Η πρόταση για κατασκευή κρουαζιερόπλοιων και ο “πονοκέφαλος” για τον Σκαραμαγκά 

Όπως έχουμε γράψει και πάλι, για τα υπό ειδική διαχείριση ναυπηγεία Σκαραμαγκά αναμένεται η προκήρυξη διαγωνισμού, ο οποίος, σύμφωνα με το υπ. Ανάπτυξης και Επενδύσεων, θα πρέπει να έχει γίνει μέσα στο α’ τρίμηνο του 2020.

Το newmoney.gr σημειώνει ότι το πρότζεκτ ενέχει πολλούς κινδύνους παρά το γεγονός πως τελευταία υπήρξε προσέγγιση από  σοβαρό επενδυτικό σχήμα ιταλικών και γερμανικών συμφερόντων με την εμπλοκή και γνωστού Έλληνα εφοπλιστή, για την προοπτική εξαγοράς τόσο της σταθερής μόνιμης δεξαμενής Νο 5, που έχει περάσει στον έλεγχο της ΕΤΑΔ, όσο και του εμπορικού και στρατιωτικού τμήματος της ΕΝΑΕ.

Είναι ακριβώς αυτό το στρατιωτικό τμήμα και οι δεσμεύσεις από την συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανάκτηση επιδοτήσεων ύψους 500 εκατ. ευρώ περίπου πλέον τόκων, που εξακολουθεί να καθιστά αμφίβολη την επιτυχία του εγχειρήματος.
Πληροφορίες του newmoney.gr αναφέρουν πως ήδη η ηγεσία του υπ. Ανάπτυξης βρίσκεται σε επαφή με τις αρμόδιες ευρωπαϊκές αρχές προκειμένου να διαπιστώσει τα περιθώρια που υπάρχουν και κυρίως τις κινήσεις που μπορεί η ίδια να δρομολογήσει ώστε να δοθεί λύση και να μην κολλήσει η διαδικασία.
Παράλληλα, για να διευκολυνθούν οι διαδικασίες, με άρθρο που ενέταξε η κυβέρνηση στο αναπτυξιακό πολυνομοσχέδιο, ορίζεται ότι το Δημόσιο υποχρεούται να παραχωρεί δικαίωμα αποκλειστικής χρήσης επί της ζώνης ή τμημάτων της ζώνης αιγιαλού έμπροσθεν των εγκαταστάσεων των ναυπηγείων Σκαραμαγκά σε κάθε πρόσωπο, το οποίο λειτουργεί επιχείρηση ναυπηγείου επί των γεωτεμαχίων που αποτελούν το όλο συγκρότημα των ναυπηγείων.
Επίσης, προβλέπει ότι στην επιχείρηση του ναυπηγείου θα παραχωρείται η αποκλειστική χρήση του αναγκαίου θαλάσσιου χώρου, έμπροσθεν της ζώνης αιγιαλού, για τη λειτουργία του. Το ίδιο άρθρο ορίζει ότι κτίρια, εγκαταστάσεις και λοιπές κατασκευές, που βρίσκονται στα γεωτεμάχια που αποτελούν το όλο συγκρότημα των ναυπηγείων Σκαραμαγκά, είτε σε ιδιόκτητη έκταση είτε σε δημόσια κτήματα παραχωρηθέντα κατ’ αποκλειστική χρήση στα ναυπηγεία, εφόσον έχουν κατασκευαστεί μετά την έναρξη ισχύος του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 2941/2001 και μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, αφορούν αποκλειστικά σε στρατιωτικά έργα και εγκαταστάσεις και θεωρούνται νόμιμα ως έχουν.