Υπό εξέταση νέα γραμμή Μετρό προς Κερατσίνι, Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα – Γιατί απορρίφθηκε το Τραμ
H κάλυψη των δυτικών συνοικιών του Πειραιά με μέσο σταθερής τροχιάς προέβλεπε στο παρελθόν την κατασκευή γραμμής Τραμ. Ωστόσο υπήρξαν αντιδράσεις πολιτών και τώρα η Ελληνικό Μετρό εξετάζει μια νέα γραμμή Μετρό προς Κερατσίνι – Δραπετσώνα, Πέραμα και Σαλαμίνα.
Το θέμα έφερε στην επιφάνεια κοινή επιστολή δημάρχων των περιοχών αυτών, που καλούσε τον αρμόδιο Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών κ. Χρήστο Σταϊκούρα να εξετάσει και να προβεί στις απαιτούμενες ενέργειες για τον σχεδιασμό και την επέκταση του Μετρό σε αυτούς τους δήμους της Β’ Πειραιά, καθώς ήδη επιβαρύνονται κυκλοφοριακά και περιβαλλοντικά από άλλες βαρέως οχλούσες δραστηριότητες δυσανάλογα με άλλες περιοχές της Αττικής.
Όπως αναφέρεται στην απάντηση της Ελληνικό Μετρό, με τις υφιστάμενες γραμμές δεν θεωρείται τεχνικά εφικτό να μπορέσει να επεκταθεί το δίκτυο στις παραπάνω περιοχές.
Όπως σημειώνεται για να μπορέσει να γίνει αυτό θα χρειαστεί η δημιουργία μιας νέας γραμμής όπου μέρος της θα καλύψει τους Δήμους Κερατσινίου/Δραπετσώνας, Περάματος και Σαλαμίνας καθώς θα αποτελεί μέρος διευρυμένης κάλυψης.
“Όμως μια γραμμή μετρό, όπως η προαναφερθείσα, δεν έχει σχεδιασθεί μέχρι σήμερα και θα απαιτηθεί πρωταρχικά η τεκμηρίωσή της στο πλαίσιο μιας στρατηγικής συγκοινωνιακής μελέτης, η οποία έχει ήδη ανατεθεί από τον ΟΑΣΑ και εκπονείται” αναφέρει η απάντηση της Ελληνικό Μετρό που ολοκληρώνεται αναφέροντας πως “Ανάλογα με τα πορίσματα της μελέτης αυτής, η Ελληνικό Μετρό θα προχωρήσει στη συνέχεια στις αναγκαίες μελέτες και έρευνες για την υλοποίηση των έργων”.
Η πρόταση επέκτασης του Τραμ
Στην απάντηση της Ελληνικό Μετρό γίνεται λόγος και για τον παλαιότερο σχεδιασμό βάσει του σχεδίου της Πρώτης Συγκοινωνιακής Μελέτης Ανάπτυξης του Μετρό της Αθήνας το 2000 που προέβλεπε την επέκταση με Τραμ σε Κερατσίνι, Πέραμα και Σαλαμίνα.
Η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά είχε απασχολήσει την επικαιρότητα την περασμένη δεκαετία. Σύμφωνα με τον τότε σχεδιασμό υπήρχε η πρόβλεψη για μια επέκταση με σημαντικό τμήμα της χάραξης να είναι υπογειοποιημένο.
Η υπογειοποίηση προβλεπόταν να γίνει σε μεγάλο τμήμα στην περιοχή του Κερατσινίου, αφήνοντας ελεύθερο χώρο για αναπλάσεις. Επίσης υπήρχε πρόβλεψη για κατασκευή νέου αμαξοστασίου στην περιοχή του Ικονίου. Το συνολικό μήκος της χάραξης ανερχόταν σε 8,9χλμ διπλής γραμμής. Το κόστος αρχικά έχει εκτιμηθεί σε 180εκ.ευρώ.
Το 2018 υπήρξαν αντιδράσεις από συλλόγους και κατοίκους του Πειραιά οι οποίοι προσέφυγαν στο ΣτΕ ζητώντας να ακυρωθούν 6 αποφάσεις του Υπουρείου Πολιτισμού με τις οποίες είχε δοθεί το «πράσινο φως» για τα έργα Δυτικής επέκτασης του Τραμ στον Πειραιά, ώστε να διέλθει από την πλατεία Ωρολογίου, την Ακτή Ποσειδώνος, την Ακτή Μιαούλη, κ.λπ., καθώς σημείωναν πως καταστρέφονται σπάνια αρχαιολογικά ευρήματα.
Στη συνέχεια υπήρξαν αντιδράσεις και από Δήμους της περιοχής οι οποίοι ζητούσαν κάλυψη με Μετρό και όχι με Τραμ με αποτέλεσμα το θέμα της επέκτασης να παγώσει οριστικά και να μπει στα συρτάρια.
Ειναι γνωστο πως η φημισμενη γραμμη του τραμ που εφτανε απο κέντρο αθηνας, θησειο και ως στο Πέραμα, ειχε καταργηθεί επι εποχης “εθναρχη” για να δωσει τη θεση της στα ρυπογονα τοτε πουλμαν, γιατι ετσι λέγονταν τα τοτε αμερικανικα λεοφωρεια που πλημμυρισαν εκτοτε το πεντακαθαρο αττικο τοπιο, βρωμιζονταςτο με τα καρκινογονα καυσαερια τους μεχρι σημερα. Και ενω μας ανοιγεται πεδιο δοξης λαμπρο σε αυτον τον ξεχασμενο διαδρομο να δοκιμαστει η λειτουργία για πρωτη φορα στην ελλαδα ενος υπεργειου κρεμαστου μαλιστα τραμ, οπως αυτα που συνανταμε σε μεγαλες ευρωπαικες πρωτευουσες, ελευθερονοντας μαλιστα και τον χωρο αποκατω , εμεις κανουμε οτι μπορουμε προκειμένου να χαντακωσουμε καθε προοπτικη αναβιωσης αυτης της ιστορικοτατης γραμμης!!