Χαϊδάρι Σήμερα Ξεκίνησε το έργο αποκατάστασης της οδού Πύλου - Άχθος η γραφειοκρατία 1

Ο λαβύρινθος της γραφειοκρατίας έκανε για μια ακόμη φορά το “θαύμα” του και χρειάστηκαν 6 ολόκληροι μήνες για να δρομολογηθεί ένα πολύ μικρής κλίμακας έργο. Επιτέλους όμως οι εργασίες στην οδό Πύλου στο Χαϊδάρι, ξεκίνησαν τη Δευτέρα 15 Ιανουαρίου. Δεν υπόσχονται όμως ολική αντιμετώπιση του, αφού αυτή προϋποθέτει ολοκλήρωση του μεγάλου αντιπλημμυρικού της Λ. Αθηνών.

Το παρόν έργο αφορά την αποκατάσταση και την απόδοση στην κυκλοφορία της Α΄ εισόδου του Δάσους, η οποία είχε αποκλειστεί από τις 12 Ιουνίου 2017 λόγω καθίζησης. Η γειτονιά αντιμετώπισε πρόβλημα, αλλά και στο Δάσος ευρύτερα υπήρξε κυκλοφοριακό πρόβλημα. Αυτό διότι όλη η κίνηση που αφορούσε την είσοδο στο ανατολικό και βόρειο κομμάτι της συνοικίας μεταφέρθηκε στην οδό Γ. Παπανδρέου.

Η αναστάτωση δημιουργήθηκε εξαιτίας της καθίζησης του οδοστρώματος στην Πύλου, έπειτα από διαρροή του αγωγού ομβρίων υδάτων. Δεν ήταν η πρώτη φορά που παρουσιάστηκε το φαινόμενο αυτό και με πρόχειρες λύσεις δεν αντιμετωπιζόταν. Γι’ αυτό το κομμάτι της οδού που παρουσίαζε καθίζηση παρέμεινε κλειστό, με απόφαση του δημοτικού Συμβουλίου.

Αμέσως μετά τη λήψη απόφασης Δημοτικού Συμβουλίου για την έκτακτη διακοπή κυκλοφορίας οχημάτων στην οδό Πύλου (12/6/2017), ξεκίνησε η διερεύνηση του θέματος. Έγιναν δύο έλεγχοι με κάμερα και η διαδικασία κατέληξε στην κατάρτιση μελέτης για το έργο (28/7/2017. Στη συνέχεια έγινε δημοπράτηση στις 29/9/2017, δεδομένου ότι τον Αύγουστο δεν επιτρέπονται δημοπρατήσεις έργων.

Σύμφωνα με ανακοίνωση της δημοτικής αρχής, από την ημέρα δημοπράτησης (26/9/2017) ξεκίνησε μία πολύμηνη διαδρομή λήψης αποφάσεων – εγκρίσεων – εκ νέου κατάθεσης δικαιολογητικών – νέων εγκρίσεων. “Το γεγονός αυτό επιβεβαιώνει στην πράξη ότι η τεράστια γραφειοκρατία έμπαινε εμπόδιο στη διάθεση του Δήμου για την άμεση κατασκευή του”, σημειώνει η ίδια ανακοίνωση.

Ενδιαφέρων είναι ο πίνακας με τις απαραίτητες γραφειοκρατικές διαδικασίες, τον οποίο δημοσιεύει η δημοτική αρχή:

  • 26/9/2017: Δημοπράτηση έργου.
  • 4/10/2017: Απόφαση Οικονομικής Επιτροπής για κήρυξη προσωρινού ανάδοχου.
  • Αναμονή έγκρισης από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
  • Ενδιάμεσο στάδιο κατάθεσης επικαιροποιημένων δικαιολογητικών.
  • 30/10/2017: Απόφαση έγκρισης Απόφασης Κήρυξης Αναδόχου από την Αποκεντρωμένη Διοίκηση.
  • Τελικό Στάδιο κατάθεσης νέων επικαιροποιημένων δικαιολογητικών.
  • Υποχρεωτική αναμονή 20 ημερών μέχρι την υπογραφή της Σύμβασης.
  • 29/12/2017: Υπογραφή της Σύμβασης.
  • Επικύρωση όρων σύμβασης
  • 15/1/2018: Έναρξη εργασιών.
  • Ενδιάμεσα, μεσολαβούν πολλές ακόμα γραφειοκρατικές διαδικασίες.

Όπως φαίνεται, από την ημέρα δημοπράτησης και μέχρι την έναρξη εργασιών μεσολάβησαν 3,5 μήνες για την εφαρμογή των διατάξεων νόμων για τα δημόσια έργα. Και αυτό αφορά μια παρέμβαση της τάξεως μόλις των 10.000 ευρώ…

Οι εργασίες αποκατάστασης του τάπητα, αλλά και η επισκευής τμήματος του αγωγού θα λύσει το πρόβλημα της καθίζησης. Ωστόσο, το πρόβλημα δεν αντιμετωπίζεται ολοκληρωτικά καθώς η διαρροή του νερού σε έντονες βροχοπτώσεις συνέβαινε διότι ο αγωγός διατομής δύο μέτρων, που κατεβαίνει από το ανατολικό Δάσος καταλήγει σε μικρότερο στη Λ. Αθηνών, με αποτέλεσμα τη συσσώρευσης πίεσης στο σημείο αυτό. Οριστική λύση θα έχουμε σε περίπου ένα έτος, όταν συνδεθεί ο αγωγός του δάσους με τη αντιπλημμυρική τάφρο της Λεωφόρου Αθηνών. Αυτό το έργο ξεκινά με την εγκατάσταση του εργολάβου σε λίγες μέρες.

Επομένως, στο ενδιάμεσο χρονικό διάστημα μέχρι την ολοκλήρωση κατασκευής του κεντρικού αποδέκτη της Λεωφόρου Αθηνών, θα μπορούσε να δημιουργηθεί πρόβλημα στον υπάρχοντα αγωγό της Πύλου, σε περίπτωση νέων πλημμυρών.

Στην ανακοίνωσή της δημοτική αρχή περιλαμβάνει και ένα ακόμη ενδιαφέρον σημείο. Από την πρώτη ημέρα εργασιών διαπιστώθηκε ότι τμήμα του αγωγού της οδού Πύλου είναι θρυμματισμένο, είτε από προηγούμενες παρεμβάσεις, είτε από συνδέσεις αποχέτευσης ακαθάρτων! Το θέμα διερευνάται από τις υπηρεσίες του Δήμου με ιδιαίτερη προσοχή, όπως σημειώνεται.