ΕΛΛΑΔΑ

Το Hilton αλλάζει την Αθήνα για δεύτερη φορά

Η ανακατασκευή με νέες χρήσεις του κτιρίου που στεγαζόταν το ξενοδοχείο Hilton και στο οποίο υλοποιείται από την Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε., είναι η μεγαλύτερη αυτή την εποχή επένδυση εντός του Δήμου της Αθήνας, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 275 εκατομμυρίων ευρώ (προ ΦΠΑ) με σκοπό την δημιουργία ενός νέου προορισμού πόλης.

Ήταν Απρίλιος του 1963 όταν το Χίλτον άνοιξε τις πόρτες του στο κοινό σηματοδοτώντας μια νέα εποχή για τον ελληνικό τουρισμό. Το εντυπωσιακό ξενοδοχείο έδωσε ένα κοσμοπολιτικό αέρα στην Αθήνα και κυρίως στο κέντρο της πρωτεύουσας. «Συμφωνώ με όσους πιστεύουν ότι το ξενοδοχείο Hilton Αθηνών ότι είναι το ωραιότερο Hilton του κόσμου», έλεγε ο Conrad Hilton, δημιουργός του ξενοδοχειακής αλυσίδας, κατά τη διάρκεια των εγκαινίων.

Στα τέλη του 2024 , αρχές του 2025 που θα ανοίξει και πάλι τις πόρτες του το «νέο Hilton» αναμένεται να ανανεώσει το τουριστικό ενδιαφέρον για την πρωτεύουσα ενώ θα δώσει νέα πνοή και στις αξίες των ακινήτων στην ευρύτερη περιοχή του κέντρου.

Το σύνθετο αναπτυξιακό μοντέλο της επένδυσης περιλαμβάνει
-ξενοδοχείο, για το οποίο υπάρχει συμφωνία με τη Hilton Worldwide για το luxury brand Conrad Hotels & Resorts με 280 δωμάτια και σουίτες,
-55 πολυτελείς κατοικίες, για τις οποίες υπάρχει επίσης συμφωνία για τα brands Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences (τα παραπάνω brands θα αποκτήσουν για πρώτη φορά παρουσία στην Ελλάδα),
-σύγχρονη λέσχη μελών σε χώρους 5.500τ.μ.
-πολλαπλά εστιατόρια, θεματικούς εμπορικούς χώρους και εγκαταστάσεις ψυχαγωγίας και ευεξίας.

Σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα τα έργα ολοκληρώνονται στις αρχές του 2025. Το αποτύπωμα της επένδυσης στην οικονομία (η συνολική άμεση και έμμεση συνεισφορά στην οικονομία υπολογίζεται σε 327 εκατομμύρια ευρώ κατά τα πρώτα 5 χρόνια λειτουργίας) και την απασχόληση (800 θέσεις εργασίας κατά την ανακατασκευή, 700 θέσεις εργασίας κατά τη λειτουργία – υπερδιπλάσιοι απ’ ότι κατά τη διάρκεια λειτουργίας του ξενοδοχείου).

Το Costa Navarino στο Hilton

Το “νέο Hilton” είναι μια καινοτόμος πρωτοβουλία της ΤΕΜΕΣ στον αστικό ιστό -καθώς πρόκειται για το πρώτο condo hotel στην ελληνική πρωτεύουσα. Είναι μία επενδυτική πρωτοβουλία ανάλογου βεληνεκούς με την μεγάλη σύνθετη επένδυση της εταιρείας στην Costa Navarino

Το Hilton αλλάζει την Αθήνα για δεύτερη φορά 3

Η «τύχη» του Hilton Athens άλλαξε τον Οκτώβριο του 2016 όταν η Alpha Bank μετεβίβασε στην Home Holdings SA εταιρία των “Τουριστικές Επιχειρήσεις Μεσσηνίας” (ΤΕΜΕΣ) και “D-Marine Investments Holding BV”, το πλειοψηφικό ποσοστό που κατείχε (περίπου 97,3%) στο μετοχικό κεφάλαιο της εισηγμένης στο Χρηματιστήριο Αθηνών εταιρίας “Ιονική Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε.”.

Το συνολικό τίμημα της συναλλαγής, συμπεριλαμβανομένης της αναχρηματοδοτήσεως του υφιστάμενου δανεισμού, ανήλθε στα 142 εκατ. ευρώ. 

Hilton
Αρχές της δεκαετίας του 1960

Στη συνέχεια τον Φεβρουάριο του 2019 ανακοινώθηκε ότι η ΤΕΜΕΣ απέκτησε το 51% της Ιονικής Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις Α.Ε ενώ το 49% πήρε εταιρία συνδεδεμένη με τον Όμιλο Olayan, μέτοχο της ΤΕΜΕΣ.

Τα brands πολυτελείας

Οι μέτοχοι της Ιονικής Ξενοδοχειακαί Επιχειρήσεις στοχεύουν στην αναβάθμιση και επανατοποθέτηση του ακινήτου στην ελληνική και διεθνή αγορά.

 Το Hilton αλλάζει την Αθήνα για δεύτερη φορά 6

Ακολούθησαν διαπραγματεύσεις με την αλυσίδα Hilton σχετικά με το μέλλον της συνεργασίας των δυο πλευρών, και τελικά στις 20 Δεκεμβρίου 2021 ο όμιλος της Hilton και η ιδιοκτήτρια του ξενοδοχείου Ιονική Ξενοδοχειακή Α.Ε. ανακοίνωσαν την υπογραφή συμφωνίας για το νέο ξενοδοχείο και τις ιδιωτικές κατοικίες που θα δημιουργηθούν στο κέντρο της Αθήνας. Με τη συμφωνία αυτή, τα brands πολυτελείας της Hilton, και συγκεκριμένα τα Conrad Hotels & Resorts, Conrad Residences και Waldorf Astoria Residences, απέκτησαν παρουσία στην Ελλάδα.

Οι συνθέσεις του Γιάννη Μόραλη

Το Hilton Αθηνών είναι ένα από τα κτίρια που καθόρισαν την αρχιτεκτονική αισθητική της δεκαετίας του ’60, ενώ οι ανάγλυφες συνθέσεις του Γιάννη Μόραλη, εμπνευσμένες από την αρχαία Ελλάδα, προσδίδουν έναν ξεχωριστό χαρακτήρα και γίνονται σημείο αναφοράς στο ξενοδοχείο τις επόμενες δεκαετίες. Οι παραστάσεις απεικονίζουν τα κύρια στοιχεία της Ελληνικής φιλοξενίας όπως την θεά Αθηνά, ένα καράβι, ένα βωμό με τις προσφορές ιερέων, αυλητρίδες που προσφέρουν διασκέδαση, έναν ίππο, καθώς και άλλα σχετικά θέματα.

Μάλιστα το κτίριο προσδοκούσε να ξεπεράσει κάθε προηγούμενο σε μέγεθος και πολυτέλεια. Η ανέγερσή του, όμως, αποτέλεσε αιτία πολλών συζητήσεων και αντιπαραθέσεων. Αρκετοί ήταν αυτοί που θεωρούσαν ότι αλλοίωνε το ιστορικό τοπίο της πρωτεύουσας και μάλιστα ότι θα επισκίαζε την Ακρόπολη.

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button