ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Σε ειδική κυβερνητική κατεργασία το “διαμάντι του Σκαραμαγκά”

Λίγο πριν εκδοθεί η απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ (που επέλεξε την νομική ατραπό της… αναρμοδιότητας) ο εφοπλιστής Γιώργος Προκοπίου, νέος ιδιοκτήτης του Ναυπηγείου, είχε διαμαρτυρηθεί στην κυβέρνηση ότι του πούλησε “ακατέργαστο διαμάντι“. Να λοιπόν που με την “ταχύτητα του φωτός” το διαμάντι υπόκειται σε νομική κατεργασία! Εχτές 14/6 το Υπουργείο Οικονομικών έθεσε σε δημόσια διαβούλευση το σχέδιο νόμου “Ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά”. Πίσω από τον τίτλο αυτόν κρύβεται μια τεράστια βεντάλια δραστηριοτήτων, μεταξύ τους και εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, που είναι άγνωστο πώς είναι δυνατόν να “παντρευτούν” με ναυπηγικές εργασίες μεγάλης κλίμακας, τις οποίες κατά τα άλλα θέτει ως σκοπό του το υπό συζήτηση σχέδιο νόμου. Θυμίζουμε ότι δημοσιεύματα του οικονομικού Τύπου φέρουν τον επενδυτή να ενδιαφέρεται για τέτοιου είδους βιομηχανική χρήση.

Η ειρωνεία είναι ότι η εξέλιξη αυτή για την Ακτή Σκαραμαγκά έρχεται την ίδια ακριβώς ώρα που η κυβέρνηση διατυμπανίζει το πρότζεκτ του “The Ellinikon Park – Το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη και ένα από τα μεγαλύτερα παγκοσμίως”. Δυστυχώς, για την ποιότητα ζωής στη Δυτική Αθήνα δεν περίσσεψε ούτε γραμμάριο ενδιαφέροντος, και φυσικά ούτε μερικά στρέμματα! Όλη η φροντίδα είναι να καλυφθεί κάθε πιθανό κενό και να προστατευτεί από όλες τις πλευρές η επένδυση Προκοπίου, αν και… όλοι οι νόμοι κρίνονται στα δικαστήρια και τίποτε δεν απαγορεύει στον Δήμο Χαϊδαρίου να επανέλθει, αν το Δημοτικό Συμβούλιο κρίνει ότι θίγονται νόμιμα συμφέροντα της πόλης.

Μπορείτε να δείτε ολόκληρο το σχέδιο νόμου (και να κάνετε τα σχόλιά σας αν θέλετε) στο opengov.gr. Στο εισαγωγικό σημείωμα του Υπ. Οικονομικών αναφέρεται ότι “με τις προτεινόμενες διατάξεις θεσπίζεται ένα ολοκληρωμένο πλαίσιο για την απόδοση βιώσιμης προοπτικής ανάπτυξης και την εκ νέου λειτουργία των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, δια της υπαγωγής του επενδυτικού σχεδίου στο καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης. Με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται η διατήρηση της διαρκούς λειτουργίας των Ναυπηγείων, εξασφαλίζοντας παράλληλα τον εκσυγχρονισμό, την αναδιάρθρωση και την επέκτασή τους σε άλλα πεδία δραστηριοτήτων, ώστε αυτά να αποτελέσουν πρότυπο πράσινης ναυπηγίας σε ευρωπαϊκό και διεθνές επίπεδο.”

Ιδιαίτερη σημασία πρέπει να δοθεί στο άρθρο 3, 2γ, όπου προβλέπεται: “Ρυθμίζεται το χωρικό καθεστώς των ακινήτων που εντάσσονται στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, με τον καθορισμό, ανά τομέα, των επιτρεπόμενων χρήσεων γης και σχετικών κατευθύνσεων σχεδιασμού για τη χερσαία και τη θαλάσσια ζώνη των Ναυπηγείων. Ειδικότερα, μεταξύ των χρήσεων αυτών μπορεί να περιλαμβάνονται βιοτεχνικές και βιομηχανικές εγκαταστάσεις χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης, επαγγελματικά εργαστήρια, διοίκηση, περίθαλψη, εμπόριο και παροχή προσωπικών υπηρεσιών, γραφεία, στάθμευση, πρατήρια παροχής καυσίμων και ενέργειας, αποθήκες χαμηλής, μέσης και υψηλής όχλησης, εγκαταστάσεις εφοδιαστικής, εγκαταστάσεις μέσων μαζικής μεταφοράς, τουρισμός – αναψυχή ή τουριστικοί λιμένες, εγκαταστάσεις ανακύκλωσης συσκευασιών και υλικών, εγκαταστάσεις παραγωγής, αποθήκευσης και μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας και φυσικού αερίου, ύδρευσης, τηλεπικοινωνιών, και συναφείς εγκαταστάσεις, καθώς και εγκαταστάσεις Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας, στρατιωτικές εγκαταστάσεις”.

Μ.Χ.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button