ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Γερμανία: Να πώς γίνεται εκεί η επιστροφή στα θρανία

Δημήτρης Τσουκάλης

Μια μικρή ενημέρωση για το ζήτημα της επιστροφής των μαθητών στα σχολεία στη Γερμανία.

Στις 27 Απριλίου το συνδικάτο εκπαιδευτικών (Deutscher Lehrerverband DL), ενόψει προφανώς και της διάσκεψης των Υπουργών Παιδείας των ομόσπονδων κρατιδίων , ανάρτησε στην ιστοσελίδα του ανακοίνωση για το ζήτημα του ανοίγματος των σχολείων.

Η πρόταση του συνδικάτου για το άνοιγμα των σχολείων:
Tα μαθήματα να πραγματοποιούνται σε εναλλασσόμενο πρόγραμμα δύο εβδομάδων
Την πρώτη εβδομάδα το μισό τμήμα.
Τη δεύτερη βδομάδα το άλλο μισό τμήμα.
Τη δεύτερη βδομάδα οι μαθητές θα δουλεύουν στο σπίτι τις σχολικές εργασίες που τους έχουν δώσει οι δάσκαλοι και θα έχουν βοήθεια ηλεκτρονικά από τους δασκάλους που ανήκουν στις ευάλωτες ομάδες και δεν πηγαίνουν στο σχολείο.
Το συνδικάτο προτείνει τη χρήση της μάσκας (το συνδικάτο διαμαρτύρεται ότι ενώ σε άλλους χώρους παρέχονται από το κράτος στους υπαλλήλους μάσκες δεν συμβαίνει το ίδιο στα σχολεία) στα διαλείμματα και κατάλληλη διευθέτηση των καθισμάτων για να υπάρχει η απαιτούμενη απόσταση.

Την επόμενη μέρα 28 Απριλίου πραγματοποιήθηκε η διάσκεψη των υπουργών Παιδείας των ομόσπονδων κρατιδίων με την καγκελάριο Μέρκελ.

Όπως μας πληροφορεί το συνδικάτο με νεότερη ανακοίνωση, (εκφράζοντας την ικανοποίησή του) η διάσκεψη υιοθέτησε στην ουσία τις προτάσεις (του συνδικάτου) και αποφάσισε σταδιακή επιστροφή των μαθητών στα σχολεία με μέτρα για την αποφυγή του συνωστισμού (διαίρεση τμημάτων και εκ περιτροπής φοίτηση ) και ιδιαίτερη προσοχή στους κανόνες υγιεινής.
Κάθε σχολείο θα φτιάξει το δικό του πλάνο με βάση και τους κανόνες υγιεινής και ασφάλειας (πλύσιμο χεριών, κανόνες για το βήχα και το φτέρνισμα, τακτικός αερισμός του χώρου, καθαριότητα τουαλετών. Μαθητές και εκπαιδευτικοί που ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες επιτρέπεται να μείνουν στο σπίτι κλπ.)
Κάθε ομόσπονδο κρατίδιο, ανάλογα με τις ιδιαίτερες συνθήκες, θα σχεδιάσει την επάνοδο των μαθητών στα σχολεία με στόχο όλοι οι μαθητές, σταδιακά, πριν τις διακοπές (τέλη Ιουλίου), να έχουν επανέλθει στα σχολεία.
Η διάσκεψη των υπουργών Παιδείας ξεκαθάρισε ότι μέχρι τις καλοκαιρινές διακοπές δεν προβλέπεται επιστροφή στην κανονική λειτουργία των σχολείων.
Στα περισσότερα κρατίδια πρώτοι επανέρχονται οι μαθητές που αποφοιτούν, για τις απολυτήριες εξετάσεις και στη συνέχεια οι μαθητές που αλλάζουν σχολική βαθμίδα (από τις 4 Μαΐου) . Προβλέπονται τρόποι για τις εξετάσεις μαθητών που ανήκουν στις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες.
Η μάσκα δεν επιβάλλεται αλλά μπορεί να γίνεται χρήση ως επιπλέον μέτρου προστασίας των άλλων. Οι αποστάσεις μεταξύ των μαθητών πρέπει να τηρούνται και στα διαλείμματα, στην τραπεζαρία, στα σχολικά λεωφορεία αλλά και στην παιδική χαρά.
Το μάθημα της γυμναστικής θα γίνεται μόνο αν διασφαλίζονται οι όροι υγιεινής.
(Η ομοσπονδιακή Υπουργός Παιδείας Anja Karliczek δήλωσε ότι μέχρι να υπάρξει εμβόλιο και να εμβολιαστεί ο πληθυσμός, τα σχολεία και το επόμενο σχολικό έτος θα λειτουργούν σε εβδομαδιαίες ή ημερήσιες εναλασσόμενες βάρδιες με αξιοποίηση και των ηλεκτρονικών μέσων. Η ίδια είχε προτείνει εβδομάδα έξι ημερών, με μάθημα στην τάξη τρεις μέρες και τρεις στο σπίτι, κάτι που δεν υιοθετήθηκε.)

