Πόσες μικροσυγκρούσεις να έχουν γίνει στις διασταυρώσεις του Δάσους την τελευταία δεκαετία; Δεν μπορούμε να βρούμε στατιστικά σοιχεία από την Τροχαία, όμως είμαστε σίγουροι ότι είναι πάρα πολλές. “Η χαρά του φαναριστζή”, σα να λέμε… Σε πολλά σημεία δεν υπάρχει καν σήμανση προτεραιότητας και ισχύει το δίκαιο του “εκ δεξιών κινούμενου”. Μια τέτοια περίπτωση σε πολυσύχναστη διασταύρωση προσπαθεί να λύσει ο Κώστας Ασπρογέρακας, φέρνοντας το θέμα στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Πιο συγκεκριμένα, θεωρεί αναγκαία την τοποθέτηση μιας πινακίδας υποχρεωτικής διακοπής πορείας του οχήματος (STOP) στην οδό Αγίας Παρασκευής, στη συμβολή της με την Αθανασίου Διάκου. Με ερώτησή του στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 5ης Ιουλίου ζήτησε να μάθει για την εξέλιξη του ζητήματος που είχε θέσει σε παλιότερη συνεδρίαση, πριν από περίπου πέντε μήνες. Η απάντηση του αντιδημάρχου Βασίλη Καρατζαφέρη ήταν ότι το θέμα θα επανεξεταστεί από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου και η όποια εισήγηση της θα μπει προς συζήτηση στην αμέσως επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου.

Σημείο “καρμανιόλα”

Σε επικοινωνία που είχε με το “Χαϊδάρι Σήμερα”, ο κ. Ασπρογέρακας τόνισε πως το STOP πρέπει να μπει στην Αγίας Παρασκευής και όχι στην Αθανασίου Διάκου, όπως προτίθεται να κάνει η Τεχνική Υπηρεσία. Το σκεπτικό του είναι ότι το όχημα που έρχεται από την Αθανασίου Διάκου έχει προτεραιότητα, γιατί είναι από δεξιά. Ωστόσο τα οχήματα που διασχίζουν την Αγίας Παρασκευής δεν σταματάνε, έτσι αυτά που κατεβαίνουν την Αθανασίου Διάκου, που σημειωτέον είναι μονόδρομος, και έχουν προτεραιότητα προκαλούνται συγκρούσεις.

Μάλιστα κατά τον κ. Ασπρογέρακα έχουν σημειωθεί αρκετές φορές ατυχήματα στο συγκεκριμένο σημείο, ευτυχώς χωρίς τραυματισμούς, αλλά με σοβαρές υλικές ζημιές. Γι’ αυτό το λόγο επιμένει να μπει προειδοποιητική πινακίδα στο συγκεκριμένο σημείο, όπου ισχύει μόνο το άρθρο του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που αναφέρει πως το όχημα που έρχεται από δεξιά έχει προτεραιότητα. Αυτό όμως δεν το τηρούν όλοι οι οδηγοί και για αυτό το λόγο σημειώνονται τρακαρίσματα.

Μονοδρομήσεις – μεγαλύτερα πεζοδρόμια

Ωστόσο η διευθέτηση των διασταυρώσεων δεν αρκεί για να αντιμετωπιστεί το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δάσους. Μερίδα των κατοίκων του θεωρούν ότι “Το κυκλοφοριακό του Δάσους θα λυθεί με μονοδρομήσεις – μεγαλύτερα πεζοδρόμια“. Χαρακτηριστικά: “Το Δάσος χρειάζεται μια “κίνηση ματ”. Δρόμοι μονής κατευθύνσεως μέχρι την Εθνική Οδό. Το πρόβλημα των οχημάτων σε μικρούς δρόμους διπλής κατευθύνσεως είναι τραγικό. Με την κατασκευή πιο μεγάλων πεζοδρομίων ή ακόμα και ποδηλατοδρόμου και πάρκινγκ στους ίδιους δρόμους, θα λυθούν πολλά προβλήματα.

Αξίζει να διαβάσετε το άρθρο μιας Δασιώτισσας: Πρόταση για μονοδρομήσεις στον “λαβύρινθο” του Δάσους

Εδώ οι προτάσεις του Συλλόγου Δάσους: 5 προτάσεις για το κυκλοφοριακό πρόβλημα του Δάσους.        Ακόμη: Κυκλοφοριακό στο Χαϊδάρι. Ως πότε θα το συζητάμε;,     //     Φτάνει η Γ. Παπανδρέου για έξοδος του Δάσους; – Είναι κατάλληλη η Σατωβριάνδου;