Ξεκινούν μέσα στο 2019 οι εργασίες στο Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο

Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο είναι το σημαντικότερο κτηριακό έργο υποδομής στην Αττική. Αναμένεται ότι θα φέρει σημαντική ώθηση στον τεχνικό κλάδο και εκατοντάδες θέσεις εργασίας. Με τη λειτουργία του εμπορευματικού κέντρου εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν περισσότερες από 3.000 θέσεις εργασίας.

Το 3ο Συνέδριο Υποδομών & Μεταφορών που συνδιοργάνωσαν οι ιστοσελίδες ypodomes.com και metaforespress.gr έγινε στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Αναλύθηκαν οι αναγκαίες προϋποθέσεις για την ενίσχυση των εμπορευματικών ροών στην Ελλάδα, αλλά και στην υλοποίηση του Θριασίου Εμπορευματικού Κέντρου.  

Στην τελική ευθεία

Σε σχέση με το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο, στο οποίο η Goldair συμμετέχει στο κοινοπρακτικό σχήμα κατασκευής και εκμετάλλευσής του, αναφέρθηκε ο εκτελεστικός αντιπρόεδρος του ομίλουr, κ. Καλλίνικος Καλλίνικος. Υπογράμμισε ότι βρισκόμαστε στην «τελική ευθεία». Αναμένεται έως τα τέλη Σεπτεμβρίου η έγκριση της επένδυσης από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή Ανταγωνισμού, που θα σημάνει την έναρξη των κατασκευαστικών εργασιών.

Εμπόδια

Η σύμβαση παραχώρησης

Το αρχικό συμβατικό ποσό της σύμβασης για το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο είναι  €109 εκατ. Η Μυτιλιναίος αναλαμβάνει την κατασκευή των υποδομών. Την ανάπτυξη και εκμετάλλευση έχει για τα επόμενα 60 χρόνια η κοινοπραξία των εταιρειών ΕΤΒΑ-ΒΙΠΕ και Goldair.

Η σύμβαση παραχώρησης της έκτασης των 588 στρεμμάτων υπεγράφη μεταξύ του ελληνικού Δημοσίου, της ΓΑΙΟΣΕ και της εταιρείας ΘΕΚ ΑΕ. 

Logistics Park

Συγκεκριμένα το έργο αφορά στη μελέτη και κατασκευή του πρώτου Logistics Park στην Ελλάδα. Περιλαμβάνει την ανάπτυξη αποθηκών καθώς και υποστηρικτικών κτηρίων συνολικής επιφάνειας 235.000 m2 εντός οικοπέδου επιφάνειας 588 στρεμμάτων, ιδιοκτησίας ΓΑΙΑΟΣΕ.

Παράλληλα με τις κατασκευές των κτηριακών εγκαταστάσεων, θα κατασκευαστεί οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο εντός του πάρκου. Σκοπός η δυνατότητα ανεφοδιασμού των αποθηκών, με συνδυασμό μεταφορικών μέσων, μία δυνατότητα μοναδική για τα ελληνικά δεδομένα. Η πρώτη φάση του έργου αναμένεται να ολοκληρωθεί εντός 24 μηνών από την έναρξη ισχύος της σύμβασης παραχώρησης, που τοποθετείται εντός του επόμενου τριμήνου.

Αναμένεται και το δεύτερο ΣΔΙΤ για το νέο Εμπορευματικό Κέντρο στο Θριάσιο (γνωστό και ως Θριάσιο 2). Θα έχει τριπλάσια έκταση (περίπου 1.650 στρέμματα!) και φορέα υλοποίησης τον ΟΣΕ. Ελληνικός στόχος δεν είναι μόνο οι μεταφορές αλλά συμμετοχή και στο κομμάτι της τελικής συναρμολόγησης των ασιατικών προϊόντων προκειμένου να ενταχθούν στις ευρωπαϊκές αγορές.

Σύμφωνα με τον καθηγητή Παραγωγής – Μεταφορών του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας, Θανάση Ζηλιασκόπουλο, «στο Θριάσιο πρέπει να δημιουργηθούν περί τις 20.000 θέσεις εργασίας στη συναρμολόγηση προϊόντων, διαφορετικά θα μιλάμε για αποτυχία».

ΣΧΕΤΙΚΟ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑ: “Στις ράγες” το εμπορικό τρένο που περνάει από το Δαφνί