Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος: Η νέα έδρα κατασκευάζεται στο Χαϊδάρι
Ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος υλοποιεί την απόφαση να μεταφερει την έδρα του στο Χαϊδάρι και οι εργασίες μετασκευής κτηρίου που απέκτησε στον Σκαραμαγκά βρίσκονται σε εξέλιξη.
Πρόκειται για μια δυναμική επιχείρηση του χώρου της ναυτιλίας, που έχει πλήθος δραστηριοτήτων στο χαρτοφυλάκιό της, με κορυφαία το Ναυπηγείο Σαλαμίνας.
Όπως έχουμε γράψει, ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος απέκτησε σε δημοπρασία το μεγάλο ακίνητο και σκοπεύει να φέρει τα γραφεία της στο Χαϊδάρι.
Ο Σκαραμαγκάς, λοιπόν, με την αναμενόμενη επαναλειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά φαίνεται να ανακτά μέρος των δραστηριοτήτων που χάθηκαν την τελευταία 15ετία, μετά την απαξίωση και μετέπειτα το κλείσιμο του Ναυπηγείου.
Αλλά φιλοδοξεί να προχωρήσει και πιο δυναμικά, όπως δείχνει η έλευση του Ομίλου Σπανόπουλου, που πέρα από γραφεία θα κατασκευάσει και εκθεσιακό χώρο με ναυτιλιακά είδη.
Ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος δραστηριοποιείται στις ναυπηγήσεις με δύο μονάδες, μία στο Πέραμα και μία στη Σαλαμίνα. Τον Ιούλιο του 2019 ο Όμιλος Σπανόπουλου απέκτησε τη δεξαμενή νο 3 του ναυπηγείου Σκαραμαγκά με την προοπτική να ανακατασκευαστεί και να αποτελέσει τη μεγαλύτερη πλωτή δεξαμενή του Ομίλου (αναλυτικά εδώ: Εκποιήθηκε μεγάλη πλωτή δεξαμενή των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά).
Πέρα από τις Ναυπηγικές εργασίες, ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος, μια οικογενειακή επιχείρηση με ιστορία 50 χρόνων, ασχολείται με παράκτια και λιμενικά έργα, ανέλκυση ναυαγίων, ρυμουλκήσεις λιμένος και ανοικτής θαλάσσης κτλ.
Πριν από τον Δεύτερο Παγκόσμιο Πόλεμο, ήρθε στην Ελλάδα από την Κωνσταντινούπολη ο Χρήστος Ι. Σπανόπουλος. «Παιδί της Πόλης», αλλά και «παιδί της πιάτσας», ο Χρήστος άρχισε να εργάζεται στο λιμάνι του Πειραιά.
Το προσφυγόπουλο από την Κωνσταντινούπολη αρκετά νωρίς αντιλήφθηκε, όπως όλοι οι νέοι στον Πειραιά και στα νησιά, ότι η θάλασσα είχε ανοιχτούς ορίζοντες και εκεί θα εξασφάλιζε το ψωμί της οικογένειας του.
Ο καπετάν Χρήστος με την γυναίκα του Αγγέλα, που μάζευε «στο κομπόδεμα ό,τι περίσσευε» κατόρθωσαν να αγοράσουν μια λάντζα που εκτελούσε δρομολόγια από τα Λεμονάδικα στα πλοία που ήταν αρόδο.
Έτσι, το 1962, ο «Βόσπορος», έτσι ονόμασε τη λάντζα προς τιμήν της «αλησμόνητης πατρίδας», άρχισε τα δρομολόγια. Όμως, ο καπετάν Χρήστος ήταν δραστήριος, επίμονος και φιλόδοξος. Σκέφτηκε να επεκταθεί και στα ρυμουλκά. Πολλοί είναι εκείνοι που τον θυμούνται να στριφογυρίζει στα γραφεία του υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας στο Πασαλιμάνι προκειμένου να εξασφαλίσει τις άδειες για τα ρυμουλκά, σε μια εποχή που κυριαρχούσαν οι εταιρείες του Μάτσα και του Βερνίκου.
