ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Ο Δήμος Χαϊδαρίου προσφεύγει στο ΣτΕ – Eμπλοκή στην πώληση των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά

Αίτηση ακύρωσης του διαγωνισμού πώλησης του εμπορικού τμήματος των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά προτίθεται να καταθέσει στο Συμβούλιο της Επικρατείας ο Δήμος Χαϊδαρίου, όπως επιβεβαιώνει με δήλωσή του στην “Εφ.Συν.” ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός.

Σε ρεπορτάζ της Αφροδίτης Τζιαντζή για την “Εφ.Συν.” αναφέρεται πότι ο δήμος έχει αποστείλει επανειλημμένα εξώδικες διαμαρτυρίες στην ΕΤΑΔ, αμφισβητώντας τη νομιμότητα της πώλησης της προβλήτας 4, η οποία συμπεριλαμβάνεται στο ακίνητο των 332 στρεμμάτων που κατακυρώθηκε με διαγωνισμό στον εφοπλιστή Γιώργο Προκοπίου, για το αντίτιμο των 37,3 εκατ. ευρώ.

Η προσφυγή στο ΣτΕ, εφόσον κατατεθεί έγκαιρα, ενδέχεται να δημιουργήσει προσκόμματα στη διαδικασία μεταβίβασης του ακινήτου η οποία αναμένεται ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες. Εξώδικα έχουν κοινοποιηθεί και στην ειδική διαχείριση της Ελληνικά Ναυπηγεία Α.Ε., υποστηρίζοντας ότι στα 350 στρέμματα του στρατιωτικού σκέλους των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά, που κατακυρώθηκαν επίσης στον Γ. Προκοπίου για 25,2 εκατ. ευρώ, περιλαμβάνονται και 3 ΚΑΕΚ (Κωδικοί Αριθμοί Εθνικού Κτηματολογίου) ιδιοκτησίας του Δήμου Χαϊδαρίου.

«Υποστηρίζουμε ότι το κομμάτι της προβλήτας 4 είναι εκτός συνδιαλλαγής. Δεν νομιμοποιείται η ΕΤΑΔ να το πουλήσει, γιατί ουσιαστικά είναι κοινόχρηστο», λέει στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος Χαϊδαρίου. Οπως εξηγεί, «η ΕΤΑΔ μας απάντησε στο αρχικό εξώδικο που στείλαμε πριν τον πρώτο διαγωνισμό, που κηρύχθηκε άγονος, εκθέτοντας μια δική της διαφορετική νομική προσέγγιση. Η ΕΝΑΕ όμως, μολονότι κοινοποιήσαμε και σε εκείνη εξώδικο, δεν μπήκε καν στον κόπο να μας απαντήσει, κάτι που μας προξένησε μεγάλη εντύπωση».

Σύμφωνα με το σκεπτικό του δήμου, η προβλήτα 4 στην Ακτή Σκαραμαγκά, μια έκταση 220 στρεμμάτων, δεν μπορεί να συμπεριληφθεί στα περιουσιακά στοιχεία της ΕΤΑΔ, καθώς αποτελεί ζώνη παραλίας και αιγιαλού και πρέπει να διασφαλίζονται σε κάθε περίπτωση ο κοινόχρηστος χαρακτήρας της και η ελεύθερη πρόσβαση των πολιτών σε αυτήν.

Επιπλέον o δήμος υποστηρίζει ότι η προβλήτα 4 δεν είναι κατά κανέναν τρόπο απαραίτητη για τη λειτουργία των Ναυπηγείων, χαρακτηρίζει τη συνένωσή της με τη δεξαμενή 5 σε ενιαίο ακίνητο από την ΕΤΑΔ το 2018 «ολέθριο σφάλμα» και διεκδικεί τη χρήση της, όπως είναι άλλωστε πάγιο αίτημα των κατοίκων εδώ και δεκαετίες. Η δεξαμενή 5, χαρακτηρισμένη ως «η μεγαλύτερη δεξαμενή της Μεσογείου», χωρητικότητας 500.000 τόνων, αποτελούσε ένα από τα βασικά δέλεαρ για την πώληση του ακινήτου της ΕΤΑΔ.

