Σοκ! 250-300 παραβάσεις καθημερινά για “κόκκινο” από μία μόλις κάμερα
Τους βασικούς άξονες του στρατηγικού σχεδιασμού της Περιφέρειας για την ενίσχυση της οδικής ασφάλειας στην Αττική, ανέπτυξε ο Περιφερειάρχης Γ. Πατούλης χαιρετίζοντας το 5ο Υβριδικό Συνέδριο Auto Forum, με θέμα: «Είναι η Αττική Βιώσιμη Περιφέρεια», που πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της Περιφέρειας.
«Με τεράστια προσπάθεια ξεμπλοκάραμε έργα συνολικού προϋπολογισμού περίπου 100 εκατομμυρίων ευρώ τα οποία παρέμεναν επί τρία χρόνια «παγωμένα» σε δικαστικές και διοικητικές διαδικασίες, όπως οι ασφαλτοστρώσεις» ανέφερε χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο κ. Πατούλης, επισημαίνοντας πως η διοίκηση της Περιφέρειας «από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε, ανέδειξε την οδική ασφάλεια και τη διαχείριση της κυκλοφορίας ως μείζον θέμα της πολιτικής της».
Πηγή: newsauto.gr
Στην ομιλία του ο Περιφερειάρχης εστίασε στις δράσεις της Περιφέρειας Αττικής επισημαίνοντας, μεταξύ άλλων, την αναβάθμιση του ρόλου της διεύθυνσης που διαχειρίζεται τις Μητροπολιτικές Οδικές Υποδομές της Αττικής μας με τη λειτουργία νέου σύγχρονου Κέντρου Διαχείρισης Κυκλοφορίας, το οποίο εποπτεύει την κυκλοφορία στην Αττική μέσω 300 περίπου καμερών και χιλίων αισθητήρων μέτρησης, ενώ παράλληλα αναφέρθηκε και στη δημιουργία σύγχρονων διαβάσεων με στόχο την διευκόλυνση της προσβασιμότητας των πεζών και των ΑμεΑ.
Ειδικότερα ο κ. Πατούλης ανέφερε ότι: «Νέο αρνητικό ρεκόρ καταγράφει η κίνηση στην Αττική. Καλούμαστε να διαχειριστούμε την κυκλοφορία 2,5 εκατ. οχημάτων με τις υποδομές να έχουν υπολογιστεί για 1 εκατ. οχήματα! Τα αυτοκίνητα στην Αττική αυξήθηκαν ακόμη περισσότερο στην περίοδο της πανδημίας ενώ η συνέχισή της προκαλεί τη χρήση ιδιωτικών μέσων μεταφοράς.
Βλέπε και αυτό: Μπήκαν στην Παραλιακή κάμερες παραβίασης ερυθρού σηματοδότη – Στη Λ. Αθηνών;
Η οδική ασφάλεια αποτελεί για εμάς μείζον θέμα και μάλιστα κάποιοι δήμοι είχαν να ασφαλτοστρώσουν στους δρόμους πάνω από 40 χρόνια. Υπό αυτό το πρίσμα αναβαθμίσαμε το ρόλο της Διεύθυνσης που διαχειρίζεται τις μητροπολιτικές οδικές υποδομές και να αποκτήσουμε ένα σύγχρονο κέντρο διαχείρισης κυκλοφορίας το οποίο εποπτεύει την Αττική μέσω 300 καμερών και 1.000 αισθητήρων μέτρησης. Παράλληλα διαχειριζόμαστε πάνω από 36.000 φανάρια στην Περιφέρεια Αττικής.
Έχει αρχίσει η αναβάθμιση του οδικού δικτύου σε όλη την Περιφέρεια με νέα ασφαλτόστρωση, νέα σήμανση και άλλες σημαντικές παρεμβάσεις.
Η σημαντικότερη όμως ενέργεια που αλλάζει τα δεδομένα στην κυκλοφορία είναι τοποθέτηση τεχνικών μέσων ανίχνευσης παράβασης του ερυθρού σηματοδότη. Ωστόσο τα αποτελέσματα είναι απογοητευτικά καθώς σε μόλις μία διασταύρωση στη παραλιακή λεωφόρο καταγράφονται καθημερινά από 250 έως και 300 παραβάσεις!
