Έργο – ανάσα: Φεύγουν τα ΚΤΕΛ από τον Κηφισό και πάνε στον Ελαιώνα

κτελ ελαιώνα

Αρχικός σχεδιασμός του ΕΜΠ για τον νέο σταθμό στον Ελαιώνα

Ανάσα

Πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα που θα δώσει «ανάσα» στην Αττική. Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Πανελλαδικής Ομοσπονδίας Αυτοκινητιστών Υπεραστικών Συγκοινωνιών» (Π.Ο.Α.Υ.Σ.), κ. Σ. Φάτσιο το έργο μπαίνει στην τελική ευθεία. Αρχές Σεπτεμβρίου θα προχωρήσει και στην ανάθεση οικονομοτεχνικής μελέτης προκειμένου στις αρχές του χρόνου να είναι όλα έτοιμα για την δημοπράτηση του νέου σταθμού. Παράλληλα, με αγωνία αναμένει και ο κατασκευαστικός κλάδος την προκήρυξη του σχετικού διαγωνισμού.
«Πρόκειται για έργο αναφορά για την πόλη της Αθήνας. Θα μειώσει σημαντικά το κυκλοφοριακό στη Λιοσίων και τον Κηφισό όπου είναι οι δύο σταθμοί υπεραστικών λεωφορείων σήμερα» είπε ο κ. Φάτσιος.

Όσο το δυνατό ταχύτερα

Παράλληλα ανέφερε ότι το έργο θα αποτελέσει «δεξαμενή» για περίπου 40.000 επιβάτες ημερησίως για το μετρό, που ήδη έχει κατασκευάσει σταθμό στην περιοχή. «Στόχος μας είναι η όσο το δυνατόν ταχύτερη κατασκευή του έργου», είπε χαρακτηριστικά. Σημειώνεται ότι κάθε χρόνο πραγματοποιούνται μέσω ΚΤΕΛ περίπου 15 εκατ. μετακινήσεις επιβατών. Ο σταθμός του Κηφισού εξυπηρετεί το καλοκαίρι ακόμα και 30.000 ημερήσιες μετακινήσεις!
Πριν προκηρυχθεί το έργο, θα υπογραφεί σύμβαση παραχώρησης του χώρου μεταξύ Αττικό Μετρό και ΚΤΕΛ. Το οικόπεδο ανήκει στο Μετρό, τα ΚΤΕΛ θα το μισθώσουν για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα, περίπου 30 – 40 χρόνια.

Το έργο περιλαμβάνει:

• 38.500 τετραγωνικά μέτρα για την ανάπτυξη εγκαταστάσεων για τα ΚΤΕΛ.
• 1.500 τετραγωνικά μέτρα χώροι πολιτιστικού ενδιαφέροντος.
•  11.000 τετραγωνικά μέτρα για εμπορική χρήση όπου θα μπορούν να αναπτυχθούν mini market, ξενώνες, μαγαζιά κλ,π
• 29.000 τετραγωνικά μέτρα ελεύθεροι χώροι, πράσινο
• 480 θέσεις στάθμευσης ΙΧ από τις οποίες οι 200 θα διατεθούν αποκλειστικά για τους επιβάτες του μετρό.
• Κατασκευή υπόγειας επέκτασης του Αμαξοστασίου του μετρό.

Χρηματοδότηση


Το έργο έχει προταθεί για ένταξη στο πακέτο Γιούνκερ. Το κατασκευαστικό κόστος εκτιμάται στα 90 εκατ. Μπορούν να εξευρεθούν είτε από την ΕτΕΠ και το «πακέτο Γιούνκερ» είτε από δανεισμό των ΚΤΕΛ είτε από την κοινοπραξία εταιρειών που θα αναλάβουν την κατασκευή του.
Το project, περιλαμβάνει έναν νέο Κεντρικό Σταθμό Υπεραστικών Λεωφορείων. Θα αναπτυχθεί σε μια έκταση 66,4 στρεμμάτων η οποία ανήκει στην Αττικό Μετρό Α.Ε.

Ολες οι γραμμές


Ο σταθμός θα εξυπηρετεί όλες της υπεραστικές γραμμές των λεωφορείων, ενώ παράλληλα θα υπάρξει πρόβλεψη για την εξυπηρέτηση και διεθνών λεωφορειακών γραμμών. Ακόμη  προβλέπεται η δυνατότητα κατασκευής και άλλων εγκαταστάσεων. Όπως εμπορικά καταστήματα, χώροι εστίασης και καφέ, πολιτιστικές εγκαταστάσεις, καθώς ακόμα και μια μικρή ξενοδοχειακή μονάδα. Προβλέπεται επίσης η κατασκευή ενός υπόγειου χώρου στάθμευσης.
Στην έκθεση ένταξης του έργου αναφέρεται χαρακτηριστικά: «Πρόκειται για ένα έργο μεγάλου δημοσίου ενδιαφέροντος, με στόχο την ανάπτυξη ενός φιλικού προς το περιβάλλον τερματικού σταθμού υψηλής αισθητικής. Θα παρέχει υπηρεσίες υψηλής ποιότητας σε περίπου με 13 εκατ. επιβάτες ετησίως. Επίσης άριστη οργάνωση των μετεπιβιβάσεων από και προς όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς. Όπως επίσης και απευθείας συνδέσεις με το αεροδρόμιο, αυξάνοντας με τον τρόπο αυτό τη σύνδεση με τις γείτονες χώρες και συνεισφέροντας στην αποσυμφόρηση του κέντρου της Αθήνας».
Η διάρκεια του έργου εκτιμάται στους 36 μήνες και η λειτουργία του προβλέπεται για το 2020.

Υψηλοί στόχοι – Αλλάζει η εικόνα της πόλης

Το έργο έχει υψηλούς στόχους όπως:
– Να παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες στο επιβατικό κοινό των υπεραστικών λεωφορείων επιτρέποντας κατά τρόπο οργανωμένο τις μετεπιβιβάσεις από όλα τα αστικά μέσα μεταφοράς (Μετρό, λεωφορεία, ΙΧ, Ταξί)
– Να σχεδιασθεί αρχιτεκτονικά ένα έργο με υψηλό επίπεδο αισθητικής, αποτελώντας τοπόσημο για την περιοχή και πόλο έλξης εμπορικών ή άλλων δραστηριοτήτων
– Να κινητοποιήσει και να επισπεύσει τις διαδικασίες για την ανάπτυξη ή ολοκλήρωση των δικτύων αστικής υποδομής (π.χ. τοπικό οδικό δίκτυο, δίκτυα κοινής ωφέλειας) που λείπουν στην περιοχή αυτή του Ελαιώνα
– Να συμβάλει σημαντικά στην πολεοδομική αναδιάρθρωση της περιοχής που σήμερα είναι κυρίως βιομηχανικού – χονδρεμπορικού χαρακτήρα, σε περιοχή με σύγχρονες επιχειρήσεις τριτογενούς κυρίως τομέα.
Πηγή: ΗΜΕΡΗΣΙΑ