ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΟΙΚΟΝΟΜΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Θριάσιο ΙΙ: “Στις ράγες” το μεγαλύτερο Logistics Park της χώρας, μετά από 3 διαγωνισμούς

Το Θριάσιο ΙΙ είναι ένα από τα σημαντικότερα ακίνητα στην Αττική, όπου επιδιώκεται από δεκαετίες να αναπτυχθεί ένα γιγαντιαίο Logistics Park, που εκτιμάται πως θα απογειώσει τον τομέα των logistics στην περιοχή της Αττικής. Έχουν προηγηθεί δύο άγονοι διαγωνισμοί και ο τρέχων χρειάστηκε να παραταθεί δύο φορές, αλλά φαίνεται ότι υπάρχει θετική έκβαση.

Η κοινοπραξία Hellenic Train – Damco (όμιλος Κοπελούζου) το γιγαντιαίο Logistics Park υπέβαλε στο πλαίσιο του διαγωνισμού οικονομική προσφορά για το Θριάσιο ΙΙ που έγινε αποδεκτή και με απόφαση του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών το παραπάνω σχήμα ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου. Το επόμενο βήμα να συνταχθεί η σύμβαση και να αποσταλεί για έγκριση στο Ελεγκτικό Συνέδριο. Η σύμβαση παραχώρησης θα έρθει στη Βουλή από την κυβέρνηση που θα προκύψει από τις εκλογές.

Το κόστος του έργου ανέρχεται στο ποσό των 696 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Θα συνδέεται με όλα τα δίκτυα μεταφοράς, δηλαδή το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον ΔΑΑ, το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο. Το κύριο βάρος θα σηκώνουν ασφαλώς οι σιδηροδρομικές μεταφορές, αλλά το οδικό δίκτυο είναι αμφίβολο αν μπορεί να “αντέξει” υπό την παρούσα κατάστασή του, ειδικά αν συνυπολογιστεί ότι δημιουργείται στον Δήμο Φυλής “Κέντρο Μεταφορών και Logistics”, όπου θα μεταστεγαστούν όλες οι μεταφορικές εταιρείες από τον Κηφισό.

Θυμίζουμε ότι σε ράγες υλοποίησης μπήκε μετά από αντίστοιχες περιπέτειες το λεγόμενο “Θριάσιο Ι”, όμορο οικόπεδο της ΓΑΙΑΟΣΕ, μετά την κύρωση της σύμβασης από τη Βουλή (βλέπε Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο: Κόμβος μεταξύ Ασίας – Ευρώπης). Επίσης, στην Παραλία Ασπροπύργου δρομολογήθηκε ο κατασκευή ενός ακόμη Logistics Park, στον χώρο της πρώην Χαλυβουργίας της Ελλάδος, σε έκταση 300 στρεμμάτων. Ας σημειωθεί ότι η κατασκευή ενός μεγάλου Logistics Park είναι και ο στόχος της Εκκλησίας της Ελλάδος στο Σχιστό, έργο που -προσώρας τουλάχιστον- έχει μπει στον πάγο.

Θριάσιο ΙΙ

Η επιτυχής ολοκλήρωση των διαδικασιών που περιγράφηκαν θα απογειώσει τον χώρο των logistics στην περιοχή της Αττικής. Ο πρώτος διαγωνισμός επιχειρήθηκε το 2019 και ο δεύτερος ξεκίνησε το 2021, αλλά κατέληξαν άγονοι παρά την φημολογία για ενδιαφέρον σημαντικών εταιρειών κυρίως του ναυτιλιακού αλλά και του σιδηροδρομικού κλάδου.

Θριάσιο ΙΙ

Στο “Θριάσιο ΙΙ”, κυριότητας ΟΣΕ και έκτασης περίπου 1.450 στρεμμάτων, έχουν ήδη κατασκευασθεί και υφίστανται σιδηροδρομικές υποδομές, οδοί πρόσβασης, σιδηροδρομικός σταθμός διαλογής, χώροι εναπόθεσης φορτίων, χώροι τελωνείου και γραφείων, καθώς και χώροι αποθήκευσης και άλλα κτίρια υποστηρικτικών υπηρεσιών. Για την ολοκλήρωση του συνόλου των εγκαταστάσεων στο Θριάσιο ΙΙ εκκρεμούν εργασίες κατασκευής κτιρίων και προμήθειας και εγκατάστασης ειδικού εξοπλισμού τις οποίες θα αναλάβει να εκτελέσει ο παραχωρησιούχος.