Όμως, μετά τον θάνατο του, το τιμόνι της εταιρείας ανέλαβε η γυναίκα του, Αγγέλα, και δραστηριοποιήθηκαν σταδιακά και τα παιδιά του, ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης.
Ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης, στη διάρκεια της δεκαετίας του ’80, ασχολήθηκαν με την αγορά και την κατασκευή πλωτών γερανών, ενώ δραστηριοποιήθηκαν και στα λιμενικά έργα, σε μια εποχή που άρχισαν τα προγράμματα επέκτασης και διαμόρφωσης νέων προβλητών και μαρίνων.
Η γιγάντωση της εταιρείας οφείλεται στον φιλόδοξο σχεδιασμό και στα σταθερά βήματα ανάπτυξης που έκανε η οικογένεια Σπανόπουλου. Έτσι στη νέα χιλιετία ο όμιλος Σπανόπουλου διέθετε αρκετές εταιρείες στους τομείς της ρυμούλκησης, των ναυπηγείων, των λιμενικών έργων και θαλάσσιων κατασκευών.
Οι επενδύσεις στον τομέα των Ναυπηγείων, τόσο στη Σαλαμίνα, όσο και στο Πέραμα κατέστησαν την οικογένεια Σπανόπουλου ως μια από τις πιο επιτυχημένες ναυτιλιακές επιχειρήσεις του Ναυτιλιακού Cluster.
Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος: Η ανάπτυξη
Ο καπετάν Χρήστος το 1962 αγόρασε την λάντζα «Βόσπορος» και δραστηριοποιείται στο λιμάνι του Πειραιά. Αργότερα ολοκληρώθηκε η κατασκευή του ρυμουλκού «Χρήστος», που ήταν το πρώτο ρυμουλκό πλοίο της εταιρείας.
Το 1980, κατασκευάστηκε ο πρώτος Πλωτός Γερανός «ΤΑ ΔΥΟ ΑΔΕΡΦΙΑ».
Το 1987, αγοράστηκε το φέρρυ μποτ «Δημήτριος Γ» και ναυλώθηκε από τη Δημόσια Επιχείρηση Πετρελαίου (Δ.Ε.Π. Α.Ε.), σε εργασίες για την αναζήτηση αποθεμάτων πετρελαίου στο Ιόνιο Πέλαγος.
Το 1999, η εταιρεία της οικογένειας συμμετείχε στην κατασκευή του επιβατηγού λιμένα Πειραιά με καινοτόμες υποθαλάσσιες εκρήξεις.
Το 2006 ίδρυσε και διαμόρφωσε ένα υπερσύγχρονο ναυπηγείο, συνολικής έκτασης 40.000 m2 στη Σαλαμίνα, στα πρώην ναυπηγεία Καράγιωργα, που σήμερα μπορεί να επισκευάζει ταυτόχρονα 30 πλοία.
Το 2009 αποκτήθηκαν τρία ρυμουλκά ανοικτής θαλάσσης που κυμαίνονται έως και 100 τόνους BP (Bollard Pull). Έτσι, ο όμιλος, πλέον επέκτεινε τις δραστηριότητές του σε υπηρεσίες ρυμούλκησης ανοικτής θαλάσσης σε όλο τον κόσμο, ρυμουλκώντας γεωτρύπανα, πλατφόρμες εξόρυξης πετρελαίου, φορτηγίδες μεταφοράς, δεξαμενόπλοια και οποιαδήποτε μεγάλα επιπλέοντα αντικείμενα σε οποιαδήποτε
Το 2012 έγινε η κατασκευή του αυτοκινούμενου πλωτού γερανού – φορτηγίδας «IGNATIOS III» 400tn.
Το 2013 ολοκληρώθηκε η κατασκευή του αυτοκινούμενου πλωτού γερανού «IGNATIOS II» 300tn.
Το 2014 ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος προχώρησε στην κατασκευή φορτηγίδας αυτόματης ανύψωσης «IGNATIOS V» και ίδρυση και κατασκευή ενός υπερσύγχρονου ναυπηγείου πολυτελών σκαφών αναψυχής, 17.000 m2 στο Πέραμα.
