνιών. Υποσχέθηκε πως βάσει των
σημερινών δυνατοτήτων που έχει ο Οργανισμός, θα προσπαθήσει να κάνει το μέγιστο δυνατό
για την εξυπηρέτηση των επιβατών.
σε 15 μέρες. Αναμένεται ότι η παρέμβαση αυτή θα βελτιώσει τους χρόνους όλων των γραμμών που περνούν από την Ιερά Οδό.
αριθμούς”
του πως θέλει και εκείνος να ακούσει
τις προτάσεις των δημοτών, παρουσίασε
τα δεδομένα που έχουν οι υπηρεσίες του
ΟΑΣΑ για την περιοχή μας.
που καταλήγει στην Αγία Μαρίνα, ενώ κοντά βρίσκεται και αυτή που καταλήγει στην Ανθούπολη. Άρα, σύμφωνα
με το σκεπτικό του, πρέπει οι γραμμές
αυτές να συνδεθούν με τις λεωφορειακές.
Σε επαφές που είχε η διοίκηση του ΟΑΣΑ
με τον δήμαρχο, κατάλαβαν πως το πρόβλημα
εντοπίζεται στις γραμμές 803 και 811, σε
θέματα συχνότητας διέλευσης και κάλυψης με τις
γραμμές του ΜΕΤΡΟ στο Αιγάλεω.
όμως και άλλες λεωφορειακές γραμμές,
που συνδέουν το Χαϊδάρι με την Ανθούπολη,
τη Νίκαια και την Αθήνα. Η άποψη του
Δήμου είναι πως το 811 πρέπει να καταλήγει
στον Εσταυρωμένο (Αιγάλεω) και όχι στην Αγία Μαρίνα, προκειμένου οι δημότες
να έχουν πρόσβαση σε δημόσιες υπηρεσίες
που έχουν φύγει από το Χαϊδάρι και έχουν
μεταφερθεί στη γειτονική πόλη, αίτημα
που έχει γίνει ήδη δεκτό από τον ΟΑΣΑ.
κατά γράμμα τα δρομολόγια”
πως τα προγραμματισμένα δρομολόγια που
είναι αναρτημένα στην ιστοσελίδα του
ΟΑΣΑ δεν εκτελούνται στον προβλεπόμενο
χρόνο. Έτσι δρομολόγιο με συχνότητα 10
λεπτά (στα χαρτιά), εκτελείται ακόμα
και σε 30-40 λεπτά! Υποσχέθηκε όμως πως θα
τηρείται η συχνότητα με βάση τα σημερινά
δεδομένα σε δρομολόγια που μπορούν να
εκτελούνται σε σωστό χρόνο. Έτσι ο
σχεδιασμός τους θα εφαρμόζεται και στην
πράξη.
αίτημα από το Δήμο να περνάει η γραμμή
811 από το Δάσος και συγκεκριμένα από τις οδούς
Σατωβριάνδου – Αθηνάς – Ηρώων
Πολυτεχνείου – Σουκατζίδη. Κάτι τέτοιο, ενώ τεχνικά μπορεί να γίνει, θα έχει
ως αποτέλεσμα να αυξηθεί η χρονική διάρκεια του δρομολογίου αυτού. Έτσι θεωρούν
πως στην παρούσα φάση καλό είναι να μη
γίνει.
από την περιοχή του Λιούμη, όπως και
παλαιότερα.
εναλλακτικά τρεις προτάσεις: Να συνεχίσει
να πηγαίνει στον Πειραιά ή να έχει τελικό
προορισμό το Κρατικό Νοσοκομείο της
Νίκαιας ή να έχει τερματική στάση στο
Αιγάλεω, κάτι που θα φέρει συχνότερα
δρομολόγια. Δική τους άποψη είναι να
πηγαίνει μέχρι τη Νίκαια.
τα δρομολόγια του Β15 θα μπουν στη γραμμή
Α15. Για τις υπόλοιπες γραμμές που αφορούν
την πόλη μας, δεν προτείνουν αλλαγές.
Στη συνέχεια
πήραν το λόγο οι δημότες. Ως βασικό
πρόβλημα της ομαλής λειτουργίας των
συγκοινωνιών, θεώρησαν την παράνομη
στάθμευση οχημάτων. Ο ΟΑΣΑ υποσχέθηκε πως θα στείλει ενημέρωση στην Τροχαία,
ζητώντας τη συνδρομή της.
μας πρότεινε την κατασκευή ειδικών
δαπέδων, που δεν θα επιτρέπουν την
παράνομη στάθμευση, σε σημεία διέλευσης
των λεωφορείων.
προτάσεις.
ακολουθεί το 811.
Κέκροπος δεν μπορεί να είναι διπλής
κατεύθυνσης, αλλά να γίνεται αναστροφή
των οχημάτων.
προτάσεις δεν αναφέρεται καθόλου η
συγκοινωνιακή σύνδεση με την Αφαία ή
και με άλλες περιοχές όπως τη Γρηγορούσα.
από τα τελευταία δρομολόγια του ΜΕΤΡΟ.
σε γραφεία του ΟΑΣΑ να βγουν και να
αναλάβουν δρομολόγια, κάτι που οι
υπεύθυνοι υποστήριξαν πως δεν ισχύει.Θα βγει “άσπρος
καπνός”;
ήταν αμείωτο και η συζήτηση κράτησε ως
αργά το βράδυ.
ανέφερε πως, όπως δείχνουν τα πράγματα, υπάρχει καλή πρόθεση από τη διοίκηση
του ΟΑΣΑ για την επίλυση αυτών των
προβλημάτων και πολύ σύντομα θα υπάρξουν
και θα εφαρμοστούν ορατές λύσεις.
την πλευρά του ο Ανδρέας Μποζίκας μάς δήλωσε
πως συγχαίρει τη σημερινή
δημοτική αρχή, για το ενδιαφέρον που
έδειξε σε αυτό το φλέγον θέμα.
Γιώργος
Παπαπαναγιώτου