Οι απατεώνες “δάγκωσαν” το Χαϊδάρι – Εκατοντάδες τηλεφωνήματα από το εξωτερικό
Το τηλεφωνικό “δόκανο” των απατεώνων από το εξωτερικό δούλεψε υπερωρίες στο Χαϊδάρι την προηγούμενη εβδομάδα και “αιχμαλώτισε” -δυστυχώς- αρκετούς συμπολίτες. Ακριβώς η ίδια μέθοδος πρόκλησης πανικού στα θύματα, τα ίδια χιλιοειπωμένα λόγια για “τροχαίο όπου έμπλεξε το παιδί”… και όμως ακόμη καταφέρνουν να αποσπούν σημαντικά χρηματικά ποσά.
“Πώς ξέρουν το όνομά μου;”
Στο Τμήμα Ασφάλειας Χαϊδαρίου έφτασαν το πρόσφατο διάστημα απανωτά μηνύματα για τα γνωστά τηλεφωνήματα από απατεώνες, αλλά και καταγγελίες από κάποιους που εξαπατήθηκαν. Ο συσχετισμός των υποθέσεων και η έρευνα οδήγησε στο συμπέρασμα ότι το μπαράζ των τηλεφωνημάτων ξεκίνησε την Κυριακή 3 Ιουλίου και κράτησε μερικές μέρες, από το πρωί έως το βράδυ (τώρα το ίδιο γίνεται σε κάποια άλλη περιοχή της Ελλάδα κοκ). Διαπιστώθηκε επίσης ότι ο κακοποιός που βρίσκεται πίσω από το τηλέφωνο χρησιμοποιεί απλά τον τηλεφωνικό κατάλογο, παίρνοντας τα νούμερα στη σειρά. Ξεκινάει, δηλαδή από το 210 58… και όπου φτάσει. Αυτό δίνει και μια εξήγηση στην τεράστια έκπληξη που αισθάνονται κάποιοι πολίτες όταν ακούν το όνομά τους στο τηλέφωνο και πέφτουν στην παγίδα του “πώς με γνωρίζει αυτός; Πράγματι θα του είπε το όνομα το παιδί μου, που την ώρα αυτή αγωνιά”. Στον τηλεφωνικό κατάλογο λοιπόν, διαβάζουν τα ονόματά μας. Τόσο απλό. Η μέθοδος του τηλεφωνικού καταλόγου έχει και ένα επιπλέον πλεονέκτημα για τους απατεώνες: Οι αριθμοί που βρίσκονται καταχωρισμένοι εκεί είναι από παλιές συνδέσεις του ΟΤΕ, οι οποίες είναι πολύ πιθανό να ανήκουν σε πιο ηλικιωμένους ανθρώπους, αυτούς ακριβώς που ψάχνουν.
Τις τελευταίες μέρες, λοιπόν, κάποιοι Χαϊδαριώτες έπεσαν θύματα, δίνοντας στους κακοποιούς ποσά από 2.000 έως 10.000 ευρώ. Καταλαβαίνετε την ενοχή που νοιώθουν όσοι πείστηκαν, την ντροπή που αισθάνονται -ενδεχομένως και από την οργή των δικών τους, που τους λένε “μα πώς είναι δυνατόν να τους πίστεψες, αφού στο είχα πει τόσες φορές γι’ αυτή την απάτη!”. Αλλά, όπως θα δούμε πιο κάτω, πρόκειται και για μια επώδυνη και περίπλοκη διαδικασία παράδοσης των χρημάτων, η οποία τελικά εξουθενώνει ψυχικά τα θύματα.
Η διαδικασία βασανίζει σκληρά τα θύματα
Όπως λέει στο “Χαϊδάρι Σήμερα” αξιωματικός της Ασφάλειας Χαϊδαρίου, τα τηλεφωνήματα γίνονται μέσω υπολογιστή, με την IP να έχει ρουμανική προέλευση, αλλά αυτό δεν είναι δεσμευτικό ότι ο “εγκέφαλος” βρίσκεται στη Ρουμανία. Η ομάδα των απατεώνων αποτελείται κατά πάσα πιθανότητα από 4 άτομα: Ο τηλεφωνητής, ο “γιος”, η “κόρη” και ο εισπράκτορας. Ο τηλεφωνητής, που όπως είπαμε βρίσκεται στο εξωτερικό, βάζει μπροστά του τον τηλεφωνικό κατάλογο μιας περιοχής και αρχίζει να καλεί. Αν ακούσει φωνή ηλικιωμένου, του λέει σε καλά ελληνικά “ο γιος σου τράκαρε και σκότωσε ένα παιδί. Είμαι σε συνεννόηση με την οικογένεια του θύματος να τους δώσουμε ένα ποσό για να μαλακώσουμε τον πόνο τους και να λήξει το θέμα, αλλιώς θα πάει φυλακή”, φροντίζοντας να δημιουργήσει πανικό, ενώ ο καθένας που θα έκανε ένα τέτοιο τηλεφώνημα θα προσπαθούσε να το “περάσει” όσο πιο ανώδυνα γίνεται. Αν διαπιστωθεί ότι ο συνομιλητής από την άλλη άκρη “τσιμπάει” παίρνει το ακουστικό ο “γιος” και αρχίζει να κλαίει και να παρακαλάει να τον γλιτώσει ο γονιός του. Αντίστοιχα γίνεται με την “κόρη”, αν προκύψει σε αυτή την κατεύθυνση η αγωνία του τηλεφωνικού θύματός τους. Αν από την φωνή θεωρήσουν ότι πρόκειται για κάποιο νεότερο σε ηλικία πρόσωπο, δεν διστάζουν να πουν ότι στο τροχαίο ενεπλάκη ο/η σύζυγος και να συνεχίσουν έτσι.
Όπως αναφέραμε, κάποιοι τους πίστεψαν. Εδώ αρχίζει άλλος Γολγοθάς. Ο “εγκέφαλος” δίνει εντολή στο θύμα να κατεβάσει το ακουστικό τού σταθερού τηλεφώνου και να μιλούν στο εξής μόνο από το κινητό, με την απειλή ότι “θα χαλάσει η δουλειά και το παιδί θα πάει φυλακή”. Έτσι εξασφαλίζει ότι δεν θα στηθεί παγίδα σε βάρος τους από κάποιον υποψιασμένο. Μάλιστα το κινητό μένει υποχρεωτικά ανοιχτό καθόλη τη διάρκεια της διαδικασίας, η οποία είναι η εξής: Ο πανικόβλητος γονιός πρέπει να βρει τα λεφτά που συμφώνησαν (συνήθως ξεκινούν από πολύ ψηλά και καταλήγουν σε όσα είναι διαθέσιμα), ακόμα και από την τράπεζα. Όπως είπαμε, το τηλέφωνο δεν κλείνει ποτέ. Για να εξασφαλίσει ό απατεώνας ότι δεν στήνεται κάποια επιχείρηση σε βάρος του και ότι ο συνομιλητής του βρίσκεται πράγματι εκεί, του ζητάει να του πει σε ποιο τραπεζικό υποκατάστημα βρίσκεται και από το google maps το εντοπίζει και τον ρωτάει ποιο μαγαζί βρίσκεται δίπλα κτλ, ώστε να βεβαιωθεί ότι πράγματι είναι εκεί και όχι στην Αστυνομία. Φυσικά ακούει τη συνομιλία με τον ταμία της τράπεζας από το ανοιχτό τηλέφωνο. Αφού εξασφαλιστεί το χρήμα, ο “εγκέφαλος” του δίνει κατευθύνσεις ώστε να πάει κάπου στο κέντρο της Αθήνας (με ΙΧ ή ταξί), σε ελεγχόμενο περιβάλλον όπου προφανώς έχουν τσεκάρει ότι δεν υπάρχουν κάμερες και άλλος κίνδυνος. Το θύμα αφήνει τα χρήματα όπου τού πουν, ο “εισπράκτορας” (που κατά πάσα πιθανότητα δεν γνωρίζει καν τα άλλα μέλη στο εξωτερικό) τα παίρνει και εξαφανίζεται.
Οφείλουμε να γλιτώσουμε τους ανθρώπους μας
Αυτά υπέστη κάθε ένας από τους πολίτες που πίστεψε στην απάτη. Μετά δεν συγχωρεί με τίποτε τον εαυτό του και χρειάζεται χρόνο και βοήθεια για να συνέλθει από το σοκ. Μερικοί φοβούνται ακόμη και να το πουν στην Αστυνομία, θεωρώντας ότι ο απατεώνας έχει τα στοιχεία του και θα τους εκδικηθεί.
Τον Ιανουάριο του 2020 η Ασφάλεια Χαϊδαρίου είχε καταφέρει με μια “χειρουργική” επιχείρηση, μοναδική στα ελληνικά αστυνομικά χρονικά, να βάλει στο χέρι μέλος ξένης σπείρας απατεώνων χάρη στο θάρρος και την απίστευτη εξυπνάδα μιας Χαϊδαριώτισσας (αξίζει να το διαβάσετε “Χειρουργική” επιχείρηση σύλληψης απατεώνων – Η Ασφάλεια Χαϊδαρίου έβαλε στο χέρι βουλγάρικη σπείρα). Ρωτήσαμε τον αξιωματικό της Αστυνομίας, που μας δίνει τις τωρινές πληροφορίες και είχε χειριστεί και εκείνη την υπόθεση, αν εκτός από τον εισπράκτορα συνελήφθη τελικά και ο “εγκέφαλος” της απάτης στο εξωτερικό. Μας απάντησε όχι. Δεν θα τον εξέπληττε το γεγονός ότι είναι ο ίδιος…
Ο σκοπός του σημερινού μας άρθρου είναι “χτυπήσει το καμπανάκι” για μια ακόμη φορά, ώστε να γλιτώσουμε τους δικούς μας ανθρώπους από τους απατεώνες και την φοβερή περιπέτεια που περνούν αν πέσουν στα δίχτυα τους. Να τους πούμε και πάλι ότι κάθε τέτοιο τηλεφώνημα είναι ψέμα. Παρά την ταραχή που αναπόφευκτα θα αισθανθούν να είναι βέβαιοι πως κάποιος στήνει παγίδα σε βάρος τους. Να τους περιγράψουμε τη διαδικασία, ώστε, ακόμη κι αν στην αρχή συρθούν στο παιχνίδι του απατεώνα, να θυμηθούν κάτι από τη μέθοδο και να αφυπνιστούν. Και τελικά, να αντιδράσουν ρίχνοντας ένα βρισίδι. Επίσης, να καλέσουν την Ασφάλεια Χαϊδαρίου (2105819224) για μια ενημέρωση, γιατί η πληροφορία πάντα είναι χρήσιμη.