ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Αδ. Γεωργιάδης: Πρώτη καθαρή κυβερνητική τοποθέτηση για το ενδεχόμενο τερματικού σταθμού φυσικού αερίου στο Χαϊδάρι

Μία από τις ειδήσεις που βγήκε από τη συγκέντρωση που διοργάνωσε ο Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης για τα αναπτυξιακά θέμα της Δυτικής Αθήνας (Αιγάλεω, 5/10) ήρθε διά στόματος Άδωνι Γεωργιάδη και αφορά το ενδεχόμενο δημιουργίας εγκαταστάσεων LNG στον χώρο του ναυπηγείου Σκαραμαγκά.

Πιο συγκεκριμένα, είχαμε την πρώτη επίσημη τοποθέτηση κυβερνητικού αξιωματούχου για το “καυτό” αυτό ζήτημα, μετά από σιωπή μηνών, παρόλο που το θέμα “πηγαινοερχόταν” στον οικονομικό Τύπο, αλλά και πρόσφατη νομοθετική διαδικασία που “λύνει τα χέρια” του νέου ιδιοκτήτη, Γιώργου Προκοπίου για χρήσης υψηλής όχλησης πέραν των ναυπηγικών εργασιών.

Ο υπουργός Ανάπτυξης, λοιπόν, ενώ βρισκόταν στο βήμα και μιλούσε για την επαναλειτουργία του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά, προκλήθηκε από ακροατή (Στράτος Καπετανίδης) να αναφερθεί στο εργοστάσιο φυσικού αερίου. Δεν προσπέρασε την πρόκληση, αλλά έδωσε απάντηση: “Δεν πρόκειται να υπάρξει LNG στον Σκαραμαγκά ούτε και υπήρχε ποτέ!”.

Έχουμε λοιπόν μία καθαρή κυβερνητική τοποθέτηση. Πρέπει ωστόσο να σημειώσουμε ότι ήταν ο ίδιος υπουργός που τον περασμένο Μάρτιο σε εκπομπή του Άρη Πορτοσάλτε στον Σκάι είχε αφήσει “ανοιχτό” το ίδιο θέμα λέγοντας ότι ο επενδυτής μπορεί να κάνει ό,τι του επιτρέπει ο νόμος. Ο οποίος νόμος, ωστόσο, ψηφίστηκε με fast track διαδικασίες τον Ιούνιο του 2022 (βλέπε Το μέλλον του Χαϊδαρίου μέσα σε ένα νόμο), για “την υπαγωγή του επενδυτικού σχεδίου στο καθεστώς στρατηγικής επένδυσης ταχείας αδειοδότησης“, όπως ανέφερε το εισηγητικό. Επιτρέπει πράγματι στον Γ. Προκοπίου να αναπτύξει όποια χρήση επιθυμεί, αναφέροντας ρητά ακόμη και κάθε είδους εγκαταστάσεων φυσικού αερίου (LNG).

Καλά τα είπε, λοιπόν ο κ. Γεωργιάδης στο Αιγάλεω, αλλά ο νόμος είναι νόμος. Και αν ο επενδυτής θελήσει να φτιάξει εγκαταστάσεις επαναεριοποίησης υγροποιημένου φυσικού αερίου και εργοστάσιο παραγωγής ηλεκτρικού ρεύματος από αυτό, όπως έχει γραφτεί κατ’ επανάληψη (ενδεικτικά: Τερματικός σταθμός υγροποιημένου φυσικού αερίου στον Σκαραμαγκά), κάλλιστα μπορεί να το κάνει. Το κακό είναι ότι ο κ. Προκοπίου δεν το έχει “ξεκόψει” ρητά. Αν ο υπουργός μίλησε μετά λόγου γνώσεως, δηλαδή μετά από επαφή με τον επενδυτή, έπρεπε να το ανακοινώσει, ώστε να οριστικοποιηθεί ότι το ναυπηγείο θα μείνει ναυπηγείο και τίποτε άλλο.

Συμπερασματικά: Η πλευρά της κυβέρνησης (μπορούμε να θεωρήσουμε) πήρε θέση διά του αρμόδιου υπουργού. Μένει η πλευρά του επενδυτή, που δεν έχει κάνει επίσημη ανακοίνωση των σχεδίων του (στην Ευρώπη αυτό θα το είχε κάνει κάθε εταιρεία από την πρώτη στιγμή).

Ας δούμε τι ισχύει από τη μεριά του Δήμου Χαϊδαρίου. Ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός παρενέβη τον Ιούνιο στη διαδικασία διαβούλευσης του προαναφερθέντος νόμου τονίζοντας την αντίθεση του Δήμου στη χωροθέτηση στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά χρήσεων υψηλής όχλησης, ιδιαίτερα μάλιστα στη δημιουργία εγκαταστάσεων φυσικού αερίου που παρουσιάζουν πολλαπλή επικινδυνότητα για τους γειτονικούς οικισμούς, την πόλη του Χαϊδαρίου και την ευρύτερη περιοχή, χαρακτηρίζοντας μια τέτοια εξέλιξη “κόκκινη γραμμή” για το Χαϊδάρι. Προειδοποίησε μάλιστα για “μακροχρόνιες δικαστικές διενέξεις στη συνέχεια, για τις συνέπειες των οποίων δεν θα φέρει καμία ευθύνη ο Δήμος Χαϊδαρίου. (Πιο αναλυτικά: Παρέμβαση δημάρχου στη διαβούλευση για Σκαραμαγκά: Όχι σε χρήσεις επικίνδυνες για το περιβάλλον και την ασφάλεια)

Θυμίζουμε ότι ο Δήμος Χαϊδαρίου έχει ταχθεί υπέρ της επαναλειτουργίας του Ναυπηγείου Σκαραμαγκά.

Παρόμοια Άρθρα

Back to top button