Βέβαια ο έτερος διεκδικητής των Ναυπηγείων, Θ. Πριόβολος, υποστήριζε ότι μπορεί να μην είναι οικονομοτεχνικά αξιοποιήσιμη, καθώς περιλαμβάνει πολλές αστοχίες και χρήζει δαπανηρών επισκευών. Στο εξώδικό του ο δήμος ζητάει να αποσυνδεθεί η χερσαία έκταση από τη δεξαμενή 5, θεωρώντας ότι «η απόδοση της προβλήτας 4 είναι το ελάχιστο αντιστάθμισμα που δικαιούνται οι πολίτες του Χαϊδαρίου και ευρύτερα της Δυτικής Αθήνας, για την τεράστια οικολογική και περιβαλλοντική καταστροφή που υπέστη η άλλοτε μαγευτική παραλία του Σκαραμαγκά από την εκεί εγκατάσταση των Ναυπηγείων».

Το αίτημα για παραχώρηση της προβλήτας 4 υποστηρίζει με ομόφωνη απόφαση και ο Αναπτυξιακός Σύνδεσμος Δυτικής Αθήνας, εκπροσωπώντας τους 7 δήμους της περιοχής (Αιγάλεω, Περιστέρι, Πετρούπολη, Αγία Βαρβάρα, Αγιοι Ανάργυροι-Καματερό, Ιλιον και Χαϊδάρι).

Ψήφισμα για την ακύρωση της πώλησης της προβλήτας 4 έχει αναρτηθεί και στην ηλεκτρονική πλατφόρμα Αvaaz, με πρωτοβουλία κατοίκων, συγκεντρώνοντας εκατοντάδες υπογραφές. Οι κάτοικοι υπενθυμίζουν ότι η δημιουργία της προβλήτας 4 προέκυψε μέσω παράνομης επιχωμάτωσης τη δεκαετία του 1970, προκαλώντας τόσο τη συστηματική ρύπανση της περιοχής όσο και την οριστική διακοπή της πρόσβασης των λαϊκών οικογενειών στη θάλασσα.

Η προβλήτα

Προσθέτουν, όπως αναφέρεται στο σχετικό εξώδικο του δήμου, ότι η προβλήτα ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε για δραστηριότητες σχετικές με τη λειτουργία των Ναυπηγείων, αντίθετα, «τα τελευταία είκοσι χρόνια έχει χρησιμοποιηθεί για προσωρινή λειτουργία ως λιμάνι εκφόρτωσης πλοίων κοντέινερ και από το 2016 ως εγκατάσταση του κέντρου φιλοξενίας προσφύγων, με τη σύμφωνη γνώμη της τότε δημοτικής αρχής και της κυβέρνησης».

Το ψήφισμα καταλήγει ότι, εφόσον γίνει αποκατάσταση του φυσικού περιβάλλοντος, η προβλήτα 4 θα μπορούσε να αποτελέσει εύκολη και προσιτή λύση για μια βόλτα στη θάλασσα για το περίπου ένα εκατομμύριο των κατοίκων της Δυτικής Αθήνας. Από το ψήφισμα δεν λείπει η νοσταλγική πινελιά, παραπέμποντας μέχρι και στη βιογραφία του Γιώργου Ζαμπέτα: «Τότε ο Σκαραμαγκάς ήτανε η καλύτερη πλαζ και παίρναμε και τα όργανα και παίζαμε κιόλας. Τότε ο Σκαραμαγκάς ήτανε το μπάνιο, το καλό μπάνιο. Πεύκα, καθαρή λαμπερή θάλασσα, κοσμάκης, σούστες, αμάξια, ψαράκι…» έλεγε ο Αιγαλεώτης λαϊκός συνθέτης και μάστορας του μπουζουκιού στη βιογράφο του Ιωάννα Κλειασίου.

Οι κάτοικοι γνωρίζουν ότι δεν μπορούν να γυρίσουν το ρολόι πίσω, εξάλλου είναι υπέρ της επαναλειτουργίας των Ναυπηγείων, καθώς, εκτός από την επαναπρόσληψη των ήδη εργαζομένων, θα συνεισφέρουν στη δημιουργία νέων θέσεων εργασίας. Δεν παραιτούνται όμως από το δικαίωμά τους ότι «και στη Δυτική Αθήνα έχουμε ζωή».

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΕΔΩ: Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη ο Δήμος Χαϊδαρίου για την Ακτή Σκαραμαγκά // Ναυπηγεία Σκαραμαγκά: Συνάντηση του εφοπλιστή Προκοπίου με τον πρωθυπουργό // Τι ζητάμε στην Ακτή Σκαραμαγκά

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button