Ελληνοϊταλικό εφοπλιστικό ντιλ: Θέλουν τον Σκαραμαγκά για χτίσιμο κρουαζιερόπλοιων

Ελληνοϊταλική mega-συνεργασία με γερμανική τεχνογνωσία είναι “στα σκαριά” για τον Σκαραμαγκά, με βασικό αντικείμενο τη ναυπήγηση κρουαζιερόπλοιων.

Σύμφωνα με δημοσίευμα του Γ. Δημητρομανωλάκη στο mononews.gr, σε γνώση (και έγκριση) της κυβέρνησης, βρίσκεται συμφωνία του Έλληνα εφοπλιστή Θεόφιλου Πριόβολου με την θηριώδη εταιρεία Mediterranean Shipping Company (MSC), συμφερόντων του Ιταλού μεγιστάνα Τζιανλουίτζι Απόντε (είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο μετά την Maersk) και τη γερμανική διαχειρίστρια ναυπηγείων Blohm+Voss (B+V) για τη ναυπήγηση στα, ναυπηγεία Σκαραμαγκά των βασικών δομικών μερών (κύτος και υπερκατασκευές) κρουαζιερόπλοιων, τα οποία στη συνέχεια θα εξοπλίζονται και θα φινίρονται στην Ιταλία.

Το δημοσίευμα αναφέρει ότι το εγχείρημα έχει λάβει τις ευλογίες της ελληνικής κυβέρνησης. Συγκεκριμένα, ο Θ. Πριόβολος συζητά με τον ειδικό διαχειριστή της ΕΝΑΕ, τον υπουργό Ανάπτυξης, Αδωνι Γεωργιάδη, και τις πιστώτριες τράπεζες την προοπτική εξαγοράς των ναυπηγείων. Τόσο της σταθερής μόνιμης δεξαμενής 5, που έχει περάσει στον έλεγχο της ΕΤΑΔ, όσο και του εμπορικού και στρατιωτικού τμήματος της ΕΝΑΕ.

Είναι αυτό το στρατιωτικό τμήμα και οι δεσμεύσεις από την συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή για την ανάκτηση επιδοτήσεων ύψους 500 εκατομμυρίων ευρώ περίπου, πλέον τόκων, που εξακολουθεί να καθιστά αμφίβολη την επιτυχία του εγχειρήματος.

Η βασική αρχιτεκτονική της συμφωνίας είναι απλή: ο Απόντε (με συνολική περιουσία 11 δισ. δολαρίων σύμφωνα με το Forbes), καθώς δεν υπάρχουν διαθέσιμες θέσεις σε άλλα ευρωπαϊκά ναυπηγεία για τα επόμενα αρκετά χρόνια, θέλει να ναυπηγεί εδώ τα νέα του κρουαζιερόπλοια, που θα τελειοποιεί στην πατρίδα του.

Με συμβόλαια για τέτοιες ναυπηγήσεις και διαχειριστή των ναυπηγείων τον έμπειρο γερμανικό όμιλο, ο Έλληνας επιχειρηματίας μπορεί να διασφαλίσει χρηματοδότηση για την εξαγορά και λειτουργία της μονάδας. Η προσθήκη ή μη συμβάσεων από το Πολεμικό Ναυτικό παραμένει ένα ερωτηματικό, ενώ σε κάθε περίπτωση η εξαγορά θα πρέπει να περάσει μέσα από δυο διαγωνιστικές διαδικασίες: της ΕΤΑΔ και του Ειδικού Διαχειριστή.
Ο Θ. Πριόβολος είναι βασικός μέτοχος του North Star Group που εδρεύει στην Ελβετία και δραστηριοποιείται τόσο στην ποντοπόρο ναυτιλία (με συνεργασία με τον Απόντε) όσο και στα ακίνητα, την τεχνολογία και άλλους τομείς.