ΕΙΔΗΣΕΙΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Βελτίωση πεζοδρομίων γύρω από τα σχολεία

 

Δεν υπάρχει κανένα σημάδι ότι το ζωτικής σημασίας πρόβλημα των πεζοδρομίων στο Χαϊδάρι μπορεί να βρει κάποια λύση, έστω και με μικρής έκτασης παρεμβάσεις. Η διαχρονική αδράνεια του Δήμου είναι γεγονός αναντίρρητο, το οποίο μάλιστα οδηγεί σε διαρκή επιδείνωση της κατάστασης της κυκλοφορίας των πεζών.

Μέσα σε αυτό το γενικευμένα εχθρικό για τα παιδιά πλαίσιο , αλλά και όντως δύσκολα αντιμετωπίσιμο, είχαμε προτείνει την προσπάθεια δημιουργίας ασφαλούς χώρου κυκλοφορίας για τους μαθητές, γύρω από τα σχολεία. Και στη συνέχεια, όπου αυτό είναι δυνατό, να επεκταθεί το δίκτυο όσο γίνεται βαθύτερα στην πόλη.

Δεν είδαμε ποτέ ένα τέτοιο πρόγραμμα στο Χαϊδάρι. Το βλέπουμε όμως να υλοποιείται αυτές τις μέρες στον Πειραιά, που έχει επίσης σοβαρό πρόβλημα. Πρόκειται για το έργο “Βελτίωση της οδικής ασφάλειας μαθητών, σε δρόμους γύρω από Σχολικά Συγκροτήματα”.

Βελτίωση πεζοδρομίων γύρω από τα σχολεία 3
Από τα εν εξελίξει έργα στον Πειραιά, γύρω από σχολεία

Ο προϋπολογισμός της παρέμβασης είναι 1.230.000 ευρώ, και στοχεύει στην αύξηση της οδικής ασφάλειας των μαθητών και γενικότερα των πεζών, στην άμεση και ευρύτερη περιοχή σχολικών συγκροτημάτων, τα οποία επιλέχθηκαν με κριτήριο τη διαπιστωμένη επικινδυνότητα και αφορούν: 
• Επεμβάσεις σε πεζοδρόμια- Ανακατασκευές και επεκτάσεις
• Διαβάσεις – Νησίδες
• Διάταξη ανακλαστήρων σε σειρά
• Κατακόρυφη σήμανση
• Ηλεκτρική πινακίδα STOP
• Ορθοστάτες πεζοδρομίου- Μεταλλικά κιγκλιδώματα 
• Τοποθέτηση προειδοποιητικού φωτεινού σηματοδότη
• Τοποθέτηση ηχητικής διάταξης σηματοδότησης για την διέλευση τυφλών

Στο Χαϊδάρι έχουμε πολλά σχολεία που έχουν άμεση ανάγκη ένα τέτοιο πρόγραμμα. Θα μπορούσε μια τέτοια προσπάθεια να αποτελέσει πιλότο για ευρύτερη παρέμβαση στον αστικό ιστό. Είναι όμως προφανές ότι λείπει η πολιτική βούληση, όχι μόνο από την τωρινή διοίκηση.

Το “Χαϊδάρι Σήμερα” έγραψε τον Μάρτιο του 2017: “Η δημοτική αρχή που θα θέσει σε πρώτη προτεραιότητα την κατασκευή ασφαλών πεζοδρομίων σε επιλεγμένες διαδρομές, τις οποίες χρησιμοποιούν οι μαθητές μεταξύ σπιτιού και σχολείου, θα έχει τον σεβασμό των δημοτών. Και τελικά, αυτό το πλέγμα πεζοδρομίων να επεκταθεί σταδιακά σε όλη την πόλη. Κάποτε πρέπει να αρχίσουμε, με αφετηρία τα σχολεία.”

Βελτίωση πεζοδρομίων γύρω από τα σχολεία 5
Οδός Μάνης – 5ο Γυμνάσιο

Αλλά μήπως οι γονείς, που αντιμετωπίζουν το πρόβλημα της μετακίνησης των παιδιών τους προς και από το σχολείο κάθε μέρα, το θεωρούν πρώτη προτεραιότητα; Πιστεύουμε πως απάντηση είναι όχι. Αλλιώς θα προσπαθούσαν δραστικότερα μέσα από τους συλλόγους γονέων.

