ΘΕΜΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑΥΠΟΔΟΜΕΣ

Διαπλάτυνση Λ. Αθηνών μέχρι Ασπρόπυργο: Είναι “μονόδρομος” ή πλεονασμός;

Το έργο “διαπλάτυνση Λ. Αθηνών” το τελευταίο διάστημα όλο και πιο συχνά αναφέρεται σε ιστοσελίδες του χώρου των κατασκευών. Πιο συγκεκριμένα, γράφεται ότι μελετάται από το Υπ. Υποδομών για το τμήμα από το Δαφνί μέχρι το φανάρι των ΕΛΠΕ. Επειδή η ταλαιπωρία χιλιάδων ανθρώπων κάθε μέρα είναι μεγάλη, αλλά και επειδή -από την άλλη- η Λεωφόρος διέρχεται μέσα από ένα ιδιαίτερης σημασίας φυσικό τοπίο της Δυτικής Αθήνας με ιστορικό περιεχόμενο, αξίζει να διερευνήσουμε τις παραμέτρους της εν λόγω παρέμβασης, σαν συμβολή σε έναν απαραίτητο κατά τη γνώμη μας διάλογο.

“Επιπρόσθετα οδικά έργα”

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” τον Οκτώβριο του 2021 έγραψε για πρώτη φορά σχετικά με το θέμα της διαπλάτυνσης Λ. Αθηνών, στο άρθρο Βγήκε από τη ναφθαλίνη ο Υπερ-Κόμβος Σκαραμαγκά, με σχέδιο για διαπλάτυνση στο τμήμα Δαφνί – Ασπρόπυργος:

Στα μελλοντικά σχέδια για το οδικό δίκτυο της περιοχής σχεδιάζεται η διαπλάτυνση της Λεωφόρου Αθηνών στο τμήμα από το Χαϊδάρι μέχρι τον Ασπρόπυργο που σήμερα λειτουργεί με δύο λωρίδες και δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τον καθημερινό όγκο οχημάτων. Για το έργο εκπονείται μελέτη από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και θα αναζητηθούν κονδύλια για την μελλοντική υλοποίηση του.

Επίσης για τη σχεδιαζόμενη υποθαλάσσια ζεύξη Σαλαμίνας-Περάματος θα δημιουργηθεί ένας νέος οδικός άξονας, που θα ενώνει το Σχιστό με το Πέραμα. Στόχος είναι να μεταμορφωθούν οι οδικές υποδομές της περιοχής για να μπορούν να αντέξουν τον διαρκώς αυξανόμενο φόρτο, τόσο από Ι.Χ. από την Λ. Αθηνών όσο και -κυρίως- φορτηγών προερχόμενα από το λιμάνι του Πειραιά.

Υπάρχει λοιπόν σε εξέλιξη ένας κυκλοφοριακός ανασχεδιασμός για την ευρύτερη περιοχή, που αποβλέπει όχι απλώς στην άρση της τωρινής ασφυκτικής κατάστασης, αλλά και την ένταξη νέων μεγάλων έργων, όπως η υποθαλάσσια ζεύξη Περάματος – Σαλαμίνας. Στο πλαίσιο αυτό μελετάται και η διαπλάτυνση Λ. Αθηνών μέχρι Ασπρόπυργο, με δεδομένο ότι οι κυκλοφοριακοί φόροι θα αυξηθούν, με την λειτουργία νέων μεγάλων επιχειρήσεων (Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, logistics κτλ.)

Η παρούσα κατάσταση

Η Λεωφόρος Αθηνών στο ρεύμα εξόδου μέχρι το Δαφνί έχει 4 λωρίδες ανά ρεύμα, ενώ στο τμήμα Δαφνί – Ασπρόπυργος ο δρόμος συμπτύσσεται σε 2 λωρίδες + Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Μετά τα ΕΛΠΕ η Εθνική Οδός συνεχίζει με 3 λωρίδες + ΛΕΑ. Στο ρεύμα εισόδου από ΕΛΠΕ και στο εξής διαθέτει 3 λωρίδες χωρίς ΛΕΑ, μέχρι Δαφνί.

διαπλάτυνση λεωφόρου Αθηνών
Η διαπλάτυνση Λ. Αθηνών στο ύψος της Λίμνης Κουμουνδούρου είναι ένας γρίφος.

Διαπλάτυνση Λ. Αθηνών: Ποτέ δεν αρκεί μόνο η πρόσθεση λωρίδων…

Ο περιορισμός του δρόμου από 4 λωρίδες σε 2 στο ρεύμα εξόδου δημιουργεί σοβαρό πρόβλημα ανάσχεσης και καθυστερήσεων όταν υπάρχει αρκετή ή πολλή κίνηση. Από αυτή την άποψη, η διαπλάτυνση μοιάζει μονόδρομος, γιατί το μποτιλιάρισμα που συμβαίνει κάθε πρωί είναι απαράδεκτο από πλευράς ταλαιπωρίας και κόστους για τους μετακινούμενους, αλλά και περιβαλλοντικά βλαβερό.

