ΕΙΔΗΣΕΙΣΚΟΙΝΩΝΙΑΠΡΩΤΗ ΣΕΛΙΔΑ

Προκλητικός ο ΟΑΣΑ – Πήγαν να κόψουν κι άλλες γραμμές στο Χαϊδάρι – Έντονη αντίδραση του Δήμου

Ο ΟΑΣΑ κρατάει το ψαλίδι στο χέρι και ψάχνει διαρκώς για νέες περικοπές λεωφορειακών γραμμών στο ήδη βαριά ελλειμματικό συγκοινωνιακό τοπίο του Χαϊδαρίου. Τις προηγούμενες μέρες ο Οργανισμός αντάλλαξε σχετική αλληλογραφία με τη δημοτική αρχή, η οποία αντέδρασε έντονα σε νέα σχέδια ακόμη μεγαλύτερης υποβάθμισης. Οι προθέσεις του ΟΑΣΑ ήταν να καταργηθεί άμεσα η γραμμή Β15, που εξυπηρετεί την Γρηγορούσα. Επίσης να σταματάει στο Αιγάλεω η γραμμή 803 Δάσος – Πειραιάς. Το “Χαϊδάρι Σήμερα” αποκαλύπτει την αλληλογραφία αυτή και παρουσιάζει τη σχετική συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Από τη μεριά του, ο δήμαρχος Βαγγέλης Ντηνιακός, ο οποίος κλήθηκε να αντιμετωπίσει τη νέα “θύελλα” που πήγε να ξεσπάσει στις μετακινήσεις των Χαϊδαριωτών, θεωρεί μεν ότι έβαλε “φρένο” στον ΟΑΣΑ, το γεγονός αυτό όμως δεν το χαρακτηρίζει σαν νίκη, αλλά ότι αποφεύχθηκαν τα χειρότερα. Κύριος στόχος είναι η ίδρυση αποτελεσματικής δημοτικής συγκοινωνίας, μια και από τη μεριά των αστικών λεωφορείων δεν φαίνεται “φως” στον ορίζοντα.

«Αυτές οι γραμμές πήγαιναν για κατάργηση»

Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου της 9ης Οκτωβρίου ο Βαγγέλης Ντηνιακός έκανε εκτενή ενημέρωση σχετικά με τις περικοπές των δρομολογίων του ΟΑΣΑ. 

Όπως ανέφερε υπήρχαν συγκεκριμένες προτάσεις να κοπούν δύο λεωφορειακές γραμμές στο Χαϊδάρι. Η Β15 (Σταθμός Λαρίσης – Παλατάκι), με παράλληλη δήθεν ενίσχυση της Α15 (Σταθμός Λαρίσης-Δάσος). Επίσης η δραστική περικοπή του δρομολογίου του 803 (Δάσος – Πειραιάς), ώστε να μην φτάνει στον Πειραιά, αλλά να σταματάει στο σταθμό του Μετρό «Αιγάλεω» και από εκεί οι επιβάτες με μετεπιβίβαση σε άλλα μέσα μαζικής μεταφοράς να συνεχίζουν τη διαδρομή τους ως το Λιμάνι.

Παράλληλα υλοποιήθηκε μία αλλαγή σε άλλη γραμμή που αφορά την πόλη μας. Η 866 (Ασπρόπυργος – Σταθμός «Αγία Μαρίνα») πλέον δεν θα συνεχίζει τη διαδρομή της σε όλο το μήκος της Ιεράς Οδού, αλλά θα στρίβει στην οδό Κύπρου και από εκεί θα μπαίνει στη Λεωφόρο Αθηνών. Αυτό έγινε δεκτό από πλευράς της διοίκησης του Δήμου. 

Αντιδράσεις από πλευράς Δήμου 

Όπως υποστήριξε ο δήμαρχος, τις επικείμενες τροποποιήσεις που σχεδίαζε ο ΟΑΣΑ τις πληροφορήθηκε από κάποιον οδηγό του Οργανισμού. Μετά από αυτό ήρθε σε τηλεφωνική επαφή με τον διευθύνοντα σύμβουλο του ΟΑΣΑ, Νίκο Αθανασόπουλο, ο οποίος το επιβεβαίωσε. Έτσι την επομένη ο δήμαρχος συναντήθηκε μαζί του, παρόντος του διευθυντή Συγκοινωνιακού Έργου, Δημήτρη Αποστολίδη, που είχε έρθει παλιότερα στο Χαϊδάρι και είχε κάνει ανάλογες εισηγήσεις. Ο κ. Ντηνιακός τους εξέθεσε κατηγορηματικά την αντίθεση του σε αυτές τις τροποποιήσεις. Μοναδική υποχώρηση έκανε ήταν για το 866, με το σκεπτικό ότι εφόσον θα ενισχυθεί αυτή η διαδρομή και θα διέρχεται από την οδό Κύπρου, θα είναι προς όφελος των δημοτών. Όμως οι άλλες δύο περιπτώσεις τον βρήκαν αντίθετο. Ακολούθησε ανταλλαγή αλληλογραφίας μεταξύ ΟΑΣΑ και Δήμου, όπου ο δήμαρχος εξέφραζε την κατηγορηματική αντίθεσή του απάντησε προειδοποιώντας ότι «δεν θα δεχθούμε τετελεσμένα γεγονότα».

Η δημοτική αρχή θεώρησε απαράδεκτη τη διακοπή του Β15, που διέρχεται από την οδό Φαβιέρου, μια υποβαθμισμένη και πυκνοκατοικημένη περιοχή με πολλά προβλήματα. Ακόμα το Β15 εξυπηρετεί τους μαθητές του ΕΠΑΛ και εκατοντάδες Χαϊδαριώτες από τη Γρηγορούσα με προορισμό την Αθήνα. “Ο ηλικιωμένος κάτοικος της Γρηγορούσας θα αναγκαστεί να προχωρά έως και 1,5 χιλιόμετρο για να βρει λεωφορείο στη Λ. Αθηνών” σημειώνει στην επιστολή της η δημοτική αρχή.

Για το 803 είπε πως με μια ενδεχόμενη αλλαγή θα αποκοπεί το Χαϊδάρι με τον Πειραιά. “Οποιαδήποτε σκέψη για μετεπιβίβαση είναι προβληματική”, δήλωσε. Μέχρι να ολοκληρωθεί η γραμμή Μετρό Αγία Μαρίνα – Πειραιάς ούτε σκέψη δεν μπορεί να γίνει για πετσόκομμα δρομολογίων.

Μπροστά στην απειλή νέας περικοπής του συγκοινωνιακού έργου ενημέρωσε τον αναπληρωτή υπουργό Εξωτερικών και βουλευτή Δυτικής Αθήνας, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, προειδοποιώντας για έκτακτο Δημοτικό Συμβούλιο μεγάλες κινητοποιήσεις. Η δημοτική αρχή θεωρεί ότι ο κ. Βαρβιτσιώτης είχε θετική συμβολή στην έκβαση της υπόθεσης.

Ύστερα από αυτές τις εξελίξεις, τα σχέδια του ΟΑΣΑ ματαιώθηκαν και οι γραμμές θα συνεχίσουν να ισχύουν. Παράλληλα υπογράμμισε πως σε πολλές περιοχές του Λεκανοπεδίου, έγιναν περικοπές λεωφορειακών γραμμών.

Πότε θα παρουσιαστεί η μελέτη για τη Δημοτική Συγκοινωνία

“Δεν είναι μια νίκη και φυσικά παρακολουθούμε το θέμα. Απεφεύχθη όμως μια αρνητική εξέλιξη σε πολύ δύσκολες συνθήκες, καθώς σε άλλους Δήμους οι προτάσεις του ΟΑΣΑ εφαρμόστηκαν”, είπε ο δήμαρχος Τόνισε ότι θετικό αποτέλεσμα θα ήταν το να ενισχυθούν οι γραμμές και να υπάρχουν περισσότερα δρομολόγια. “Στην επόμενη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου θα παρουσιάσουμε τη συγκοινωνιακή μελέτη που έχει καταρτίσει η παράταξή μας, μια που το συγκοινωνιακό είναι ένα από τα σοβαρότερα προβλήματα που απασχολούν την πόλη μας”, κατέληξε.

Μιχάλης Σελέκος: «Το Χαϊδάρι έχασε μια γραμμή»

Ο επικεφαλής της “Λαϊκής Συσπείρωσης”, Μιχάλης Σελέκος, ενημέρωσε από τη μεριά του πως αυτές οι προσπάθειες για περικοπή των λεωφορειακών γραμμών είχαν ξεκινήσει από καιρό, αλλά η δική του δημοτική αρχή είχε αντιδράσει από την αρχή, έτσι τα τότε σχέδια δεν πέρασαν. Τόνισε πως κόπηκε η γραμμή Γ16 που περνούσε και από το Χαϊδάρι, πράγμα που θα σημάνει μεγάλη ταλαιπωρία για πολλούς συμπολίτες.

Ο Β. Ντηνιακός του ανταπάντησε πως στην επιστολή που έλαβε από τον ΟΑΣΑ γινόταν λόγος για τη συγκεκριμένη γραμμή, με το σκεπτικό πως δεν αφορά το Χαϊδάρι. Δήλωσε πως θα επικεντρωθεί στην υπόσχεση του ΟΑΣΑ για αυξημένη συχνότητα στα δρομολόγια, ειδικά του 866, που θα περνάει από τα Κουνέλια και τη Λ. Αθηνών.

Στον αντίποδα ο κ. Σελέκος τόνισε πως θα γίνουν επιπλέον περικοπές λόγω έλλειψης προσωπικού και λόγω γήρανσης των λεωφορείων. Σχολίασε πως “ο γενικός σχεδιασμός της κυβέρνησης είναι να έχουν οι συγκοινωνίες έναν βασικό κορμό και να εξαναγκάσουν τους Δήμους να λειτουργήσουν Δημοτικές Συγκοινωνίες. Αν δεν το καταφέρουν οι Δήμοι θα υπάρχει μαύρο χάλι στις μετακινήσεις των πολιτών, ενώ αν το καταφέρουν θα αναγκαστούν να βάλουν κόμιστρο στα δημοτικά λεωφορεία, αφού θα υπάρχει σοβαρή οικονομική επιβάρυνση”.  

Οι επιστολές

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον έχουν οι επιστολές του ΟΑΣΑ και του Δημάρχου Βαγγέλη Ντηνιακού:

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΟΑΣΑ              /            ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΣΤΟΝ ΟΑΣΑ

Σχετικό δημοσίευμα

Μείον μία ακόμη λεωφορειακή γραμμή για το Χαϊδάρι – Η Αγία Μαρίνα στο επίκεντρο

Παρόμοια Άρθρα

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Back to top button