Ένα από τα σημαντικά περιουσιακά στοιχεία που άφησε ο Αλέξανδρος Διομήδης στο Ίδρυμα Ιουλίας και Αλεξάνδρου Διομήδους, το οποίο υπάγεται στο Πανεπιστήμιο της Αθήνας και διαχειρίζεται τον γνωστό σε εμάς Διομήδειο Βοτανικό Κήπο, είναι το διατηρητέο νεοκλασικό της οδού Ρηγίλλης 18, όπου από το 1975 έως το 2011 στεγάζονταν τα κεντρικά γραφεία της Νέας Δημοκρατίας. Σε αυτό πρόκειται να δημιουργηθεί ένα πολυτελές ξενοδοχείο, που θα διεκδικήσει μερίδιο από την “άνοιξη” του τουρισμού της πρωτεύουσας.

Η Διαχειριστική Επιτροπή του Ιδρύματος χρειάστηκε να έρθει σε συμφωνία με τη Νέα Δημοκρατία για οφειλόμενα ενοίκια και το χρέος εξυπηρετείται χωρίς πρόβλημα με μηνιαίες καταβολές μέχρι σήμερα. Ακολούθως έγινε διαγωνισμός για την ενοικίασή του και μετά από δύο προκηρύξεις πλειοδότης αναδείχτηκε το 2019, προ πανδημίας, και για 50 χρόνια η εταιρεία “Τhe Margi Ανώνυμος Ξενοδοχειακή και Tουριστική Eταιρία’’, γνωστή από το 5άστερο ξενοδοχείο The Margi, με παρουσία από τη δεκαετία του ’60 στη Βουλιαγμένη. Το επενδυτικό πρόγραμμα για την ανακατασκευή, το οποίο τώρα μπαίνει σε τροχιά υλοποίησης, αντιστοιχεί σε 1,68 εκατ. ευρώ, με μηνιαίως καταβλητέο μίσθωμα ύψους 16.000 ευρώ.

Το πρότζεκτ έχει διατρέξει μακρύ δρόμο αδειοδοτήσεων από τις αρμόδιες Διευθύνσεις του Υπουργείου Πολιτισμού, διότι αφορά διατηρητέο κτήριο και την όλη διαδικασία παρακολουθεί το Ίδρυμα του Βοτανικού Κήπου. Στην υποβληθείσα μελέτη περιλαμβάνεται αφενός η αποκατάσταση του κτηρίου – μνημείου, όπως και η αναμόρφωσή του σε ξενοδοχείο. Επιπλέον η κατασκευή πενταώροφης προσθήκης στον περιβάλλοντα χώρο του ακινήτου σε υπάρχον μεταλλικό κτίριο. Αυτός φαίνεται ότι ήταν κι από τους βασικούς λόγους- πέραν φυσικά της πανδημίας και της δεδομένης χρονοτριβής των αδειοδοτικών διαδικασιών- για τους οποίους το χρονοδιάγραμμα για το νέο 5άστερο boutique της οδού Ρηγίλλης 18 έχει πάει πιο πίσω.

Το κτήριο χτίστηκε ως κατοικία του πολιτικού Aλέξανδρου Διομήδη, με την υπογραφή του αρχιτέκτονα Aναστάση Mεταξά, ο οποίος άφησε το “στίγμα” του μέσα από πολλά σπουδαία κτήρια της Αθήνας συναγωνιζόμενος επάξια τον Τσίλλερ. Αξιοσημείωτο είναι ότι το διατηρητέο της οδού Ρηγίλλης δεν είναι από τα συνηθισμένα της περιοχής, έστω κι αν αυτή είναι η εντύπωση που δίνει το μορφολογικό ύφος του ύστερου νεοκλασικισμού στην πρόσοψη. Οι κατόψεις του ακολουθούν την τυπική διάταξη των hôtels privés της Γαλλίας και της Αγγλίας: μαρμάρινο κλιμακοστάσιο που οδηγεί στο κεντρικό χολ, στο κεντρικό ξύλινο κλιμακοστάσιο που οδηγεί στον όροφο και σε τρεις μεγάλους χώρους υποδοχής, σαλόνια και τραπεζαρία. Ο πρώτος όροφος ακολουθεί και πάλι τις βασικές αρχές του γαλλικού hôtel privé. Αυτό όμως που ξαφνιάζει στην κατοικία Διομήδη είναι η πίσω, προς τον κήπο όψη, με το στοιχείο του πύργου στην αριστερή της πλευρά και την επίσης υπερυψωμένη δεξιά πλευρά, στοιχεία που συναντάμε στις εξοχικές επαύλεις της Κηφισιάς και του Νέου Φαλήρου.