Θα είχε ιδιαίτερο ενδιαφέρον και μια τοποθέτηση του αντιδήμαρχου Παιδείας, κ. Νίκου Καραγιάννη. Θεωρεί, άραγε, σημάδι υγείας της τοπικής μας κοινωνίας να μπορεί να πάει ένα παιδί ασυνόδευτο και ασφαλές στο σχολείο του, χωρίς να μεταφερθεί δυο φορές την ημέρα με το αυτοκίνητο του μπαμπά ή της μαμάς; 

Μενέλαος Χρόνης

ΣΧΕΤΙΚΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΜΑΤΑ

– Ιδού πώς γυρνούν τα παιδιά μας από το σχολείο!

– Οι μαμάδες παίρνουν τους δρόμους στα χέρια τους

Παρόμοια Άρθρα

5 Σχόλια

  1. Μια-δύο κουβέντες συμπληρωματικές του άρθρου.

    Αυτοί που παρκάρουν στο πεζοδρόμιο (αν δεν υπάρχει, θα γίνει και θα παρκάρουν) είναι ο μπαμπάς και η μαμά του μικρού μαθητή που εμποδίζεται.

    Οι γονείς του μικρού μαθητή μεταφέρουν το μονάκριβό τους στο σχολείο (συνήθως χωρίς ζώνη στο μπροστινό κάθισμα) χρησιμοποιώντας το αυτοκίνητο. Τις περισσότερες φορές για απόσταση μικρότερη των 200-500 μέτρων.

    Οι γονείς του μικρού μαθητή τρέχουν σαν παλαβοί και αγχωμένοι μέσα στα στενά ενώ πολλές φορές μιλάνε και στο κινητό.

    Οι γονείς του μικρού μαθητή είμαι αυτοί που με παράνομα σκαλοπάτια, παρτέρια, καφάσια, καρέκλες, ταμπέλες, ράμπες γκαράζ ζαρτινιέρες, κλείνουν τα ήδη μικρά πεζοδρόμια και εμποδίζουν την ασφαλή μετάβαση των παιδιών τους.

    Οι γονείς του μικρού μαθητή παρκάρουν στο δημόσιο χώρο, στο δρόμο δηλ. έξω από το σπίτι τους (μάλιστα πολλές φορές τον καβατζώνουν και με έπιπλα), κλείνοντας το ένα ρεύμα κυκλοφορίας και εμποδίζοντας τα διερχόμενα αυτοκίνητα να δουν το παιδί τους που ετοιμάζεται να περάσει απέναντι.

    Παρακαλώ, συνεχίστε.

    1. εχετε απόλυτο δίκιο ,ε ίναι η τοπική κοινωνία ΄, είναι ο καθένας -μια που εκπαιδεύει στην ιδια συμπεριφορά και το παιδί του και πάει λέγοντας. Όμως δεν είναι η πλειοψηφία οι παρανομούντες , είναι πολλοί όχι όμως η πλειοψηφία. Γι’αυτό θα’πρεπε να υπάρχει η πρωτοβουλία από τους έχοντες την ευθύνη, τήρησης των κανόνων και νομοθεσίας , αν η δημοτική αρχή -μια μέρα μαζί με η τροχαία ,ας παει στο 3ο Δημοτικό την ώρα προσέλευσης και άρχισε να γράφει -τους γονείς που πανε με το αυτοκίνητο και αποκλείουν και ταλαιπωρούν οσους παμε με τα πόδια -γιατί¨: από που έρχονται και χρειάζονται αυτοκίνητο ;στο 12 νηπιαγωγείο έχει αποκλειστεί το πεζοδρόμιο από κάδους και σκουπίδια και κλαδέματα ποιος φταίει ; με ισχυρή βούληση -λύνονται τα προβλήματα και αλλάζουν οι συμπεριφορές.Ο ίδιος ο Δήμαρχος παρκάρει στη γωνία πάνω στο πεζoδρόμιο και έχει το θράσος να δικαιολογεί , τι; την παρανομία του!!!(Τον υποστήριξαν και δεκα-είκοσι στο fAcebook , sιγά τα ωά , είμαστε 50.000 δημότες , πρέπει να ξυπνήσουμε , το δικαίωμα στην απρόσκοπτη πρόσβαση και η ασφάλεια των παιδιών είναι ΔΙΚΑΙΩΜΑ που προστατεύεται από το Σύνταγμα και παραβιάζεται συστηματικά και σκοπούμενα, με ευθύνη της δημοτικής αρχής.)