Τα παραπάνω αποτελέσματα είναι άκρως ανησυχητικά για την οδική ασφάλεια. Όσον αφορά στα όρια ταχύτητας θεωρώ ότι είναι πλέον επιβεβλημένη η μείωσή τους ώστε να μειωθούν τα τροχαία ατυχήματα και παράλληλα να μειωθούν οι ενεργειακές ανάγκες των οχημάτων σε καύσιμα.»
Παράλληλα αναφέρθηκε σε καινοτόμες πρωτοβουλίες που υλοποιούνται όπως:
-Στη δημιουργία του τετραψήφιου τηλεφωνικού αριθμού 1544 που λειτουργεί σε 24ωρη βάση για τα θέματα που αφορούν το οδικό δίκτυο,
-Στον εξωραϊσμό των υπόγειων διαβάσεων
-Στην υλοποίηση του έργου προϋπολογισμού 37 εκατομμυρίων ευρώ για την αντικατάσταση των παλαιών ενεργοβόρων φωτιστικών σωμάτων με τα πλέον σύγχρονα led επιτυγχάνοντας εξοικονόμηση έως και 70%,
-Στην εγκατάσταση – για πρώτη φορά στην Ελλάδα – των τεχνικών μέσων ανίχνευσης παραβίασης ερυθρού σηματοδότη
Ιδιαίτερα εστίασε στην αναβάθμιση των κεντρικών οδικών αξόνων της Αττικής, σημειώνοντας μεταξύ άλλων: «Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η παραλιακή Λεωφόρος Ποσειδώνος που αποτελεί πλέον μια σχεδόν καινούργια οδική αρτηρία με νέα αντιολισθητική άσφαλτο υψηλής ποιότητας, νέες διαγραμμίσεις, νέα φανάρια led, σύγχρονες πεζογέφυρες σε Φλοίσβο και Άλιμο, και παρεμβάσεις σε όλο το μήκος του Παραλιακού μετώπου, από τα έργα ανάπλασης του Φαληρικού μέχρι τα Λιμανάκια της Βουλιαγμένης και τη Βάρκιζα αλλά και σημαντικές παρεμβάσεις στις σήραγγες του Καραμανλή και τη Λεωφόρο Σουνίου. Δεν σταθήκαμε όμως μόνο στην παραλιακή. Η αναβάθμιση του οδικού δικτύου με σειρά προτεραιοποίησης επεκτείνεται και σε άλλες κεντρικές οδικές αρτηρίες όπως στη Λεωφόρο Αθηνών, στην Κηφισίας, στην Πειραιώς όπου ήδη έχουν ασφαλτοστρωθεί σημαντικά τμήματα, ενώ τις επόμενες μέρες θα ξεκινήσει η βελτίωση του οδικού δικτύου του Πειραιά.
Και βέβαια δεν θα μπορούσα να μην αναφερθώ στην εμβληματική Λεωφόρο Βασιλίσσης Αμαλίας και τους δρόμους περιμετρικά της πλατείας Συντάγματος, αφού σχεδιάσαμε και υλοποιήσαμε για πρώτη φορά μετά από σχεδόν τριάντα χρόνια την ολική ανακατασκευή των δρόμων στο κεντρικότερο σημείο της χώρας μας, πρωτοβουλία που στήριξε ουσιαστικά τη διεξαγωγή του Rally Acropolis».
«Το στρατηγικό μας σχέδιο είναι σε τροχιά υλοποίησης. Τα έργα και οι παρεμβάσεις συνεχίζονται καθημερινά σε απόλυτη συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς αλλά και με τους πολίτες της Αττικής. Η οδική ασφάλεια, η βελτίωση των όρων κίνησης για οδηγούς και πεζούς, η μείωση του περιβαλλοντικού αποτυπώματος και η εξοικονόμηση ενέργειας είναι για εμάς βασικά στοιχήματα. Και να είστε σίγουροι, ότι με μεθοδική δουλειά, συνέπεια και συνέχεια στο έργο μας, αυτό το στοίχημα θα το κερδίσουμε», ανέφερε κλείνοντας τον χαιρετισμό του ο Γ. Πατούλης.
Πηγή: