ΔΥΤΙΚΗ ΑΘΗΝΑΕΙΔΗΣΕΙΣΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

“Ολική επαναφορά” στην καθαριότητα επιδιώκει η διοίκηση Σελέκου

Το καλοκαίρι του 2017 θα αφήσει το αποτύπωμά του για χρόνια στη ζωή της πόλης. Όσα πέρασαν οι δημότες με αφορμή την απεργία στην Υπηρεσία Καθαριότητας για το θέμα των συμβασιούχων τούς προκάλεσαν τρομερή αγανάκτηση, όσο κι αν ήταν ένα πανελλήνιο ζήτημα. Καταλυτική ήταν η σύγκριση με γειτονικούς Δήμους που τα κατάφεραν πολύ καλύτερα τις μέρες αυτές, ειδικά μετά το τέλος της κινητοποίησης. Το πλήγμα ήταν συντριπτικό για τη δημοτική αρχή, που έχασε τη μάχη των εντυπώσεων στην κοινή γνώμη και φάνηκε σαν να ενδιαφέρεται για τη δημόσια υγεία λιγότερο από όσο για τα συνδικαλιστικά.

Στην πραγματικότητα όμως η απεργία αυτή λειτούργησε σαν θρυαλλίδα σε ένα εκρηκτικό τοπικό πρόβλημα με πολύ κακή προϊστορία: Εδώ και πολλά χρόνια ο τομέας της καθαριότητας αντιμετωπίζει σοβαρότατες παθογένειες, με ευθύνη διαδοχικών δημοτικών αρχών. Στο “κάδρο” των ευθυνών μπαίνει βέβαια και το ζήτημα της “δημοσιοϋπαλληλικής” νοοτροπίας που έχει παγιωθεί στην κρίσιμη υπηρεσία, όπως και η ελλειμματική της οργάνωση, αλλά οι σοβαρότερες ελλείψεις εντοπίζονται στο προσωπικό και τον μηχανολογικό εξοπλισμό. Στο πεδίο αυτό επιδιώκει να κάνει τη διαφορά η σημερινή δημοτική αρχή και να αποκαταστήσει σταδιακά την τρομερή πολιτική φθορά που υπέστη τις τελευταίες ημέρες.

Παραλείψεις χρόνων

Από την Υπηρεσία Καθαριότητας, λείπουν οι μόνιμοι υπάλληλοι. Πριν από το 2000 ακόμα κανένας δήμαρχος δεν ζήτησε προσλήψεις, ενώ μπορούσαν να γίνουν μέχρι το 2010. Αποτέλεσμα: Σήμερα έχουν απομείνει μόνο 12 μόνιμοι υπάλληλοι και η αποκομιδή στηρίζεται σχεδόν αποκλειστικά στους συμβασιούχους, 46 στον αριθμό! Απλά οι δημοτικοί μας άρχοντες προτιμούσαν συμβάσεις αντί μονίμων διορισμών, γιατί αυτό τους έδινε τη δυνατότητα να “μοχλεύουν” το χαϊδαριώτικο εκλογικό σώμα.

Η ίδια κατάσταση διαμορφώθηκε και στον μηχανολογικό εξοπλισμό. Εδώ και 20 χρόνια δεν έχει γίνει σχεδόν καμία προμήθεια οχήματος (το πιο “καινούργιο” απορριμματοφόρο αγοράστηκε το 1998!) και πολλά από όσα υπάρχουν μετά βίας κυκλοφορούν, με υψηλό κόστος λειτουργίας. Μέρος της αποκομιδής πραγματοποιούν οχήματα δανεικά από άλλους Δήμους, ενώ ένα απορριμματοφόρο δώρισε ο Δήμος Περιστερίου.