      1. Ο Δήμαρχος, ο βουλευτής, ο υπουργός υπολογίζουν σε κάθε κίνησή τους πρώτα από όλα το πολιτικό κόστος. Αν βγει αύριο και πει ότι το παράνομο παρκάρισμα τελείωσε και αρχίσει το επίμονο και διαρκές κυνήγι με πρόστιμα ως οφείλει, την επόμενη απλά δεν θα είναι δήμαρχος. Η λύση είμαστε εμείς. Αν είμαστε οι περισσότεροι (διαφωνώ εδώ αλλά επιφυλάσσομαι) αλλά είμαστε ανοργάνωτοι και μουγγοί, οι διαπλεκόμενοι και αναίσθητοι θα ορίζουν τη μοίρα μας. Οπότε το θέμα έτσι κι αλλιώς δεν είναι ποιοί είναι οι περισσότεροι. Το ζήτημα είναι αν και ποιοί είναι ενεργοί και δραστήριοι.

        Εύκολα αντιλαμβάνεστε ότι η σιωπή και η αδράνεια είναι συνενοχή. Δεν αρκεί να σκεφτόμαστε σωστά και να το δημοσιεύουμε στα social media. Υπάρχουν οργανώσεις, συλλογικότητες και ομάδες που είναι μάχιμες. Το να τις προσεγγίσουμε είναι το ελάχιστο που μπορούμε να κάνουμε.

        1. OK!!MESSAGE RECEIVED, COPY …….Ας ΞΕΚΙΝΉΣΟΥΜΕ ΜΕ ΤΗΝ ΟΡΓΆΝΩΣΗ ΜΙΑΣ ποδηλατοδρομίας στη Καραϊσκάκη , ας οργανώσουμε μια κυριακή , ορισμένες ώρες χωρις αυτοκίνητο, όπως έκανε η δημοτική αρχή για το Καρναβάλι , μονο για σερπαντίνες δύναται να αποτραπεί η κυκλοφορίᨴ; ας δούμε για άλλη μια φορά τι ωραία που είναι να περπατάμε με ασφάλεια και άνεση , όλοι , γιατι υπάρχουν και Αμεα και βεβαια εμποδιζόμενα άτομα στη πόλη μας που εμποδίζονται συστηματικά απο την παρανομη στάθμευση και τα εμπόδια που τοποθετεί η δημοτική αρχή και ο κάθε παρόδιος..

          1. Αυτό ακριβώς. Έχει δοκιμαστεί σε ευρωπαϊκές πόλεις και έχει αποτέλεσμα. Έκλειναν δρόμους όπου υπήρχε πρόβλημα και ατυχήματα για μια Κυριακή στην αρχή, για μία εβδομάδα στη συνέχεια και στο τέλος ο κόσμος ζητούσε από μόνος του να πεζοδρομηθεί. Η Καραϊσκάκη μιας και το αναφέρατε, στη χειρότερη περίπτωση θα έπρεπε να είναι δρόμος ήπιας κυκλοφορίας με μία κατεύθυνση και συγκεκριμένες ώρες τροφοδοσίας. Χωρίζει το εμπορικό κέντρο του Χαϊδαρίου στα δύο και το κάνει πολύ επικίνδυνο.

            Αυτά όμως τα λέμε και τα γράφουμε εδώ, εσείς και εγώ. Δεκάδες ακόμα διαβάζουν και δεν αντιδρούν. Προσωπικά είμαι ήδη ενεργό μέλος στο ποδηλατικό κίνημα και παλεύουμε να ενώσουμε τη φωνή μας με άλλες συλλογικότητες με κοινούς στόχους. Την Κυριακή στις 17:00, κατεβαίνουμε όλοι μαζί σε ποδηλατοπορεία. Ελάτε μαζί μας.

            https://www.podilates.gr/pp2018

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button