Το 2016 ναυπήγησε τα ρυμουλκά «CHRISTOS XXX» & «CHRISTOS XXXI» με 45 τόνους BP (Bollard Pull).
Το 2022 αγόρασε άλλα δύο ρυμουλκά από τον Σταύρο Καραπιπέρη και συμμετέχει σε κοινοπραξία ρυμουλκών και ναυαγιαιρέσεων με τον Κώστα Λυμπουσάκη και την οικογένεια Βερνίκου.
Ο Ιγνάτιος και ο Μιχάλης Σπανόπουλος υποστηρίζουν ότι στον Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος απασχολούν «αφιερωμένους στον κοινό στόχο μας, πλήρως καταρτισμένους και έμπειρους επαγγελματίες τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα».
Στις ιδιόκτητες εγκαταστάσεις του ναυπηγείου, τόσο στη Σαλαμίνα, όσο και στο Πέραμα, μπορούν να φιλοξενήσουν όλους τους τύπους των σκαφών και mega yachts, προσφέροντας υψηλού επιπέδου ναυπηγοεπισκευαστικές υπηρεσίες.
Αξίζει να επισημανθεί ότι ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος έχει αναπτύξει μια αξιοσημείωτη τεχνογνωσία εκτελώντας περισσότερα από 400 έργα στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, περιλαμβάνοντας: Κατασκευές Λιμένων και Μαρινών Σκαφών Αναψυχής. Εκσκαφές και Βυθοκορήσεις. Κατασκευές Κυματοθραυστών και Προστασία Ακτών. Κατασκευές και τοποθέτηση Caissons και Στοιχείων Σκυροδέματος. Πασσαλομπήξεις. Παράκτια Έργα Θεμελιώσεων. Γεωτεχνικές Έρευνες. Ποντίσεις και επισκευές Υποθαλάσσιων Αγωγών και Καλωδίων.
Επίσης, ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος αναλαμβάνει πόντιση νέων αγωγών και καλωδίων, καθώς και η επισκευή αυτών, είναι ένας πολύ σημαντικός τομέας δραστηριότητας του ομίλου. Το έμπειρο τεχνικό προσωπικό (τοπογράφοι, καταδυτικό συνεργείο, χειριστές), ο άρτιος μηχανολογικός (Πλωτοί Γερανοί ειδικά διαμορφωμένοι με καλωδιακό εξοπλισμό) σε συνδυασμό με τον τελευταίας τεχνολογίας ηλεκτρονικό εξοπλισμό (ROV, DGPS, ECHOSOUNDERS, UNDERWATER INSPECTION & RECORDING SYSTEM) παρέχουν την δυνατότητα ανάληψης κάθε είδους συναφούς έργου, καλύπτοντας κάθε υποκατηγορία του, όπως εκσκαφή και επανεπίχωση τάφρου πόντισης, κατασκευή και τοποθέτηση προκατασκευασμένων στοιχείων σκυροδέματος (προστασίας), πόντιση, υποβρύχια σύνδεση και συγκόλληση.
Το ναυπηγείο σκαφών αναψυχής Σπανόπουλου στο Πέραμα καταλαμβάνει έκταση 17,000 τετραγωνικών μέτρων, ικανό να φιλοξενήσει θαλαμηγούς (mega yachts) από 25 έως 65 μέτρα καθώς και 2,500 τετραγωνικά μέτρα γραφείων, συνεργείων, αποθήκες, βιβλιοθήκη, γυμναστήριο, καφετέρια, βεράντα καθώς και χώρους φιλοξενίας για πληρώματα και επισκέπτες.
Σήμερα, ο Όμιλος εταιρειών Σπανόπουλος διαθέτει ιδιόκτητο στόλο που αριθμεί εξήντα πέντε πλοία και πλωτά μέσα, τα οποία είναι πλήρως εξοπλισμένα σύμφωνα µε τους ισχύοντες διεθνείς κανόνες ασφάλειας, προστασίας του περιβάλλοντος και των εργαζομένων.