Και μια ματιά στις γειτονικές χώρες.

Αυστρία
Στην Αυστρία τα περισσότερα σχολεία θα ανοίξουν το Μάιο. Τα τμήματα θα χωριστούν αλλά δεν είναι ξεκάθαρο πώς. Οι μάσκες προβλέπεται να είναι υποχρεωτικές και στην τάξη. Το μάθημα της γυμναστικής και της μουσικής δεν θα γίνεται.

Δανία

Η Δανία είναι η πρώτη χώρα η οποία επιχειρεί να επαναφέρει τη λειτουργία των σχολείων. Από τα μέσα Απριλίου έχουν ανοίξει τα σχολεία, για τους μικρούς μαθητές μέχρι την Πέμπτη τάξη. Για τους μεγαλύτερους μαθητές προβλέπεται να γυρίσουν στο σχολείο στα μέσα Μαΐου, με ποιους όρους δεν είναι γνωστό.

Σημ: Ο καθηγητής ιολογίας Christian Drosten ανακοίνωσε την Τετάρτη με ανάρτηση στον ιστότοπο Charite (του πανεπιστημίου του Βερολίνου) ότι σε έρευνα που έκανε η ομάδα του, σε εργαστήριο του Βερολίνου, εξετάστηκαν 3.700 θετικά επιχρίσματα για να προσδιοριστεί το περιεχόμενο του γονιδιώματος του ιού. Στη συνέχεια οι επιστήμονες εξέτασαν εάν υπήρχαν διαφορές ηλικίας στο ιικό φορτίο. Διαπίστωσαν ότι παρόμοια ποσότητα ιού βρέθηκε στα δείγματα όλων των ηλικιακών ομάδων. Το συμπέρασμά της έρευνας είναι ότι τα παιδιά θα μπορούσαν να είναι τόσο μολυσματικά όσο και οι ενήλικες και συνέστησε προσοχή στο άνοιγμα των σχολείων.

Υπάρχουν όμως αντιδράσεις από άλλους επιστήμονες που επισημαίνουν ότι η έρευνα δεν αποδεικνύει ούτε πώς ούτε πόσο μεταδίδεται ο ιός από τα παιδιά. Αντίθετα με τον ιό της γρίπης που αποδεδειγμένα τα μικρά παιδιά μεταφέρουν μεγάλο ιικό φορτίο και τον μεταδίδουν εύκολα.

Πάντως αν δεν υπήρχε και η στατιστική, ( όπως φαίνεται η επιστήμη των επιστημών), ακόμα και για το αν κινδυνεύουν τα παιδιά θα υπήρχε διχογνωμία στην «επιστημονική κοινότητα». Δυστυχώς γι` αυτούς και ευτυχώς για μας, υπάρχει. Και ευτυχώς υπάρχει ακόμα η κοινή λογική.

ΣΧΟΛΙΑ

Γιώργος Χρόνης Στο κρατίδιο της Έσσης υπήρξε πριν την απόφαση που αναφέρεις προσφυγή από γονείς που ζητούσαν με ασφαλιστικά μέτρα να μην ανοίξουν τα σχολεία. Δεν ξέρω τι ρόλο μπορεί να έπαιξε στη λήψη της παραπάνω απόφασης. Λέμε για τους Γερμανούς, να όμως που έπραξαν το αυτονόητο. Πριν αποφασίσουν συζήτησαν με τους εκπαιδευτικούς.
Dimitris Nikolaou Το παιχνίδι παίζεται σε δυο άξονες: Στην πειθαρχία τήρησης μέτρων προστασίας και δεύτερον στη δυνατότητα να έχεις προς διάθεση του πληθυσμού τα μέσα προστασίας. Το μεν πρώτο έχει να κάνει με τον βαθμό κοινωνικοποίησης του πληθυσμού, το δε δεύτερο με το κοινωνικό κράτος. Σε ό,τι, δε, αφορά στα σχολεία η κατάσταση θα μπορούσε να εξελιχθεί σε τραγωδία, λαμβάνοντας υπόψη το θέμα της καθαρότητας, της επιτήρησης, και, και, και…
Δημήτρης Τσουκάλης Mια πληροφορία από έναν καλό φίλο και συνάδελφο (γεια σου Τάσο) για την Αυστρία, από Αυστριακό συνάδελφο. Ήδη τα σχολεία έχουν ανοίξει για τα παιδιά των εργαζόμενων γονέων. Γίνεται μόνο φύλαξη και από τα μέσα Μάη θα επανέλθουν όλοι οι μαθητές.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x