Διαπλάτυνση Λ. Αθηνών μέχρι Ασπρόπυργο: Είναι "μονόδρομος" ή πλεονασμός; 4
Σε στιγμές σαν αυτή η διαπλάτυνση Λ. Αθηνών μοιάζει μονόδρομος

Παρόλα αυτά, η πραγματικότητα δείχνει ότι όσες λωρίδες και να προσθέσεις (πχ Κηφισός ή αντίστοιχα παραδείγματα υπερλεωφόρων στο εξωτερικό) δεν καλύπτονται ποτέ πλήρως οι διαρκώς αυξανόμενες μεταφορικές ανάγκες με αυτοκίνητο. Χρειάζονται άλλα μέτρα, με έμφαση στα μέσα σταθερής τροχιάς. Από αυτή την άποψη, η κατασκευή γραμμής Μετρό στην περιοχή και ιδανικά η σύνδεσή του με τον “Μίνι Προαστιακό του Θριάσιου” είναι -ίσως- η τελική λύση.

Διαπλάτυνση Λ. Αθηνών, αλλά με κάθε κόστος;

Δεν γνωρίζουμε με ποιο τρόπο οι μελετητές θα δώσουν λύση σε σημεία δύσκολο να βρεθεί χώρος για διαπλάτυνση, όπως στη Μονή Δαφνίου και τη Λίμνη Κουμουνδούρου. Αλλά και στο υπόλοιπο τμήμα δεν είναι μια απλή κουβέντα η αύξηση του πλάτους της Λεωφόρου. Σε κάποια σημεία, παράλληλα με το Άλσος Δαφνίου, υπάρχει κίνδυνος να χαθεί δάσος. Όμως πρόκειται για μια περιοχή με ιδιαίτερο φυσικό κάλλος, ένα από τα πιο ωραία φυσικά περιβάλλοντα που έχουν απομείνει στην Αθήνα.

Ας μην ξεχνάμε και την διέλευση της Αρχαίας Ιεράς Οδού πολύ κοντά στον οδικό άξονα, για την οποία πρέπει πια να υπάρχει μέριμνα διάσωσης και ανάδειξης και όχι νέας καταστροφής.

Ο ρόλος του Τριπλού Κόμβου στον Σκαραμαγκά

Χαϊδάρι Σήμερα ΥΠΕΡ-ΚΟΜΒΟΣ ΣΚΑΡΑΜΑΓΚΑ. Πρώτα ρήμαξαν το τοπίο και μετά πέταξαν (δυο φορές) το έργο στα σκουπίδια 5

Στον προβληματισμό σχετικά με τη διαπλάτυνση Λ. Αθηνών πρέπει να ληφθεί υπόψη η κατασκευή του Υπερ-κόμβου Σκαραμαγκά, του οποίου η δημοπράτηση επίκειται, σύμφωνα με τις κυβερνητικές ανακοινώσεις.

Με την ολοκλήρωσή του και την άρση της παρούσας αναχρονιστικής κατάστασης, θα αλλάξουν πολλά στην κυκλοφορία.
– Θα καταργηθεί το φανάρι των ΕΛΠΕ, μάλλον το τελευταίο που έχει μείνει πανελληνίως σε εθνική οδό!

– Θα δημιουργηθούν πολλές συνδέσεις εισόδου – εξόδου στη Λ. Αθηνών (πχ για τα Ναυπηγεία κτλ).

– Με την αποπεράτωση της Δυτικής Περιφερειακής Αιγάλεω θα συνδεθεί απευθείας η Λεωφόρος Σχιστού με την Αττική Οδό (θα φτιαχτεί και νέα γέφυρα). Αυτό θα απαλλάξει την Λ. Αθηνών από μεγάλο φορτίο, καθώς τώρα όσοι οδηγοί θέλουν να κατευθυνθούν προς Φυλή – Νέα Λιόσια – Αττική Οδό αναγκάζονται να μπαίνουν για μικρό διάστημα στη Λ. Αθηνών και να ξαναβγαίνουν δεξιά στο φανάρι των ΕΛΠΕ, προκαλώντας τοπική κυκλοφοριακή υπερφόρτωση, η οποία σε ώρες αιχμής μπλοκάρει προς τα πίσω τη Λ. Αθηνών.

Το θέμα “διαπλάτυνση Λ. Αθηνών”, λοιπόν, έχει πολλές παραμέτρους. Κάναμε μια προσπάθεια να φωτίσουμε κάποια σημεία και είμαστε στη διάθεση ειδικών να δημοσιεύσουμε πιο εμπεριστατωμένες απόψεις.

Στον γνωστό -και όχι αδικαιολόγητο με βάση την ιστορία των έργων στη Δυτική Αθήνα- αντίλογο “δεν θα γίνει τίποτε τελικά”, έχουμε να πούμε ότι οι μεταφορικές ανάγκες που θα εκτιναχθούν σύντομα στην ευρύτερη περιοχή με τη λειτουργία μεγάλων επιχειρήσεων θα ικανοποιθούν από το Υπουργείο Υποδομών και τουλάχιστον ο Τρπλός Κόμβος Σκαραμαγκά θα κατασκευαστεί.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x