Αν είπε και μια μ@λ@κι@ παραπάνω κάποτε ο Σουφλιάς για Μετρό στη Λεωφόρο Αθηνών (Γραμμή 7, Δάσος Χαϊδαρίου – Άλιμος), δεν χάλασε κι ο κόσμος… Αυτό αποκομίσαμε από την πρόσφατη συζήτηση στη Βουλή για το Μετρό στην περιοχή μας -και συγγνώμη για το ύφος, αλλά δεν γίνεται αλλιώς. Δυστυχώς έτσι συνοψίζονται σε γενικές γραμμές όσα απάντησε ο υπουργός Υποδομών, Κώστας Καραμανλής, στην επίκαιρη ερώτηση του Κρίτωνα Αρσένη με θέμα “Χωρίς μετρό το Χαϊδάρι, το Αττικό Νοσοκομείο αλλά και το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής”.

“Το Χαϊδάρι εξυπηρετείται από την Αγία Μαρίνα, δεν υπάρχει τίποτε άλλο, ούτε η παραμικρή ελπίδα”, είπε ορθά κοφτά από το βήμα της Βουλής ο Κ. Καραμανλής στον βουλευτή τού ΜέΡΑ25. Πάει και τέλειωσε λοιπόν, το λένε τα επισημότερα χείλη. Όλη η υπουργική επιχειρηματολογία περιστράφηκε γύρω από την Αγία Μαρίνα, λες και είναι κανένα υπερκομβικό σημείο, και λέξη δεν είπε για το πώς εξυπηρετούνται το Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής, το Αττικόν, το ΨΝΑ, η Μονή Δαφνίου, όλα τους χώροι μαζικής προσέλευσης κοινού γύρω από τη Λ. Αθηνών, τους οποίους επικαλέστηκε ο ερωτών για να πείσει ότι πρέπει η Πολιτεία να δει το θέμα ζεστά. Όσο για την πόλη του Χαϊδαρίου, τα είπαμε… Αγία Μαρίνα. Την ίδια στιγμή μάλιστα που η Γραμμή 2 επεκτείνεται με τρεις (!) σταθμούς προς το Ίλιον.

Μια ωραία (επίσημη) πρόταση: Γραμμή 7 Δάσος Χαϊδαρίου – Άλιμος

Γραμμή 7

Για την ιστορία (στις δέλτους της κατατάχτηκε πια με τον επισημότερο τρόπο το έργο) πρέπει να πούμε ότι, σύμφωνα με το Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Αττική, η Γραμμή 7 θα ήταν μια νέα γραμμή Μετρό που θα συνέδεε το κέντρο με τα δυτικά και τα νότια προάστια της Αθήνας. Θα ξεκινούσε από τις αρχές της Λεωφόρου Αθηνών, πιθανότατα κάπου στο Δαφνί, θα διέτρεχε όλη τη Λεωφόρο και από εκεί θα συνέχιζε προς Ιλίσια και Παγκράτι. Στο σημείο αυτό θα έπαιρνε πορεία προς το νότο και περνώντας από τη Νέα Σμύρνη και το Παλαιό Φάληρο θα κατέληγε στην Παραλιακή, στο ύψος του Αλίμου. Θεωρούνταν πολύ σημαντική Γραμμή και ήταν καλά μελετημένη. Όχι μόνο θα έβαζε στη “ρότα” του Μετρό πολλές περιοχές, αλλά θα έδινε και αρκετές ανταποκρίσεις μεταξύ όλων των γραμμών. Φυσικά ένας τερματικός σταθμός στο ύψος του Δαφνίου θα ήταν μια πρώτης τάξεως λύση για τους Δήμους του Θριάσιου (αργότερα ίσως θα μπορούσε το έργο να πάρει ακόμη πιο φιλόδοξη μορφή: Μετρό – μίνι προαστιακός: Αθήνα – Χαϊδάρι – Ελευσίνα – Κινέτα… Γιατί όχι;)

Περί ωριμότητος ο λόγος

Αυτό, λοιπόν, το σχέδιο ο υπουργός Κώστας Καραμανλής μάς κάλεσε να το βγάλουμε από το νου μας: “Είναι ανώριμο, δεν υπάρχει σχεδιασμός, όποιος πει το αντίθετο ψεύδεται. Η προγραμματική περίοδος 2021-2027 δεν περιέχει τίποτε από αυτό”. Επικαλέστηκε συγκοινωνιακές μελέτες, τις οποίες πάντως καλό θα ήταν να δημοσιεύσει. “Γι’ αυτό γίνεται η συζήτηση, για να ωριμάσει. Να γίνουν μελέτες”, επέμεινε ο βουλευτής της δυτικής Αθήνας, ωστόσο ο Κ. Καραμανλής δεν θέλησε να δώσει ούτε ψήγμα ελπίδας.

Κρατάμε και κάτι ακόμη από την ομιλία του υπουργού. Ισχυρίστηκε ότι το 803 έχει μειώσει τις χρονοαποστάσεις του (!), ενώ μπορούμε να περιμένουμε καλύτερες επιδόσεις όταν προστεθούν τα 300 νέα λεωφορεία που έχει παραγγείλει ο ΟΑΣΑ. Πάντως ρητή επιβεβαίωση ότι τουλάχιστον θα δημιουργηθεί γραμμή εξπρές Δάσος – Αγία Μαρίνα, όπως ζήτησε ο κ. Αρσένης, δεν έδωσε.

Η συζήτηση περιέχει και άλλα ενδιαφέροντα σημεία και μπορείτε να τη δείτε ολόκληρη εδώ:

Μ.Χ.