Η κυβέρνηση “ξεπαγώνει” τον υπέρ-κόμβο Σκαραμαγκά, υπό την πίεση νέων δεδομένων στην περιοχή
Βγαίνει οριστικά, όπως φαίνεται, από τα συρτάρια το έργο για τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά. Σύμφωνα με το ypodomes.gr, κατά τη τοποθέτησή του την περασμένη Δευτέρα o υφυπουργός Υποδομών, Νίκος Ταχιάος, στο συνέδριο Green Deal είπε ότι είναι ένα από τα έργα τα οποία αποτελούν προτεραιότητα για το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.
Χρειάστηκε βέβαια να μιλήσουν δημόσια για τις εξαιρετικά προβληματικές οδικές υποδομές της Δυτικής Αττικής -πέραν όλων των άλλων – και οι επιχειρηματίες που προωθούν επενδύσεις εκατοντάδων εκατομμυρίων ευρώ στην περιοχή (βλέπε Επιχειρηματίες “στα κάγκελα”: Απαρχαιωμένες οι οδικές υποδομές στη Δυτική Αττική).
Σύμφωνα με τον κ.Ταχιάο, η χρηματοδότηση θα καλυφθεί από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και στόχος είναι να ολοκληρωθεί η κάλυψη της χρηματοδότησης το επόμενο διάστημα ούτως ώστε το έργο να μπορέσει να δημοπρατηθεί εντός του πρώτου εξαμήνου του 2025. Το κόστος των περίπου 70 εκατ. ευρώ είναι ένα μικρό κλάσμα των κονδυλίων που διατίθενται για διάφορα έργα στην Αττική αυτή την περίοδο.
Ο σκοπός του έργου είναι να προσφέρει ανακούφιση στους οδηγούς που κινούνται στο Θριάσιο Πεδίο και τη Δυτική Αθήνα. Τα προβλήματα σε Λεωφόρο Αθηνών, Λεωφόρο Σχιστού κτλ. ήταν μεγάλα για πολλά χρόνια, αναμένεται όμως να επιδεινωθούν ακόμη περισσότερο αφού στην περιοχή υπάρχει ευρεία και ταχύτατη ανάπτυξη στον χώρο των logistics και της βιομηχανίας.
Με την λειτουργία του θα αποσυμφορηθεί ο κόμβος Λεωφόρου Αθηνών και Λεωφόρου Σχιστού που σήμερα “εκβάλλει” στη Λεωφόρο Αθηνών”, ενώ με το έργο του Τριπλού Κόμβου θα συνεχίζει μέσω της (ημιτελούς σήμερα) Περιφερειακής Αιγάλεω προς Αττική Οδό.
Επιπρόσθετα με τον Τριπλό Κόμβο Σκαραμαγκά θα λειτουργήσει και η σήραγγα φάντασμα που στέκει δεκαετίες στην περιοχή και η οποία θα αποκτήσει σημαντικό ρόλο στην διοχέτευση της κυκλοφορίας. Ακόμα, θα υπάρξει και ένας κόμβος που θα συνδέει απευθείας τα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά με την Λ. Αθηνών.
Με την ολοκλήρωση και λειτουργία του θα βελτιωθεί σημαντικά η καθημερινή κυκλοφοριακή ροή από την Αθήνα προς το βιομηχανικό κέντρο του Ασπροπύργου και την Ολυμπία Οδό και προς Σχιστό και το λιμάνι του Πειραιά.
Στην αποσυμπίεση του κυκλοφοριακού στην περιοχή, όπου αναμένεται να γίνονται πολύ περισσότερες κινήσεις κοντέινερ και φορτηγών, θα συμβάλλει η προώθηση σύνδεσης της Αεθνικής Οδού Αθηνών Κορίνθου και Αθηνών Λαμίας είναι με τον άξονα Ελευσίνα Υλίκη είτε με τον άξονα Ελευσίνα-Οινόφυτα, που προτείνεται τελευταία. Το έργο αυτό θα δώσει “ανάσα” και στην υπερκορεσμένη Λεωφόρο Κηφισού, όπως και στη Λεωφόρο Αθηνών.
Το ypodomes.gr φέρνει στην επιφάνεια, πέρα από την υλοποίηση του Τριπλού Κόμβου Σκαραμαγκά, και μια πιθανή διαπλάτυνση της Λεωφόρου Αθηνών, που θα έδινε, όπως αναφέρει, μεγάλες ανάσες στην διαχείρισης της “βιομηχανικής” κυκλοφορίας.
Τι περιλαμβάνει το έργο
Το έργο «Σύνδεση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω με την Εθνική Οδό (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου και ολοκλήρωση του Κόμβου Σκαραμαγκά» περιλαμβάνει:
-Ολοκλήρωση της Δυτικής Περιφερειακής Λεωφόρου Αιγάλεω στο τελευταίο τμήμα της μήκους 1,4 χλμ. μέχρι την Ε.Ο. Αθηνών – Κορίνθου με την κατασκευή του ανισόπεδου ημικόμβου (Η/Κ) Σκαραμαγκά.
-Αναβάθμιση του υφιστάμενου Ανισόπεδου Κόμβου (Α/Κ) Σχιστού με κατασκευή ενός ακόμη υπερυψωμένου κλάδου με νέα γέφυρα υπεράνω της Εθνικής Οδού (Ε.Ο.) Αθηνών – Κορίνθου.
-Αναβάθμιση της Ε.Ο. Αθηνών -Κορίνθου στο τμήμα της μεταξύ του Η/Κ Σκαραμαγκά και του Α/Κ Σχιστού με αύξηση και αναδιαμόρφωση των λωρίδων κυκλοφορίας αυτής.
-Κατασκευή του νέου Α/Κ Ναυπηγείων επί της Λεωφόρου Σχιστού ανάντη των Ναυπηγείων Σκαραμαγκά που είναι αναγκαίος για την κατάργηση του ισόπεδου σηματοδοτημένου κόμβου στη διασταύρωση με Λεωφόρο Σχιστού και του Ναυτικού Οχυρού Σκαραμαγκά καθώς και την ολοκλήρωση των απαιτούμενων κυκλοφοριακών απαιτήσεων του οδικού δικτύου της περιοχής.
Στα πλαίσια της κατασκευής του εν λόγω Ανισόπεδου Κόμβου αλλά και της αναβάθμισης του Α/Κ Σχιστού προβλέπεται και αναδιαμόρφωση της Λεωφόρου Σχιστού στο μεταξύ των δύο αυτών κόμβων τμήμα αυτής.