Πρωτοβουλίες αντιστροφής

Η διοίκηση Σελέκου αποφάσισε δραστική παρέμβαση. Έχει προχωρήσει τη σύναψη δεκαετούς δανείου από το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, ύψους 1.370.000 ευρώ, για αγορά σύγχρονου μηχανολογικού εξοπλισμού. Συγκεκριμένα: τρία απορριμματοφόρα, ένα πλυντήριο κάδων, ένα αναρροφητικό σάρωθρο, έναν εκσκαφέα – φορτωτή, ένα φορτηγό δέκα τόνων, δύο επαγγελματικά επιβατικά αυτοκίνητα. Οι γραφειοκρατικές διαδικασίες της προμήθειας είναι αρκετά χρονοβόρες, αλλά υπολογίζεται ότι μέχρι την επόμενη άνοιξη τα νέα οχήματα θα μπουν σε υπηρεσία. Το πλυντήριο κάδων για παράδειγμα, που σήμερα δεν υπάρχει, θα κάνει τη διαφορά σε μια πόλη που έχει να δει πλυμένο κάδο εδώ και πολλά τέρμινα…

Τον προηγούμενο μήνα εντάχθηκε στον δημοτικό στόλο ένα ανυψωτικό μηχάνημα το οποίο θα διευκολύνει την Υπηρεσία Πρασίνου και την Τεχνική Υπηρεσία, όπως και ένα φορτηγό περισυλλογής κλαδιών κτλ.

Πέρα από τα οχήματα, ο Μ. Σελέκος ελπίζει ότι θα είναι ο δήμαρχος που θα επαναφέρει την μονιμότητα στην Υπηρεσία Καθαριότητας. Ήδη από τον περασμένο Ιανουάριο έχει εγκρίνει το Δημοτικό Συμβούλιο την πρόσληψη μεγάλου αριθμού εργαζόμενων, με πολύ αυξημένες πιθανότητες υλοποίησης του αιτήματος από το Υπ. Εσωτερικών. Πράγματι, στις αρχές Ιουλίου υπογράφτηκε από τον υπουργό Εσωτερικών Πάνο Σκουρλέτη η εγκύκλιος για προσλήψεις μονίμου προσωπικού στους Δήμους, που περιλαμβάνει οδηγίες για την εφαρμογή του άρθρου 24 του ν. 4479/2017, περί «πρόσληψης μονίμου προσωπικού στις ανταποδοτικές υπηρεσίες καθαριότητας των ΟΤΑ α΄ βαθμού πρόσωπα”.

Υπολογίζεται ότι οι διαδικασίες του μεγάλου διαγωνισμού του ΑΣΕΠ για την πρόσληψη τουλάχιστον 2.500 μονίμων στην καθαριότητα θα ολοκληρωθούν στα τέλη Μαρτίου του 2018.

Σε επικοινωνία που είχε το «Χαϊδάρι Σήμερα» με τον δήμαρχο Μιχάλη Σελέκο, μας ανέφερε πως ο Δήμος μας έχει ζητήσει 50 εργάτες καθαριότητας, δύο οδηγούς  απορριμματοφόρων, δύο ηλεκτρολόγους, δύο χειριστές μηχανημάτων έργου, δύο μηχανοτεχνίτες αυτοκινήτων. Σύνολο 58 εργαζόμενοι για να στελεχωθεί πλήρως η Υπηρεσία Καθαριότητας και να αρθεί η διαρκής αβεβαιότητα που προκαλεί το καθεστώς των συμβάσεων, τόσο στους ίδιους τους εργαζόμενους όσο και στη λειτουργία του Δήμου.

Αυτός είναι ο σχεδιασμός που θα επιτρέψει στην καθαριότητα κανονικούς ρυθμούς λειτουργίας και ταυτόχρονα θα δώσει τη δυνατότητα στη δημοτική αρχή να γεφυρώσει το βαθύ χάσμα που την χώρισε από τη μεγάλη πλειοψηφία των δημοτών τις προηγούμενες ημέρες. Στους πρώτους μήνες του 2018 θα φανεί πόσα μπορεί να πετύχει.

Αν τα παραπάνω συνοδευτούν από δημιουργία τοπικού Σταθμού Μεταφόρτωσης Απορριμμάτων, διαλογή και ανακύκλωση, κομποστοποίηση οργανικών κτλ, θα μπορούσαμε να μιλήσουμε για «κοσμογονία» στη διαχείριση των σκουπιδιών. Δεν είναι «βουνό», η γνώση υπάρχει. Πολιτική βούληση χρειάζεται.

Μενέλαος Χρόνης

 

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button