ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Σύνθετο ενεργειακό project” στον Σκαραμαγκά – Ας το εξετάσουμε

Ένα από τα πιο “καυτά θέματα” όχι μόνο για το Χαϊδάρι, αλλά ολόκληρη την Αθήνα, είναι το ενδεχόμενο να λειτουργήσει στον Σκαραμαγκά ένα σύνθετο ενεργειακό project, που θα περιλαμβάνει τερματικό σταθμό φυσικού αερίου και εργοστάσιο παραγωγής ενέργειας. Επίσημες ανακοινώσεις από κυβέρνηση και επενδυτή δεν υπάρχουν και το ζήτημα συντηρείται από δημοσιεύματα οικονομικών εφημερίδων. Ωστόσο, όσο δεν διαψεύδεται είναι ζωντανό…

Ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός, μιλώντας στον Σκάι, ξεκαθάρισε ότι η ενδεχόμενη δημιουργία εγκατάστασης παραγωγής ενέργειας από φυσικό αέριο (LNG) θα υποβαθμίσει περεταίρω την περιοχή μας, δεδομένου ότι ήδη λειτουργούν τα διυλιστήρια. Βασικό επίσης είναι ότι ο χώρος έχει άδεια χρήσης Ναυπηγείου και όχι LNG. Για τους τους λόγους αυτούς ο Δήμος διαφωνεί κάθετα με μια τέτοια χρήση. (Περιμένουμε τις θέσεις και άλλων δημοτικών παρατάξεων και πολιτικών φορέων).

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” κρίνει σκόπιμο να διερευνήσει στο επόμενο διάστημα τι σημαίνει μια τέτοια μονάδα για την περιοχή μας, από σκοπιά περιβαλλοντική, ασφάλειας, όχλησης κτλ. Ήδη έχουμε κάνει μια πρώτη αναφορά: Εικόνες από τον Σκαραμαγκά του 2025;

Σήμερα δημοσιεύουμε την άποψη ενός επιστημονικού στελέχους του χώρου της ενέργειας, που θέλει να διατηρήσει την ανωνυμία του στη φάση αυτή, προκειμένου να επανέλθει με πιο εξειδικευμένες και επεξεργασμένες θέσεις. Η πρώτη σύντομη τοποθέτησή του αναφέρεται στη γειτνίαση του εν λόγω σταθμού με τον οικιστικό ιστό, αλλά και τα ίδια τα ναυπηγεία, και τις δυσκολίες αδειδότησης που αυτό θα προκαλέσει. Επίσης η λύση FSRU θα αντιμετωπίσει αντίστοιχα προβλήματα.

Να τι μας είπε ο μηχανολόγος μηχανικός Ε.Μ.Π., με πολύχρονη προϋπηρεσία στον χώρο της ενέργειας, που ανταποκρίθηκε πρώτος στο κάλεσμά μας:

α. Σταθμός φόρτισης τύπου Ρεβυθούσας είναι δύσκολο να κατασκευαστεί στον Σκαραμαγκά, γιατί πολύ δύσκολα θα πάρει άδεια λειτουργίας ένας τέτοιος σταθμός πολύ κοντά στον οικιστικό ιστό (στην περιοχή υπάρχει ο οικισμός του Σκαραμαγκά, της Άνω και Κάτω Αφαίας). Οι βιομηχανικού τύπου εγκαταστάσεις που θα περιελάμβανε ένας τέτοιος σταθμός είναι δύο βασικά. Η πρώτη αφορά σε δεξαμενές αποθήκευσης του υγροποιημένου αερίου LNG, το οποίο θα φορτώνεται στη συγκεκριμένη ακτή/λιμάνι και η δεύτερη αφορά στην εγκατάσταση αεριοποίησης του υγροποιημένου φυσικού αερίου, η οποία έχει όλα τα χαρακτηριστικά μιας βιομηχανικής εγκατάστασης. Αν υποτεθεί ότι θα γινόταν μία εγκατάσταση τύπου Ρεβυθούσας στο Σκαραμαγκά, τότε το τρίτο κομμάτι της επένδυσης, πού είναι οι αγωγοί μεταφοράς φυσικού αερίου, θα είναι το απλούστερο. Σημειώνω ενδεικτικά ότι στη Ρεβυθούσα, που είναι νησί, υπάρχουν τρεις δεξαμενές με συνολική δυναμικότητα 225.000 κυβικά μέτρα. Πέραν αυτών υπάρχει προφανώς μεγάλη δυσκολία να υλοποιηθεί σταθμός Φυσικού Αερίου σε τόσο μικρή απόσταση από τις εγκαταστάσεις των Ναυπηγείων.

β. Επειδή μία τέτοιου τύπου επένδυση πιθανότατα δεν θα περπατήσει, ας δούμε την περίπτωση του πλωτού σταθμού φυσικού αερίου, δηλαδή του λεγόμενου FSRU. Μία τέτοια επιλογή δεν θα αντιμετώπιζε περιβαλλοντικά και άλλα προβλήματα, ωστόσο επισημαίνεται ότι ο αντίστοιχος πλωτός σταθμός φυσικού αερίου στην Αλεξανδρούπολη είναι αγκυροβολημένος στα 8 μίλια μακριά από την πόλη! Πώς μπορούν να τηρηθούν τέτοιου μεγέθους αποστάσεις στον Κόλπο της Ελευσίνας;

Θα αναζητήσουμε και άλλες γνώμες.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button