Πρόκειται για ένα επενδυτικό πρόγραμμα με μεγάλη ιστορία. Οι ενέργειες για τη δημιουργία του κέντρου μεταφορών ξεκίνησαν κατά τη δεκαετία του 1970, ενώ κατά τη δεκαετία του 1980 εκπονήθηκε η πρώτη μελέτη. Οι μέχρι σήμερα εκτελεσθείσες εργασίες στο Θριάσιο ΙΙ υλοποιήθηκαν σε δύο φάσεις και χρηματοδοτήθηκαν από το Ταμείο Συνοχής και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Περιφερειακής Ανάπτυξης κατά τις περιόδους 1994-1999, 2000-2006 (α΄ φάση) και 2007-2013 (β΄ φάση).

Θριάσιο ΙΙ: "Στις ράγες" το μεγαλύτερο Logistics Park της χώρας, μετά από 3 διαγωνισμούς 4
Το τρένο που διέρχεται από την κοιλάδα του Δαφνιού είναι εμπορική γραμμή που συνδέει το Λιμάνι του Ν. Ικονίου με το Θριάσιο.

Με την ευόδωση του διαγωνισμού και για το Θριάσιο ΙΙ και σε συνδυασμό με το ήδη δρομολογημένο έργο του Θριάσιου Ι, το σύγχρονο εμπορευματικό κέντρο συνδυασμένων μεταφορών θα εκτείνεται σε 240.000 τ.μ., μέσα σε συνολική έκταση 2.000 στρεμμάτων. Θα περιλαμβάνει αποθήκες, θα διαθέτει σύγχρονες υποδομές, οδικά δίκτυα, καθώς και σιδηροδρομική σύνδεση στη νότια πλευρά εντός του πάρκου, την οποία θα κατασκευάσει ο παραχωρησιούχος, ώστε να συνδεθεί το κέντρο με την εθνική σιδηροδρομική υποδομή. Επίσης, αποθήκες ξηρού και ψυχόμενου φορτίου, χώρους γραφείων, χώρους τελωνείου και στάθμευσης αυτοκινήτων και φορτηγών.

Εκτιμάται ότι θα δημιουργηθούν 3.000 έως 5.000 νέων θέσεων εργασίας. Το Θριάσιο Εμπορευματικό Κέντρο θα γίνει το μεγαλύτερο του είδους του στα Βαλκάνια και θα προωθήσει τις εμπορευματικές μεταφορές της χώρας και το σχέδιο για ανάδειξή της σε μεγάλο κόμβο ανάμεσα σε Ευρώπη, Ασία και Ευρώπη. Η σημαντικότερη καινοτομία του Εμπορευματικού Κέντρου του Θριασίου είναι η διασύνδεσή του με όλα τα δίκτυα μεταφοράς: Το λιμάνι του Πειραιά, το λιμάνι της Ελευσίνας, τον Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών και το οδικό και σιδηροδρομικό δίκτυο.

Θριάσιο ΙΙ, χαρακτηριστικά του έργου

Όταν αναπτυχθεί πλήρων το Θριάσιο ΙΙ, θα περιλαμβάνει Σιδηροδρομικό Σύστημα, Χώρο Μεταφόρτωσης Συνδυασμένων Μεταφορών, Χώρο Εξυπηρέτησης Ε/Κ, Χώρο Μεταφόρτωσης Φορτίου Βαγονιών, Χώρο Μεταφόρτωσης Γενικού Φορτιού, Χώρο Μεταφόρτωσης Οχημάτων, Χώρο Μεταφόρτωσης Υγρών Φορτίων.

Στο Θριάσιο ΙΙ θα λειτουργεί τελωνείο για τα εισαγόμενα εμπορεύματα που δεν έχουν υποστεί εκτελωνισμό.

Παρόμοια Άρθρα

Εγγραφή
Notify of
guest
0 Comments
Παλαιότερα
Νεότερα Δημοφιλέστερα
Inline Feedbacks
Δείτε όλα τα σχόλια
Back to top button
0
Πάρτε μέρος στη συζήτηση!x