Κυκλοφοριακό αλαλούμ στο σταθμό της Αγίας Μαρίνας

Στην περιοχή μας, την περιοχή των «τριΔήμων» όπως συνηθίζω να την αναφέρω, αφού είναι η συμβολή των τριών Δήμων,  της Αγ. Βαρβάρας, του Αιγάλεω και του Χαϊδαρίου, ήλθε το Μετρό μαζί με τα συνηθισμένα δώρα του, την κυκλοφοριακή συμφόρηση και το παράνομο παρκάρισμα. 

Γράφει ο Θέμης Τζαβάρας

Στην αρχή ήμουν αισιόδοξος. Δεν μπορεί, με την εμπειρία που υπάρχει από άλλες περιοχές και το γεγονός ότι στην περίπτωσή μας έχουμε τρεις δημάρχους αντί για έναν, θα συνεργαστούν και θα δώσουν τις πρέπουσες λύσεις για να μην έχουμε κυκλοφοριακό χάλι.
Ένας μήνας λειτουργίας έφτανε για να πάει περίπατο η αισιοδοξία.
Να πάρουμε τα πράγματα με την σειρά.
Πρώτον στήθηκε ένα κτήριο έκτρωμα, για να λειτουργήσει σαν σταθμός αυτοκινήτων, ο οποίος όμως δεν ήταν έτοιμος όταν ξεκίνησε το Μετρό, με αποτέλεσμα όσοι επισκέπτες έρχονται να πάρουν το τραίνο, να κάνουν γύρα στην περιοχή για να βρούνε χώρους, όπου θα μπορούσαν να αφήσουν τα αυτοκίνητα.
Έτσι ανακάλυψαν κάθε διαθέσιμη αλάνα, πεζόδρομο, δημόσιους χώρους, δρόμους χωρίς απαγορευτικά (που είναι σχεδόν όλοι οι γύρω από τον σταθμό) και το μεγάλο πάρκινγκ του Πράκτικερ.
Όταν λειτουργήσει ο σταθμός αυτοκινήτων του Μετρό, πρώτα θα γεμίζουν αυτοί οι χώροι που προσφέρονται δωρεάν και μετά, αν περισσέψει κανένα αυτοκίνητο, θα μπαίνει στο πάρκινγκ του Μετρό. Όταν εκ των υστέρων θα αρχίσει αυστηρή αστυνόμευση και μπουν απαγορευτικά στους δρόμους, άντε να πείσουν ότι δεν κάνουν αβάντα στον ιδιώτη εκμεταλλευτή του πάρκινγκ.
Ας πάμε και λίγο παραπέρα. Στον Δήμο Αγίας Βαρβάρας, όπου ανήκει χωρικά ο σταθμός του Μετρό, όταν του παραδόθηκαν από την Μετρό ΑΕ οι δρόμοι της Αγίας Μαρίνας και της Κρήνης, που ήταν κλειστοί όσο ο σταθμός ήταν εργοτάξιο, είχαν ως εκ θαύματος στολιστεί με πινακίδες που απαγορεύουν την στάθμευση και κολωνάκια, για να διευκολυνθεί η είσοδος στο Μετρό από την μια μεριά και η είσοδος στο πάρκινγκ από την άλλη.
                                        
