ΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ξανά στον “πάγο” οι πεζογέφυρες! Ιδού τι φταίει

Τον περασμένο Φεβρουάριο μιλήσαμε με τον εκπρόσωπο της εταιρείας που έχει αναλάβει τις δύο πεζογέφυρες στη Λεωφόρο Αθηνών (και άλλες τέσσερις στην Αθήνα, από το ίδιο πρόγραμμα). Ήταν η περίοδος που το έργο στο Δάσος “είχε πάρει μπροστά” και μας είχε πει ότι μέσα στο καλοκαίρι -δηλαδή τώρα- όλα θα είναι έτοιμα. Όμως, πριν σβήσει το μελάνι εκείνου του άρθρου… η γέφυρα έπεσε και πάλι σε λήθαργο!

Συγκεκριμένα, ο κ. Πολυχρόνης Κοκκίνης, εκπρόσωπος της εταιρείας “Στάθης Κοκκίνης Τεχνολογία 2020”, μας είχε ότι σε 1 – 1,5 μήνα (δηλαδή τον Απρίλιο) θα έρθει από το εργοστάσιο σε κομμάτια η μεταλλική κατασκευή που θα ενώσει τα δύο βάθρα, πάνω από τη λεωφόρο. Θα συναρμολογηθεί στο πεζοδρόμιο και στη συνέχεια μεγάλος γερανός θα την τοποθετήσει στην οριστική της θέση. Θα ακολουθούσε η έναρξη εργασιών της πεζογέφυρας στο Παλατάκι. Ωστόσο, αυτό αυτό που έγινε μόνο ήταν ότι ολοκληρώθηκαν τα δύο βάθρα και τα ασανσέρ τους και πέραν τούτου ουδέν (πιο αναλυτικά “Αντίστροφη μέτρηση” για την πεζογέφυρα του Δάσους).

Ο συνολικός προϋπολογισμός για την κατασκευή των δύο πεζογεφυρών, βάσει δημοπράτησης, ήταν 3.864.943,22 € (με Φ.Π.Α.) και βάσει της συναφθείσας σύμβασης της εταιρείας (μετά τις εκπτώσεις) με το Υπουργείο Υποδομών ο προϋπολογισμός ανέρχεται στα 1.835.848,03 € (με Φ.Π.Α.) Το έργο συγχρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης και από Εθνικούς Πόρους, στο πλαίσιο του Ε.Π. ΑΤΤΙΚΗ 2014-2020 μέσω του ΠΕΠ.

Αναζητήσαμε την αιτία που προκάλεσε τη νέα αναστολή εργασιών (ας μην ξεχνάμε ότι η σύμβαση υπογράφηκε το 2017 με στόχο να παραδοθούν την άνοιξη του 2019!). Η πληροφορία που έχουμε είναι ότι το Υπουργείο Υποδομών, που κινεί το έργο, οφείλει στον εργολάβο περίπου ένα εκατομμύριο ευρώ και αυτός αναγκάστηκε να σταματήσει, με δεδομένη και την υπέρογκη αύξηση του κόστους των πρώτων υλών στο μεταξύ διάστημα. Δεν είναι η πρώτη φορά που αυτό συμβαίνει στο πολύπαθο έργο της κατασκευής των συνολικά 6 πεζογεφυρών στο Λεκανοπέδιο.

Αν λάβει κανείς υπόψη του το υψηλό ποσοστό έκπτωσης που έδωσε ο κατασκευαστής, το ότι έχει περάσει από τότε μια πενταετία, αλλά και το ότι οι τιμές των οικοδομικών υλικών καλπάζουν, είναι ακατανόητη η “στάση πληρωμών”, καθώς βάζει σε κίνδυνο την παράδοση του έργου.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button