Κυκλοφοριακή μελέτη και απόφαση του ΔΣ- όπως ορίζει ο νόμος- προϋπήρξε; Αν όχι, η τοποθέτηση είναι παράνομη. Άρα και όσα έχουν εισπραχθεί από κλήσεις της τροχαίας πρέπει να επιστραφούν.
Να πούμε και το άλλο. Στην οδό Κρήνης, όπου απαγορεύεται η στάθμευση σε όλο το μήκος του δρόμου και προς τις δύο κατευθύνσεις, σταθμεύουν καθημερινά τουλάχιστον 30-35 αυτοκίνητα, από το πρωί μέχρι το βράδυ. Με πρόχειρο υπολογισμό, η Τροχαία  με τρεις μόνο επισκέψεις, θα έπρεπε να κόβει τουλάχιστον 90 -100 κλήσεις κάθε μέρα. Αλλά αφού το πάρκινγκ είναι κλειστό ποιο λόγο ύπαρξης έχουν οι πινακίδες; Να εισπράττει ο Δήμος;
Να δούμε και από την απέναντι πλευρά. Ο Δήμος Χαϊδαρίου έκανε κάτι για να ρυθμίσει την κυκλοφορία; Ναι, με απόφαση του ΔΣ, μονοδρόμησε την Πλαταιών, μην επιτρέποντας την άνοδο από την Ιερά Οδό προς Χαϊδάρι, γιατί με τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις δύο πλευρές του δρόμου, δεν ήταν δυνατή η ταυτόχρονη κίνηση αυτοκινήτων με διπλή κατεύθυνση. 
Η βάση της ξηλωμένης πινακίδας.
Από εδώ και πέρα αρχίζουν τα ευτράπελα.  Η απόφαση ζητούσε κολωνάκια στις γωνίες και δυο σήματα απαγορευτικά στην αρχή της Πλαταιών. Τα κολωνάκια μπήκαν. Από τα σήματα μπήκε μόνο το ένα στην συμβολή με την Ζεφύρου, αλλά αυτό δεν άρεσε σε κάποιους και πήγαν και το βγάλανε. Ο δρόμος ξανάγινε διπλής κατεύθυνσης χωρίς να δημιουργούνται πολλά προβλήματα, αφού εν τω μεταξύ το λεωφορείο της δημοτικής συγκοινωνίας χάλασε και δεν πέρναγε από εκεί.
Τώρα πείτε μου, αν τρακάρουν δύο αυτοκίνητα που κινούνται αντίθετα επί της Πλαταιών, ποιος αποζημιώνει ποιόν; Ο Δήμος και τους δύο;
Επιπλέον, χωρίς να υπάρχει στην απόφαση του ΔΣ, μπήκε και ένα επιπλέον σήμα στην συμβολή της Ζεφύρου με την Νικίου, που επιβάλλει την υποχρεωτική πορεία αριστερά προς την Νικίου.
Το μήνυμα ήταν σαφές προς τους οδηγούς που μπαίνουν από την Ιερά Οδό. «Δεν μπαίνεις από Πλαταιών, πας ευθεία την Ζεφύρου, στρίβεις αριστερά την Νικίου και ξανά συναντάς την Πλαταιών»
    
Αλλά  το παράνομο σήμα της υποχρεωτικής πορείας αριστερά κάνει παράνομους όλους όσους δεν θέλουν να πάνε προς Χαϊδάρι, αλλά να συνεχίσουν ευθεία την Ζεφύρου!
                                                                                                           
Ο Δήμος Αιγάλεω, με την σειρά του, δεν πήρε χαμπάρι ότι κάποιος άλλος έκανε παρέμβαση στην δική του πλευρά του δρόμου,  βάζοντας το παράνομο σήμα της υποχρεωτικής πορείας; Βλέπετε η Ζεφύρου είναι σύνορο μεταξύ του Χαϊδαρίου και του Αιγάλεω και κάθε  Δήμος είναι υπεύθυνος για την δική του πλευρά του δρόμου.
Τόση σοβαρότητα! Ύστερα φταίνε οι οδηγοί που και αυτοί κάνουν ό,τι θέλουν, αγνοώντας τα σήματα του ΚΟΚ.
Μετά από σχεδόν δύο μήνες λειτουργίας τα πάντα έχουν ισορροπήσει έτσι που επιβεβαιώνεται η θεωρία του χάους: Το μόνο νόμιμο σήμα έχει αφαιρεθεί, όλα τα παράνομα βρίσκονται στην θέση τους, οι οδηγοί τα αγνοούν, παρκάρουν όπου να ’ναι και κινούνται όπως θέλουν,  η Τροχαία κάνει στραβά μάτια κόβοντας καμία κλήση πού και πού και οι δημοτικοί άρχοντες και οι υπηρεσίες δεν έχουν πάρει χαμπάρι ή αλληθωρίζουν για λόγους που μόνο αυτοί ξέρουν.